
Elladios Graikos
Ειρήνη
η Αθηναία
Εικονόφιλη
σύζυγος του εικονομάχου αυτοκράτορα Λέοντα. Όταν εκείνος πέθανε πρόωρα, ο γιος
τους ήταν μόλις δέκα χρόνων. Η Ειρήνη -επίσης αγία- αντί να του παραδώσει την
εξουσία, τον τύφλωσε κι εξόρισε τους γιους του Κωνσταντίνου Ε', αφού τους έκοψε
τη γλώσσα. Ο γιος της πέθανε μετά την τύφλωση. Ύστερα εξέλεξε πατριάρχη με
δημοψήφισμα, αποκατέστησε τις σχέσεις με τον Πάπα και οργάνωσε οικουμενική
σύνοδο στη Νίκαια με τρακόσιους πενήντα επισκόπους.
…………………………..

Elladios Graikos
Ο
Μέγας Φώτιος
Ο
Μέγας Φώτιος θα γίνει πατριάρχης το 858 με μια απίστευτη ίντριγκα ανεβαίνοντας
τα σκαλιά της ιεραρχίας μέσα σε πέντε μέρες. Στις 20 εκάρη μοναχός, στις 21
διορίστηκε αναγνώστης, στις 22 υποδιάκονος, στις 23 διάκονος και την 24η
-παραμονή Χριστουγέννων και μέρα εκλογής του νέου πατριάρχη- πρεσβύτερος.
Όταν
ο ευεργέτης του ο Βάρδας δολοφονήθηκε, ο Φώτιος έστειλε μια επιστολή στο
δολοφόνο ανιψιό τού Μιχαήλ γεμάτη χαρά που σώθηκε από έναν άνθρωπο τόσο ταπεινό
και αχάριστο. Η τιμωρία του ήταν δίκαιη. Ο νέος πατριάρχης δεν παρέλειψε να
γράψει πόσο σημαντικό θεωρεί τον ίδιο.
………………………………..
Elladios Graikos

Πολλοί
από τους διώκτες των εχθρών της πίστεως αγιοποιήθηκαν. Τα ονόματα των θυμάτων
του Ιερού Πολέμου -φιλόσοφοι, γιατροί, ποιητές, μαθηματικοί- χάθηκαν μέσα στα
ερείπια των ναών. Ο βυζαντινός μεσαίωνας ήρθε πιο πριν από τον δυτικό. Από το
354 στους «Αποστολικούς Κανόνες» αναφέρεται:
Απόφευγε
όλα τα βιβλία των Εθνικών. Τι χρειάζεσαι τις ξένες συγγραφείς, τους νόμους και
τους ψευδοπροφήτες που οδηγούν τους άφρονες μακριά από την πίστη; Τι βρίσκεις
να λείπει από τις εντολές του Θεού και το αναζητάς στους μύθους των Εθνικών; Αν
επιθυμείς να διαβάζεις ιστορίες έχεις το βιβλίο των Βασιλειών, αν ρητορική και
ποιητική έχεις τους Προφήτες, έχεις τον Ιώβ, έχεις τις Παροιμίες, όπου θα βρεις
σοφία μεγαλύτερη από κάθε ποιητική και σοφιστική, γιατί αυτά είναι τα λόγια του
Κυρίου, του μόνου σοφού
………………………………..
Elladios
Graikos

Ο
Άγιος Μεθόδιος
Ο
πατριάρχης Μεθόδιος αναθεμάτισε τον αυτοκράτορα Θεόφιλο αλλά η αγία -πλέον-
σύζυγός του Θεοδώρα ζήτησε να εξαιρεθεί ο νεκρός σύζυγός της από το ανάθεμα
καθώς είχε μετανοήσει. Ο άγιος το δέχτηκε και της έδωσε έγγραφη απαλλαγή, ένα
συγχωχάρτι πριν τα ανακαλύψει η δυτική Εκκλησία. Το θεοκρατικό κράτος είχε έρθει.
Η αναστήλωση των εικόνων έγινε με μια λαμπρή τελετή που γιορτάζεται ακόμα
σήμερα τηElladios Graikos
2
ώρες ·
Η
θρησκόληπτη Αγία Θεοδώρα
Η
Θεοδώρα ήταν κόρη αξιωματικού από την Παφλαγονία, θρησκόληπτη όσο και η μητέρα
της, η Θεοκτίστη. Ο Θεόφιλος απομάκρυνε την πεθερά του από το παλάτι και την
ανάγκασε να πάει σε μοναστήρι όταν διαπίστωσε ότι κατηχούσε τις κόρες του στην
εικονολατρία. Μια μέρα ο γελωτοποιός του παλατιού τον φώναξε να του δείξει
κάτι. Ηταν η Θεοδώρα σκυμμένη μπροστά σε μια εικόνα να την ασπάζεται. Εξαλλος ο
Θεόφιλος μπήκε στο δωμάτιό της και την άκουσε να λέει πως δεν ήταν αυτό που
νόμιζε. Τη χρησιμοποιούσε ως καθρέφτη.
Με
το θάνατο του Θεόφιλου η Θεοδώρα αναστήλωσε τις εικόνες. Ο πατριάρχης
Γραμματικός ως εικονόφιλος μαστιγώθηκε,
……………………………..
Elladios Graikos

