_______________________________

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

XΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ ΑΘΗΝΑΙ 1958

ΦωτόΦωτό
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
01=

Η αξία της καινής διαθήκης.
 Η Καινή διαθήκη είναι ένα βιβλίο πανανθρώπινο! Η Καινή Διαθήκη μαζί με την Παλαια διαθήκη αποτελούν την Αγία Γραφή. Ένα βιβλίο που η συγγραφή του και η διάδοση του στην ανθρωπότητα αποτελούν ένα γιγάντιο ιστορικό φαινόμενο.
Η Καινή Διαθήκη έθρεψε και ενέπνευσε τα μεγαλύτερα πνεύματα των αιώνων και έφερε νέα πνοή στην ζωή ατόμων και λαών. Όλοι όσοι δόξασαν το Θεό με την ζωή τους και το έργο τους αγαπούσαν και μελετούσαν πολύ την Καινή Διαθήκη.
 Το ασύγκριτο αυτό βιβλίο σημειώνει σήμερα στα πέρατα της Οικουμένης ένα πρωτοφανή εκδοτικό θρίαμβο. Μεταφράζεται σε όλο και νέες γλώσσες (έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 1000!) υπ’ όψιν ότι ο αδελφός το έγραψε το βιβλίο το 1958) και κυκλοφορεί διαρκώς σε εκατομμύρια αντίτυπα. Έτσι πραγματοποιείται στην Οικουμένη μια «διαρκείς Πεντηκοστή!»…Εξάλλου εκατοντάδες Πανεπιστημιακές έδρες και ειδικά ινστιτούτα ασχολούνται νε το ένδοξο αυτό βιβλίο και αναρίθμητα συγγράμματα γύρω από αυτό, βλέπουν κάθε χρόνο το φως της δημοσιότητας.
 Η Καινή διαθήκη (Νέα Διαθήκη) αποτελεί την νέα συμφωνία μεταξύ Θεού και ανθρώπου. Με την  Νέα Διαθήκη μια νέα σχέση μεταξύ Θεού και ανθρώπου δημιουργήθηκε. Στην Παλαιά Διαθήκη ο Θεός εμφανίζεται ως αυστηρός και δίκαιος Κύριος.
Στην Καινή διαθήκη ο θεός εμφανίζεται ως καλός και ευσπλαχνικός Πατέρας. Στην Καινή Διαθήκη διακρίνουμε το αποκορύφωμα της θείας αποκαλύψεως, που άρχισε με την Παλαια διαθήκη.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
02
 Ο Ιερός Αυγουστίνος είπε: «Η καινή διαθήκη μέσα στην Παλαια είναι κρυμμένη και η Παλαιά Διαθήκη μέσα στην Καινή αποκαλύπτεται.
 Το κέντρο της καινής Διαθήκης είναι ένα Πρόσωπο: ο Χριστός!
Δια μέσου του Υιού Του ο πατέρας-θεός προσφέρει στον αμαρτωλό άνθρωπο την συγχώρηση την σωτηρία την νέα ζωή την αιωνιότητα!
Η Καινή διαθήκη λέγεται και «Ευαγγέλιο». Και είναι πράγματι ευαγγέλιο (καλή αγγελία χαρμόσυνο μήνυμα), γιατί περιέχει τα καλά νέα του Θεού προς όλους τους αμαρτωλούς ανθρώπους. Το χαρμόσυνο αυτό μήνυμα δεν μπορεί να συγκριθεί με καμιά από τις ανθρώπινες φιλοσοφίες και κοσμοθεωρίες. Έχει κύρος υπερκόσμιο και ακατάλυτο.
Οι ανθρώπινες φιλοσοφίες περιέχουν σπέρματα αληθειών ενώ το Ευαγγέλιο είναι αυτή η αλήθεια!
 Όσοι περιφρονούν και ειρωνεύονται το ευαγγέλιο δεν το έχουν μελετήσει ή το έχουν παρανοήσει. Γιατί το Ευαγγέλιο φέρνει μια καινούργια δύναμη και μια φωτεινή προοπτική μέσα στην ζωή του ανθρώπου.
Φέρνει μια χαρά μεγάλη ολοκληρωμένη αναφαίρετη.
Αρκεί μόνο να σημειωθεί ότι στην καινή διαθήκη το ρήμα «χαίρω» επαναλαμβάνεται 72 φορές και η λέξη «χαρά»  58 φορές!...
 Είναι δυστυχής   ο άνθρωπος που πέρασε από τον κόσμο αυτό χωρίς να λούσει την ψυχή του στο λυτρωτικό φως του Ευαγγελίου.

