ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΡΙΣΤΟ***JOHN BLANCHARD
ΜΙΛΟΥΜΕ;
Εκδοτικός Οίκος «ο Λόγος»
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΙΛΟΥΜΕ;
Μέρος πρώτον
Μέρος πρώτον
(Ο Θεάνθρωπος της Βίβλου ή ο Σούπερ—Σταρ; )
Ένα από τα πιο παράξενα πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο των μαζικών μέσων επικοινωνίας και ψυχαγωγίας είναι η συχνή χρήση του ονόματος Ιησούς. Είναι μια από τις δημοφιλείς και κερδοφόρες λέξεις που χρησιμοποιούνται στις ημέρες μας. Στο όνομα αυτό έχουν αφιερωθεί κινηματογραφικές ταινίες και ανέβηκαν θεατρικά έργα όπως ο «Ιησούς Χριστός Σούπερ—Σταρ» (Ιησούς Χριστός υπέρλαμπρο αστέρι)το Γκόντσπελλ και έχουν ηχογραφηθεί αρκετά χρήματα από το όνομα αυτό. Κι έτσι ξαφνικά ο Ιησούς Χριστός βρίσκεται στο προσκήνιο της δημοσιότητας. Υπάρχουν ακόμα πολλά τραγούδια «ποπ» που μιλούν για τον Ιησού τον Θεό την πίστη και ένα υπερφυσικό ον. Όλα αυτά σημαίνουν ότι κάθε χριστιανός θα έπρεπε να χαρεί στο γεγονός ότι το όνομα Ιησούς χρησιμοποιείται τόσο πλατειά ότι βρίσκεται στα χείλη τόσο πολλών και ηχεί στ’ αυτιά εκατομμυρίων ανθρώπων. Χωρίς ντροπή διακηρύττω ότι είμαι χριστιανός κι όμως απογοητεύομαι από την παρούσα τάση εκμεταλλεύσεως του ονόματος του Ιησού Χριστού ως Σούπερ—Σταρ και Γκόντσπελλ κλπ.
Κι’ αυτό γιατί δεν ασχολούνται με τον Χριστό όπως θάπρεπε να το κάνουν. Πιστεύω ότι ο Χριστός για τον οποίο ακούμε στα «ποπ»τραγούδια και βλέπουμε στα κινηματογραφικά έργα δεν μοιάζει καθόλου με τον πραγματικό Ιησού και θ’ αποδείξω τι εννοώ μ’ αυτό. Κανένας δεν μπορεί ν’ αμφισβητήσει το γεγονός ότι στην ιστορία του κόσμου δεν υπήρξε κανένας με πολιτική φιλοσοφική και θρησκευτική φήμη που τράβηξε τόσο πολλών την προσοχή τόσο επισταμένα και λεπτομερειακά όσο ο Ιησούς ο από Ναζαρέτ.
Γεννήθηκε πριν 2000 χρόνια σε μια εργατική οικογένεια.
Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής Του το πέρασε σε μια άσημη πόλη που ονομάζεται Ναζαρέτ. Η δημόσια σταδιοδρομία Του όμως κράτησε και θα κρατά χιλιάδες φορές περισσότερο απ’ αυτό.
Οι περιοδείες Του περιορίστηκαν σ’ ένα μικρό γεωγραφικό χώρο κι’ όμως δεν υπάρχει σχεδόν καμιά γωνιά στον κόσμο που το Όνομα Του δεν ακούστηκε. Δεν έγραψε ούτε ένα βιβλίο. Δεν έγραψε παρά μόνο μερικές λέξεις πάνω στο έδαφος όπως μας αναφέρει η Βίβλος. Κι’ όμως περισσότερα βιβλία γράφτηκαν γι Αυτόν παρά για κάθε άλλον άνθρωπο που έζησε ποτέ στην υφήλιο. Ποτέ δεν συγκέντρωσε κάποιο στράτευμα όπως έκαναν πολλοί στρατιωτικοί επαναστάτες και άλλοι άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Κι’ όμως στο πέρασμα των ετών χιλιάδες πέθαναν εθελοντικά γι’ Αυτόν αν και δεν Τον είδαν σωματικά. Στο νου μας έρχονται αυτοί που μαρτύρησαν στο παρελθόν όταν τους έριχναν στα λιοντάρια για ψυχαγωγία των αυτοκρατόρων και άλλων. Κι’ όμως περισσότεροι χριστιανοί πέθαναν για την πίστη τους στον 20ον αιώνα μας από κάθε άλλο προηγούμενο αιώνα της χριστιανικής εκκλησίας. Ζούμε σήμερα στην εποχή και τον αιώνα των μαρτύρων.
Ήταν άνθρωπος χωρίς πλούτη και χωρίς εκπαίδευση κι όμως άνθρωποι που είχαν άφθονα και τα δύο Τον ακολούθησαν. Δεν έφτασε ποτέ τα 34 γενέθλια Του κι όμως η σημερινή εφημερίδα φέρνει ημερομηνία που σχετίζεται με την ημερομηνία της γεννήσεως του Χριστού. Τι θα κάνεις με ένα τέτοιο Πρόσωπο;
Γεννήθηκε σε μια δανεισμένη φάτνη έζησε σε μια χώρα που βρισκόταν σε ξένη κατοχή. Δεν είχε ούτε μια βάρκα για να ταξιδέψει κι ούτε ένα ζώο για να τον μεταφέρει. Ακόμη και αυτός ο τάφος που τον θάψανε δεν ήταν δικός Του. κι’ όμως αν μαζεύονταν μαζί όλα τα στρατεύματα το ναυτικό όλες οι Βουλές και όλοι οι βασιλείς της γης δεν θα είχαν τόση επίδραση στην ανθρωπότητα όσο η ζωή αυτού του μοναδικού Προσώπου.