Η
χριστιανική θρησκεία διαθέτει εκατοντάδες άγιους, μάρτυρες-ήρωες, ή ενάρετους
φιλάνθρωπους με σπουδαίο έργο που αγιοποιήθηκαν μέσα από το λαό. Ωστόσο πίσω
από τα εικονίσματα κρύβονται μερικές φορές δολοφόνοι και εγκληματίες κατά
συρροήν που όμως... μετανόησαν ή έγιναν «χορηγοί» της Εκκλησίας που τους
αγιοποίησε.
Οι
«άγιοι-δολοφόνοι» είναι συνήθως αυτοκράτορες, επίσκοποι ή πατριάρχες και
γυναίκες σύζυγοι ή μητέρες αυτοκρατόρων που εξαγόρασαν την αγιοποίησή τους με
«υπηρεσίες» όπως δωρεές, ανέγερση εκκλησιών, ευνοϊκούς νόμους. Ο Μέγας
Κωνσταντίνος είναι ένας κατά συρροήν δολοφόνος αφού σκότωσε γαμπρό, γιο, εγγονό
και τη σύζυγό του μαζί με χιλιάδες θύματα στους πολέμους του. Ο Μέγας Θεοδόσιος
βαρύνεται ανάμεσα σε άλλα και με τη Σφαγή του Ιππόδρομου στη Θεσσαλονίκη το 590
μ.Χ. με επτά έως δεκαπέντε χιλιάδες θύματα
………………………………..

Elladios Graikos
Οι
διεθνείς δολοπλοκίες του οδήγησαν στο πρώτο Σχίσμα μεταξύ των δυο Εκκλησιών
Ανατολής και Δύσης όταν αναθεμάτισε τον Πάπα. Τον Σεπτέμβριο του 867 ο Μιχαήλ
δολοφονήθηκε. Ο Φώτιος εξορίστηκε. Ο Ιγνάτιος επανήλθε στο θρόνο του. Ο
παρακοιμώμενος Βασίλειος ο Α' -που δολοφόνησε με άλλους συνωμότες τον Βάρδα και
τον Μιχαήλ, τον συναυτοκράτορα- ανέβηκε στο θρόνο ως ο πρώτος της Μακεδονικής
Δυναστείας. Ο Βασίλειος επανέφερε τον Φώτιο.
Ανακηρύχθηκε
άγιος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και η μνήμη του τιμάται στις 6
Φεβρουαρίου. Ελλάς = ορθοδοξία;;;
……………………………………….

Elladios Graikos
Ο
εικονόφιλος Ιωάννης ο Γραμματικός δεν θα βρει ησυχία ούτε στο Μοναστήρι όπου
τον εξόρισαν, στη Μονή Κλειδίου στον Βόσπορο. Κατηγορήθηκε ότι έξυσε τα μάτια
του Χριστού από μια εικόνα του Χριστού στο μοναστήρι και τιμωρήθηκε από τη
Θεοδώρα με διακόσιες μαστιγώσεις. Ο Συμεών ο Μάγιστρος, που τον αναφέρει ως
κατασκευαστή χρωματιστών ρούχων, τον τύφλωσε κιόλας. Όταν πέθανε ο Ιωάννης,
ξέθαψαν τα κόκαλα του Ιωάννη και του Κωνσταντίνου Ε', τα μαστίγωσαν στον
Ιππόδρομο και τα έκαψαν. Η μνήμη του γιορτάζεται στις 14 Ιουνίου.