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
03
Τα βιβλία της Καινής διαθήκης
 Η Καινή Διαθήκη είναι ένα βιβλίο που αποτελείται όμως από 27 μικρότερα βιβλία. Τα βιβλία της καινής Διαθήκης είναι τα εξής:
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον  Κεφάλαια - 28
Κατά Μάρκον Ευαγγέλιον    Κεφάλαια - 16
Κατά Λουκάν  Ευαγγέλιον    Κεφάλαια - 21
Κατά Ιωάννην ευαγγέλιον     Κεφάλαια - 21
                       >>>>>
Πράξεις των Αποστόλων        κεφάλαια - 28
                       >>>>>
Παύλου προς Ρωμαίους  Επιστολή             κεφ. 16
     =  προς Κορινθίους Α΄ Επιστολή       κεφ. 16
    =  προς Κορινθίους Β΄ Επιστολή        κεφ.  13
     =  προς Γαλάτας          Επιστολή        κεφ.   6
     =  προς Εφεσιους        Επιστολή        κεφ.   6
    =   προς  Φιλιππησίους Επιστολή        κεφ.  4
    =   προς Κολοσσαείς      Επιστολή        κεφ.  4
    =   προς Θεσσαλονικείς Α΄ Επιστολή    κεφ.  5
    =   προς Θεσσαλονικείς Β΄ Επιστολή    κεφ.  3
   =   προς Τιμόθεον Α΄   Επιστολή          κεφ.   6
   =   προς Τιμόθεον Β΄   Επιστολή          κεφ.   4
   =   προς Τίτο              Επιστολή            κεφ.  3                
   =  προς Φιλήμονα       Επιστολή            κεφ.  1
  =   προς Εβραίους       Επιστολή            κεφ. 13
                           >>>>>>>>>>>
Ιακώβου       Επιστολή                             κεφ. 5
Πέτρου    Α΄ Επιστολή                             κεφ. 5
Πέτρου    Β΄ Επιστολή                             κεφ. 3
Ιωάννου  Α΄ Επιστολή                              κεφ. 5
Ιωάννου  Β΄ Επιστολή                              κεφ. 1
Ιωάννου  Γ΄ Επιστολή                              κεφ. 1
Ιούδα Επιστολή                                κεφ. 1
                     >>>>>>>>>>>
Ιωάννου Αποκάλυψις                      κεφ. 22
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
 Από τα βιβλία αυτά τα πρώτα τα πέντε (τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις) είναι ιστορικά τα επόμενα εικοσιένα (οι επιστολές του Παύλου και οι καθολικές)  είναι διδακτικά  και το τελευταίο (η Αποκάλυψις) είναι προφητικό.
Τα τέσσερα Ευαγγέλια και οι πράξεις αποτελούν περισσότερο του συνολικού κειμένου της Κ. Διαθήκης. Ενώ  όλες οι επιστολές μαζί με την Αποκάλυψη αποτελούν λιγότερο από το μισό του συνολικού κειμένου.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
04
Μια ματιά στα βιβλία της καινής Διαθήκης
Η Καινή Διαθήκη αποτελείται  από 27 βιβλία
 Τα τέσσερα Ευαγγέλια
Τις Πράξεις των αποστόλων
Τις δεκατέσσαρες επιστολές του Αποστόλου Παύλου
Τις επτά καθολικές επιστολές και:
Την Αποκάλυψη του Ιωάννου.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα αθάνατα αυτά κείμενα.