Ο Ρίχτερ είπε: «Με τα τρυπημένα χέρια Του κατανίκησε αυτοκρατορίες και έστρεψε το ρεύμα των αιώνων από το κανάλι του» κανένας ενημερωμένος για τα πράγματα του κόσμου άνθρωπος δεν αμφιβάλλει για την ύπαρξη του Χριστού. Το
ερώτημα είναι: «Τι σας φαίνεται περί του Χριστού;» (Ματθαίος κβ:42). Θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε τον πραγματικό Ιησού και τότε ο καθένας ξεχωριστά θα πρέπει ν’ αποφασίσει τι θα κάνει μαζί Του.
Για να δούμε πως ακριβώς είναι ο Ιησούς και για να είμαστε αμερόληπτοι στις κρίσεις μας πρέπει να καταφύγουμε στην μόνη σύγχρονη Του αυθεντική ιστορική αφήγηση της ζωής του έργου και της διδασκαλίας Του. αυτή περιλαμβάνεται στα
4 Ευαγγέλια που κυρίως αναφέρονται στη ζωή του Ιησού. Θα εξετάσουμε μαζί τρία ερωτήματα σε σχέση με τον Ιησού.
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
Α/ Τι Σας Φαίνεται Για Τον Χαρακτήρα Του;
Τούτο είναι καλό σημείο ν’ αρχίσουμε τη μελέτη μας. Ο χαρακτήρας ενός προσώπου είτε τον προδίδει η βεβαιότητα τα όσα λέγονται γι’ αυτό. Τι νομίζεται όμως εσείς προσωπικά για ένα τέτοιο χαρακτήρα που συχνά τόσο λεπτομερειακά από τους θεολόγους ή τους ψυχαναλυτές ή τους κάθε είδους σπουδαστές στο πέρασμα των αιώνων;
Διαβάζοντας τα Ευαγγέλια σε σχέση με το χαρακτήρα Του ερχόμαστε αντιμέτωποι μ’ ένα καταπληκτικό γεγονός. Συναντούμε κάποιον χωρίς ψεγάδια και χωρίς αμαρτία. Αυτό το παραδέχτηκαν ακόμη και οι εχθροί Του. Ο Ιησούς είχε πολλούς εχθρούς. Στο τέλος όμως της ζωής Του από το στρατόπεδο των εχθρών Του υπήρξαν μαρτυρίες γι’ Αυτόν κάτι που είναι πολύ ασυνήθιστο. Ο Πόντιος Πιλάτος που Τον έκρινε είπε: «ουδέν έγκλημα ευρίσκω εν τω ανθρώπω τούτω» (Λουκάς κγ:4). Και πιο πέρα: «δεν εύρον εν τω ανθρώπω τούτο ουδέν έγκλημα εξ’ όσων κατηγορείτε κατ’ αυτού» (Λουκάς κγ:14). Και «τι κακόν έπραξεν ούτος; Ουδεμίαν αιτίαν θανάτου εύρον εν αυτώ» (Λουκάς κγ:22). Η σύζυγος του Πιλάτου είδε ένα θαυμαστό όνειρο κι’ έτρεξε και είπε στο σύζυγο της: «Άπεχε του δικαίου εκείνου» (Ματθαίος κζ:19). Ένας από τους ληστές που σταυρώθηκαν μαζί Του την ίδια μέρα είπε: «Και ημείς μεν δικαίως διότι άξια των όσα επράξαμεν απολαμβάνομεν ούτος όμως ουδέν άτοπον έπραξεν»(Λουκάς κγ 41). Γνώριζε ότι η παράβαση του νόμου συνεπαγόταν θάνατο.
Ο Ρωμαίος στρατιώτης που είχε συνηθίσει να βλέπει τους εγκληματίες να θανατώνονται κοίταξε στον Ιησού και είπε: «Όντως ο άνθρωπος ούτος ήτο δίκαιος» Λουκάς κγ:47). Ο Ιούδας Ισκαριώτης έζησε μαζί Του εργάστηκε μαζί Του κάτω από κάθε είδους συνθήκες τελικά όμως Τον πρόδωσε για μερικά χρήματα. Πριν αυτοκτονήσει μετανοημένος είπε: ήμαρτον παραδώσας αίμα αθώον»(Ματθαίος καζ:4). Έτσι ακόμα και οι εχθροί Του παραδέχτηκαν ότι δεν βρήκαν κανένα σφάλμα
σ’ Αυτόν.
Το ίδιο έκαναν και οι φ ί λ οι Του. Αυτό αντηχεί παράξενα στ’ αυτιά μας. Οι φίλοι μας είναι εκείνοι που γνωρίζουν καλύτερα και σε βάθος ποιοι είμαστε. Πολλές φορές συναντούμε κάποιον ένα Σαββατοκύριακο ή σε κάποια συντροφιά. Τον βλέπουμε για λίγες ώρες και συμπεραίνουμε: «Είναι πράγματι σπουδαίος και θαυμάσιος άνθρωπος». Αν όμως μιλήσεις με κάποιον που γνωρίζει από κοντά το πρόσωπο αυτό το βλέπει στην καθημερνή του ζωή και μένει στο ίδιο σπίτι θ’ ακούσεις ίσως μια διαφορετική ιστορία! Τότε ανακαλύπτεις πόσο ατελής είναι ο άνθρωπος αυτός Η συνέχεια στου Βιβλιου σε επόμεβη ανάρτηση.“””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ" -- WWW.TYXIKOS.GR
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" -- HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" -- HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM