12--ΙΔΟΥ
ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
(υπό
αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 9ον
Αι επτά Περίοδοι της Εκκλησίας
6/ Φιλαδέλφεια.
Η Φιλαδέλφεια απέχει 45-60 χιλιόμετρα Ν. Α.
των Σάρδεων και ήταν κάποτε το κέντρο
αγορά οίνου της Φρυγίας. Ήταν μία πυκνοκατοικημένη πόλης η οποία όμως δοκιμάστηκε από σεισμούς. Οι πιστοί που έμεναν στην πόλη αυτή ήταν πολύ
πτωχοί και φορολογούνταν βαρειά από τις αρχές της πόλεως. Η περίοδος της
Εκκλησίας της Φιλαδέλφειας ανταποκρίνεται εις την χρονολογία περίπου μετά την
Μεταρρύθμιση τότε δηλαδή που έλαβε χώραν η μεγάλη κίνησης του Ευαγγελισμού.
Μετά την Μεταρρύθμιση άρχισε
μία κίνησης ευαγγελισμού και αναζωπυρώσεως εις όλον τον κόσμο. Δια τον σκοπό
αυτό ο Θεός ήγειρε(σήκωσε)ανθρώπους πλήρεις Πνεύματος όπως τον Ιωάννη Γουέσλεϋ
Κάρολο Γουέσλεϋ Γεώργιο Γουϊτριλντ και άλλους πολλούς οι οποίοι κάλεσαν ψυχές
για μετάνοια και επιστροφή. Διότι έπρεπε
να εκπληρωθεί η προτροπή του Θεού περί μετανοίας που απηύθυνε στην εκκλησία των
Σάρδεων. Στην Εκκλησία λοιπόν της Φιλαδέλφειας βρίσκουμε την εκπλήρωση της
σπουδαίας και σοβαρής αυτής προτροπής του Θεού.
Η λέξης Φιλαδέλφεια είναι σύνθετος και
παράγεται από τις λέξεις φιλώ που σημαίνει αγαπώ και αδελφούς. Φιλαδέλφεια λοιπόν σημαίνει αδελφική αγάπη. η
πραγματική αυτή αγάπη φανερώθηκε και πραγματοποιήθηκε με την ως άνω κίνηση του
Ευαγγελισμού που αναφέραμε λίγο προηγουμένως και η οποία συνεχίζεται μέχρι
σήμερα με το ιεραποστολικό έργο που διεξάγεται σε όλο το πρόσωπο της γης.
Σχετικά με αυτό το ότι δηλαδή θα
συνεχίσει το έργο αυτό της αγάπης το βλέπουμε καθαρά στα λόγια του Κυρίου που
απηύθυνε στην Εκκλησία της Φιλαδέλφειας: «Ιδού έθεσα ενώπιον σου θύραν
ανεωγμένην και ουδείς δύναται να κλείσει αυτήν διότι έχεις μικράν δύναμιν και
εφύλαξας τον λόγον μου και δεν ηρνήθης το Όνομα μου». (Αποκάλυψης γ:8)
Τέλος ύστερα από όλα αυτά ο
Κύριος έδωσε μια θαυμαστή υπόσχεση στην Εκκλησία της Φιλαδέλφειας σχετικά με
την Μεγάλη Θλίψι.
¨Επειδή εφύλαξας τον λόγον
της υπομονής μου και εγώ θέλω σε φυλάξει εκ της ώρας του πειρασμού ήτις μέλλει
να έλθει επί της οικουμένης όλης δια να δοκιμάσει τους κατοικούντας επί της
γης» (Αποκάλυψης
γ:10)
7/ Λαοδίκεια.
Η Λαοδίκεια ευρίσκεται Ν. Α.
της Φιλαδέλφειας και απέχει περί τα 70 χιλιόμετρα . Το όνομα της Πόλεως δόθηκε από
τον βασιλέα Σέλευκο Α΄ προς τιμήν της μητέρας του Λαοδίκης. Εις το παρελθόν η
πόλη αυτή είχε καταστεί πεδίον μάχης όπου τέλος κατεστράφη τελείως. Σήμερα
υπάρχει εκεί ένα μικρό χωριό οι κάτοικοι του οποίου κτίζουν τα σπίτια τους
χρησιμοποιώντας ως υλικό τα ερείπια της πόλεως.
Η Λαοδίκεια είναι η τελευταία
των επτά εκκλησιών πράγμα που σημαίνει ότι αντιπροσωπεύει τας παρούσας ημέρας.