Elladios
Graikos
Οι
ποινές είναι αποκεφαλισμός, πυρά, λιθοβολισμός, εκτύφλωση, ακρωτηριασμός και το
μεταλλισθήναι - ισόβια καταναγκαστικά έργα στα μεταλλεία. Μετά το πραξικόπημα
και τον αποκεφαλισμό του στρατηγού Αλέξιου Βρανά ο αυτοκράτορας Ισαάκιος
Άγγελος πρόσταξε να περιαχθούν στους δρόμους της Πόλης το κεφάλι του κι ένα
πόδι καρφωμένα σε παλούκια. Ο Αλέξιος Κομνηνός τον ηγέτη των Βογόμιλων τον
έβρασε μέσα σε καζάνι και έστειλε ύστερα το πτώμα του στην οικογένειά του σε
ένα κοφίνι.
………………………………

Elladios Graikos
Ο
εικονόφιλος Ιωάννης ο Γραμματικός δεν θα βρει ησυχία ούτε στο Μοναστήρι όπου
τον εξόρισαν, στη Μονή Κλειδίου στον Βόσπορο. Κατηγορήθηκε ότι έξυσε τα μάτια
του Χριστού από μια εικόνα του Χριστού στο μοναστήρι και τιμωρήθηκε από τη
Θεοδώρα με διακόσιες μαστιγώσεις. Ο Συμεών ο Μάγιστρος, που τον αναφέρει ως
κατασκευαστή χρωματιστών ρούχων, τον τύφλωσε κιόλας. Όταν πέθανε ο Ιωάννης,
ξέθαψαν τα κόκαλα του Ιωάννη και του Κωνσταντίνου Ε', τα μαστίγωσαν στον
Ιππόδρομο και τα έκαψαν. Η μνήμη του γιορτάζεται στις 14 Ιουνίου.

Elladios Graikos
Οι
ποινές είναι αποκεφαλισμός, πυρά, λιθοβολισμός, εκτύφλωση, ακρωτηριασμός και το
μεταλλισθήναι - ισόβια καταναγκαστικά έργα στα μεταλλεία. Μετά το πραξικόπημα
και τον αποκεφαλισμό του στρατηγού Αλέξιου Βρανά ο αυτοκράτορας Ισαάκιος
Άγγελος πρόσταξε να περιαχθούν στους δρόμους της Πόλης το κεφάλι του κι ένα
πόδι καρφωμένα σε παλούκια. Ο ………………………………..
Αλέξιος
Κομνηνός τον ηγέτη των Βογόμιλων τον έβρασε μέσα σε καζάνι και έστειλε ύστερα
το πτώμα του στην οικογένειά του σε ένα κοφίνι.

Elladios Graikos
Ο
Ιουστινιανός έκλεισε την Ακαδημία των Αθηνών. Η νομοθεσία του προβλέπει να
κατασπαράσσονται από θηρία, να καίγονται στην πυρά, να σταυρώνονται ή να
ξεσκίζονται με σιδερόνυχα οι καταγινόμενοι την «μαντικήν» και την
«ειδωλολατρίαν». Η Ιατρική απαγορεύεται ως «γνώση διαβόλου». Τα συγγράμματα
καίγοντElladios Graikos
2
ώρες ·
ο
380 ο Φλάβιος Θεοδόσιος απαγόρευσε -επί ποινή θανάτου- όλες τις άλλες θρησκείες
πλην της χριστιανικής. Μοναχοί καίνε και γκρεμίζουν ναούς, πυρπολούν αρχαία
ιερά και βιβλία, λιντσάρουν υπόπτους. Τα Ελευσίνια Μυστήρια απαγορεύτηκαν όπως
και οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Ποτάμια αίμα κυλάνε σε όλη τη μεγάλη
αυτοκρατορία. Η Σφαγή του Ιππόδρομου που
ακολούθησε τέλειωσε με δεκαπέντε χιλιάδες κατακρεουργημένα σώματα.αι υπέρ της
αφαίμαξης και των εξορκισμών. Οσοι μελετούν Μαθηματικά καταδικάζονται σε
θάνατο. Και η βάπτιση είναι υποχρεωτική.
...........................