Σύμφωνα με τον έλεγχο του Κυρίου η εκκλησία αυτή δεν ήταν ούτε ψυχρή ούτε
ζεστή. (Αποκάλυψης
γ:15). Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σήμερα μέσα στην Εκκλησία
του Θεού. Οι άνθρωποι φέρουν άνθρωποι
φέρουν απλώς το όνομα του Χριστού. Έχουν κάποια φαινομενική ευσέβεια αλλά στην
Πραγματικότητα δεν είναι αυτό
που δείχνουν δεν είναι ζεστοί αλλά χλιαροί. Είναι αυτό που λέγει ο Λόγος του
Θεού ότι θα έλθει καιρός που οι άνθρωποι θα έχουν μορφή ευσεβείας αλλά θα
στερούνται την δύναμιν αυτής. (Β΄ Τιμόθεος
γ:5). Είναι αλήθεια ότι σήμερα η εκκλησία συμβαδίζει με
τον κόσμο και καυχάται ότι είναι πλούσια και έχει τα πάντα και ότι δεν ανάγκην
ουδενός. (Αποκάλυψης
γ:17).
Και πράγματι φαινομενικός από
υλικής πλευράς η Εκκλησία σήμερα έχει τα πάντα μεγαλοπρεπείς ευκτήριους οίκους
πολυτελέστατη επίπλωση καλή οργάνωση χορωδίες οι ηγέτες αυτής έχουν υψηλή
μόρφωση και καλή θεολογική κατάρτιση γενικά δε είναι εξωπλησμένη με όλα τα μέσα
και με κάθε είδους ευκολίες. Παρ’ όλα αυτά όμως στην πραγματικότητα η κατάσταση
της Εκκλησίας είναι αξιοθρήνητη διότι εσωτερικώς και από πνευματικής πλευράς
στερείται η εκκλησία πολλών ουσιωδών πραγμάτων.
Εις το 17ον εδάφιο
περιγράφεται η πραγματική κατάστασης της Εκκλησίας. «Διότι λέγεις ότι πλούσιος
είμαι και επλούτησα και δεν έχω χρείαν ουδενός και δεν εξεύρεις ότι είσαι
ταλαίπωρος και ελεεινός και πτωχός και τυφλός και γυμνός».( Αποκάλυψης γ:17).
Βλέπουμε λοιπόν ότι
εξωτερικώς η Εκκλησία φαίνεται πούσια και ανθηρά εσωτερικώς όμως είναι άθλια
και ελεεινή η κατάστασης της.
Λαοδίκεια σημαίνει δίκη
δηλαδή απόφαση του λαού. Γεγονός το οποίο σημαίνει ότι ο λαός έχει τον λόγο ότι
γίνεται κατά την επιθυμία των ανθρώπων. Οι ιεροκήρυκες πχ διαλέγουν τα θέματα
τους και μιλούν αναλόγως προς την αρέσκεια και επιθυμία των ακροατών των και
όχι σύμφωνα με την επιθυμία και την οδηγία του Πνεύματος του Θεού. δια τούτο
και κύριος σκοπός των εργατών του Θεού σήμερα είναι πώς να αρέσουν εις στους
ανθρώπους και όχι εις τον Θεό.
Τελειώνοντας το θέμα αυτό
υπενθυμίζουμε ότι η κατάστασης της εκκλησίας των Θυατείρων και των Σάρδεων
συνεχίζεται και θα συνεχιστεί μέχρι της Ελεύσεως του Χριστού. Το ίδιο συμβαίνει
και με την κατάσταση που αντιπροσωπεύουν οι Εκκλησίες Φιλαδέλφειας και
Λαοδικείας.
Με μόνη διαφορά ότι την μεν
Φιλαδέλφεια θα πάρει κοντά του ο Κύριος δια να μη ιδούν την Μεγάλη Θλίψι(Αποκάλυψης
γ:10) την δε Λαοδίκεια η
οποία αντιπροσωπεύει τους χλιαρούς δηλαδή εκείνους οι οποίοι απέκλεισαν τον
Χριστό από την ζωή τους θα εξεμέσει ο Κύριος εκ του στόματος του δηλαδή θα τους
απομακρίνει από κοντά του και θα τους οδηγήσει εις την Μεγάλη Θλίψι. (Αποκάλυψης
γ:16)
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
...............................................