Elladios Graikos
Tα
χρόνια της χριστιανικής τζιχάντ
Για
τριακόσια χρόνια η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία συνταράσσεται από τον Ιερό Πόλεμο που
άρχισε ουσιαστικά όταν ο Θεοδόσιος καθιέρωσε το «θρίαμβο της ορθοδοξίας» και
επέβαλε ως επίσημη υποχρεωτική θρησκεία το χριστιανισμό με τη Δευτέρα
Οικουμενική Σύνοδο.
Οι
ναοί γκρεμίστηκαν, οι «μάγοι», «μάντεις», ιερείς και «φιλόσοφοι» κάηκαν
ζωντανοί μαζί με βιβλία τους. Οι παραβάτες τιμωρούνται με αποκεφαλισμό. Οσοι
δεν δέχονται την υποχρεωτική χριστιανική θρησκεία εξορίζονται, στραγγαλίζονται
ή -ο φιλόσοφος Σιμωνίδης- καίγονται ζωντανοί.
......................................

Elladios Graikos
Οι
ιστορικοί διατηρούν επιφυλάξεις για την ανεύρεση του Τίμιου Σταυρού. Ο Ευσέβιος
δεν αναφέρει την ανακάλυψη και ο άγιος Κύριλλος, πατριάρχης Ιεροσολύμων,
περιγράφει ότι ο Τίμιος Σταυρός βρίσκεται στα Ιεροσόλυμα το 351 μ.Χ., ενώ η
Αγία Ελένη πέθανε το 331 μ.Χ. και δεν αναφέρει ποιος τον βρήκε.
......................................

Elladios Graikos
.
Η ρίζα του δέντρου είναι ο λαός, ο δε Κλήρος κλαδί, που βαστάζεται από τη ρίζα•
όποια είναι η ρίζα, τέτοια θα είναι και τα κλαδιά, και όποια τα κλαδιά, τέτοιοι
και οι καρποί. Ρωτώ – Γιατί την ημέρα της Πεντηκοστής το Πνεύμα το Άγιο
ξεχύθηκε πάνω σε όλη την Εκκλησία, κάθισε πάνω σε καθέναν από τους πιστούς, και
γέμισαν όλοι με Πνεύμα Άγιο; Όχι για να δηλώσει ότι όλος ο λαός της Εκκλησίας
του Χριστού οφείλει να έχει Πνεύμα Άγιο, και να βιώνει άγια; Και όταν ο λαός
είναι άγιος και άγια βιώνει, κλάδος πονηρός δεν βλαστάνει από αυτόν. Λέει δε
και η Γραφή ότι άρχοντες νεανίσκοι και εμπαίκτες θα κατακυριεύσουν το λαό που
αμαρτάνει• πάνω όμως στον αγαθό λαό ο Θεός θα αναστήσει και αγαθούς άρχοντες.
Και οι κληθέντες όχι μόνο αγνόησαν τη φύση και την έκταση του εκκλησιαστικού
νοσήματος, αλλά αγνόησαν και το νόμο της θεραπείας του• αγνόησαν ότι χωρίς
μετάνοια αμαρτία δεν συγχωρείται, και χωρίς άφεση [συγχώρεση] των πεπραγμένων
αμαρτιών επάνοδος στο ορθό και νόμιμο και δίκαιο δεν γίνεται. Και μετανοεί
αυτός που κρίνει το δικό του βίο σύμφωνα με το νόμο του Θεού, και διακρίνει ότι
κακώς πράττει αντί καλώς, και το πρώτο βήμα της διόρθωσης των δικών μας είναι
κρίση και επίγνωση του αμαρτημένου βίου και του ορθού.
.......................................

Elladios Graikos
Σύμφωνα
με το θέλημα, λόγου χάριν, του Θεού, στην εκκλησιαστική αρχή [ηγεσία] καλείται
ο άριστος, υποχρεούμενος να πράττει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, και όχι το
δικό του. Σύμφωνα με το θέλημα των γερόντων, τους εκκλησιαστικούς θρόνους
καταλάμβαναν όχι οι κλητοί, αλλά οι αυτόκλητοι, αυτοί που προσέρχονταν με το
περισσότερο αργύριο [χρήμα] και με πολλές παρακλήσεις και θωπείες [γαλιφιές,
καλοπιάσματα] και κολακείες και υποσχέσεις, και μάλιστα και με συστάσεις
κοσμικών αρχόντων. Και αφού συμφωνούσαν την πώληση του ποιμνίου, κατέβαιναν
στον Ιερό Ναό• φευ [δηλωτικό ψυχικού πόνου, αγανάκτησης ή οργής] της ασέβειας!
Ότι την εκλογή των υποψηφίων την έκαναν με το Άγιο Πνεύμα....
...................................

Elladios Graikos
!
Η σημερινή κατάσταση της Εκκλησίας οφείλεται στη νίκη και στο θρίαμβο αυτής
κατά της αρχαίας κοινωνίας• και η Εκκλησία όφειλε να πάθει όσα πάσχουν συνήθως
οι νικητές από τους ηττημένους. Οι Έλληνες παλιά, αφού νίκησαν τους Μήδες,
μιμήθηκαν τα των Μήδων. Ο Παυσανίας μάλιστα, ο βασιλιάς των Λακεδαιμονίων, με
το στρατό κατάστρεψε τους Μήδες, δεινά όμως κατασχέθηκε από το μηδισμό
[διάκειται ευνοϊκά προς τους Μήδες], ώστε χάθηκε κι αυτός. Ο Αλέξανδρος ο
Μέγας, αφού καταδούλωσε την Ασία, έγινε Ασιανός. Η Ρώμη, αφού νίκησε τους
Έλληνες, εξελληνίστηκε• αφού νίκησε τους Ασιανούς, έγινε Ασιανή• και τέλος εκβαρβαρώθηκε.
Η Εκκλησία ωσαύτως [παρόμοια] δεν μπόρεσε να διαφύγει το κράτος [δύναμη] αυτού
του νόμου. Πλήρης [γεμάτη] Πνεύματος Αγίου κατά τους πρώτους αιώνες, κήρυξε
πνευματικό πόλεμο κατά της αρχαίας κοινωνίας, που ήταν σαρκική, θρησκευτικά και
φιλοσοφικά και πολιτικά την πρόσβαλλε [της επιτέθηκε αλλοιώνοντάς την]• γιατί
αναφανδόν [φανερά, απροκάλυπτα] πολεμούσε τους ειδωλολατρικούς ναούς και τις
σχολές, και εισχωρώντας στα καθεστώτα, πολιτευόμενη σύμφωνα με τις Χριστιανικές
αρχές περί δικαίου. Η ειδωλολατρία, η σοφιστεία και η πολιτεία, όλες οι
δυνάμεις ανταπεξήλθαν κατά της Εκκλησίας, και αγωνίζονταν αγώνα ζωής ή θανάτου.
Ο εχθρός ηττήθηκε σε όλες του τις φάλαγγες, και η Εκκλησία εξήλθε από τον αγώνα
νικητής και τροπαιούχος, γκρεμίζοντας τους ναούς, ερημώνοντας τις σχολές, και
ανήγειρε νέα Ρώμη, πρωτεύουσα της νέας Χριστιανικής κοινωνίας.
..................................

Elladios Graikos
.
Γιατί όταν οι Επίσκοποι καθίστανται με την ψήφο του λαού και τη χειροτονία των
Επισκόπων, και υποχρεούνται να πράττουν σύμφωνα με το θέλημα του Θεού και όχι
το δικό τους, η αυθαιρεσία, η καταδυναστεία, και η ανομία, δεν έχουν είσοδο•
όταν όμως καθίστανται δίνοντας χρήματα, ή με τη γνώμη των κοσμικών αρχόντων, η
ελευθερία της Εκκλησίας φεύγει και χάνεται, και μαζί με αυτήν όλα τα αγαθά. Γι’
αυτό και οι θείοι Απόστολοι απαγόρευσαν έντονα και τη δωροδοκία, και την
επέμβαση των κοσμικών αρχόντων στην εγκατάσταση Επισκόπων, προστάζοντας αυτό
τον τρόπο της αρχής. Γιατί αυτοί που δίνουν χρήματα, για να έρθουν στη θέση
αυτή, δεν κλήθηκαν από τον Θεό, για να κάνουν το θέλημα του Θεού, αλλά γίνονται
αυτόκλητοι, για να εκπληρώσουν τις δικές τους επιθυμίες, καπηλευόμενοι
[εκμεταλλεύονται για ιδιοτελή σκοπό] τα θεία. Οι δε ερχόμενοι με τη θέληση των
κοσμικών αρχόντων, θα πράξουν σύμφωνα με τη θέληση αυτών, και θα υποδουλώσουν
την Εκκλησία σε ξένο θέλημα, ασεβώντας στον Θεo
..................................

Elladios Graikos
Άκουγε λαέ, και
κατανόησε.
Πνεύμα Άγιο έλαβες, και είσαι ελεύθερος και αυτόνομος• γιατί όπου είναι το
Πνεύμα του Κυρίου, εκεί είναι και η ελευθερία. Προς αυτό δε λάβε το δικαίωμα να
καλείς τον άρχοντα [αυτόν που άρχει], και κατανόησε τη δύναμη του δικαιώματος
αυτού. Το δικαίωμα αυτό επιβάλλει στον καλούμενο το καθήκον της αυταπάρνησης,
το καθήκον να πράττει σύμφωνα με το θέλημα Αυτού που καλεί, και όχι το δικό
του. Και όσο μεν αυτός που άρχει εμμένει στα ομολογούμενα “δένοντας” και
“λύνοντας” με Άγιο Πνεύμα, να πείθεστε σ’ αυτόν, γιατί εσείς οι ίδιοι πείθεστε
και αυτονομείστε. Όταν όμως τολμά να πράττει ενάντια στα ομολογούμενα, και
επιχειρεί να επιβάλλει το δικό του θέλημα ως νόμο σ’ εσάς, μετά από δίκη να
καθαιρείται, και να καλείται άλλος άξιος αντί αυτού. Και ως προς αυτά, λαέ,
άκουγε και τα εξής. Το δι-καίωμα του να καλεί μόνο στον Πατέρα προσήκει
[αρμόζει], ο Οποίος κάλεσε τον δικό Του Υιό στο έργο της δικής μας σωτηρίας.
.................................

Elladios Graikos
Ο
Χριστός, αφού καταστήθηκε άρχοντας [να άρχει] από τον Πατέρα, και αφού τελείωσε
το έργο Του, έχει το δικαίωμα και τοποθετεί στην Εκκλησία άλλους άρχοντες [που
να άρχουν], και κατέστησε τους δικούς Του Μαθητές και Αποστόλους με τον ίδιο
τρόπο που Αυτός καταστήθηκε από τον Πατέρα. Κάλεσε δηλαδή ανθρώπους, που έχουν
την αρετή της αυταπάρνησης, και που θέλουν να κάνουν μόνο το θέλημα Αυτού που
τους κάλεσε. Και αφού πρώτα τους εκπαίδευσε με λόγο και διδασκαλία, και γνώρισε
σ’ αυτούς όλα, όσα άκουσε από τον Πατέρα, έπειτα έδωσε σ’ αυτούς το Πνεύμα το
Άγιο για να πράττουν τα έργα τής δικής τους κλήσης. Και πράττοντας έτσι,
υποτύπωσε τον εξής νόμο: Να καλεί στις Εκκλησιαστικές αρχές αυτούς που
προεκπαιδεύτηκαν με λόγο και διδασκαλία, και έχουν επίγνωση του θελήματος του
Θεού, του οποίου την εκτέλεσε εμπιστεύονται, και να μην επιθέτουν χέρια σ’
αυτούς που δεν ξέρουν αυτό που έχουν να κάνουν, ούτε σε αυτούς που δεν
αρνούνται το δικό τους θέλημα, για να κάνουν αυτό του Θεού.
.................................
Elladios Graikos

:
«Εάν είπωμεν ότι αμαρτίαν ούκ έχομεν, εαυτούς πλανώμεν, και η αλήθεια ούκ έστιν
εν ημίν. Εάν ομολογώμεν τας αμαρτίας ημών, πιστός εστι και δίκαιος, ίνα αφή
ημίν τας αμαρτίας, και καθαρίση ημάς από πάσης αδικίας. Εάν είπωμεν ότι ούχ ημαρτήκαμεν,
ψεύστην ποιούμεν Αυτόν, και ο λόγος Αυτού ούκ έστιν εν ημίν – Αν πούμε ότι δεν
έχουμε αμαρτία, τους εαυτούς μας πλανούμε και η αλήθεια δεν είναι μέσα μας. Αν
ομολογούμε τις αμαρτίες μας, είναι πιστός και δίκαιος, για να συγχωρήσει σ’
εμάς τις αμαρτίες και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία. Αν πούμε ότι δεν έχουμε
αμαρτήσει, ψεύτη Τον κάνουμε και ο λόγος Του δεν είναι μέσα μας» (Α’ Ιωάννου
1:8-10).
.................................