1/. Τα τέσσερα Ευαγγέλια

 Κάθε ένα από τα ευαγγέλια περιέχει την ζωή την διδασκαλία και το απολυτρωτικό έργο του Χριστού. Τα τρία πρώτα ευαγγέλια (Ματθαίου Μάρκου Λουκά) ονομάστηκαν «Συνοπτικά»  επειδή οι αφηγήσεις τους είναι δυνατόν να συνοψιστούν σε μία.
 Το τέταρτο Ευαγγέλιο (του Ιωάννου) ονομάζεται «Εκτενές» επειδή συμπληρώνει τα τρία πρώτα Ευαγγέλια. Τα τρία πρώτα Ευαγγέλια εγράφησαν μεταξύ των ετών 63 και 70 μ. Χ. 
Ενώ το τέταρτο ευαγγέλιο εγράφη περί το 90 μ. Χ.
  Το   κατά Ματθαίον ευαγγέλιον εγράφη για τους «εξ’ Ιουδαίων Χριστιανούς της Παλαιστίνης. Σκοπός του είναι να δείξει ότι ο Χριστός είναι όχι μόνο κατά σάρκα απόγονος του Δαβίδ αλλά και ο μεσσίας που προανήγγειλαν οι προφήτες. Το Ευαγγέλιο αυτό έχει κάτι από το χρώμα της Παλαιάς Διαθήκης και περιλαμβάνει πολλά κομμάτια από αυτήν. Εγράφη στην Παλαιστίνη.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
05
Το κατά Μάρκον ευαγγέλιον απευθύνεται στους «εξ Εθνών» χριστιανούς. Σκοπό έχει να καταδείξει ότι ο Υιός του Θεού έχει παγκόσμιο χαρακτήρα και παγκόσμιο ορίζοντα. Τον Μεσσιανικό και λυτρωτικό του Ιησού περιγράφει με την διήγηση του των έργων Του. Χαρακτηριστικό του είναι: η συντομία η λιτή και απέριττη παραστατικότης στις διηγήσεις και προπαντός στην διδασκαλία του Ιησού.
 Εγράφη στη Ρώμη
  Το κατά Λουκάν Ευαγγέλιον απευθύνεται προς κάποιον «Θεόφιλο»  που ήταν ίσως Ρωμαίος τιτλούχος. Σκοπός του Ευαγγελίου  είναι να δείξει ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού, ο Σωτήρ του κόσμου και περιλαμβάνει γεγονότα που ενδιαφέρουν περισσότερο τους «εξ’ Εθνών» Χριστιανούς. Παρουσιάζει επιμέλεια στην κατάταξη της ύλης γλώσσα καθαρή και μορφή λογοτεχνική. Εγράφη στη Ρώμη ή την Αντιόχεια.
  Στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιον εξιστορείται η «Εν Χριστώ» ενσάρκωσης και αποκάλυψις του Λόγου του Θεού για την σωτηρία των ανθρώπων. Δείχνει ποιος ακριβώς είναι ο Ιησούς. Παρουσιάζει αριστοτεχνική σύνθεση. Είναι το θεολογικώτερο και πνευματικώτερο βιβλίο της Κ. Διαθήκης. Χαρακτηρίζεται ως «πνευματικό  Ευαγγέλιο». Εγράφη περί το 90 μ. Χ. στην Έφεσο.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
06
02/  Οι Πράξεις των αποστόλων.

Οι Πράξεις (έργο του ευαγγελιστού Λουκά) απευθύνονται στον ίδιο «Θεόφιλο» εξιστορούν την γέννηση και τα πρώτα βήματα της Εκκλησίας. Περιλαμβάνουν την Δράση του απ. Πέτρου και κυρίως του Απ. Παύλου. Γενικά εξιστορούν πως ο Χριστιανισμός από τα Ιεροσόλυμα έφθασε μέχρι την Ρώμη. Οι πράξεις εγράφησαν περι το 35 μ. Χ. πιθανόν στη ρώμη.

3/.  Οι  14 επιστολές του Αποστόλου Παύλου.

Οι επιστολές αυτές είναι μια συλλογή από τα γράμματα που έστελνε ο Μέγας Απόστολος της εκκλησίας και στους συνεργάτες του.
 Οι επιστολή προς Ρωμαίους, Α΄ και Β΄ Κορινθίους και Γαλάτας λέγονται «μεγάλες» για το μέγεθός τους και «αντιϊουδαϊκές» γιατί αποκρούουν την επίδραση του Ιουδαϊκού πνεύματος στην εκκλησία.
 Την προς Ρωμαίους επιστολή την έστειλε ο Παύλος για να προετοιμάσει την ιεραποστολική του εξόρμηση

προς την Δύση.
 Η Επιστολή αυτή θίγει τα σπουδαιότερα θεολογικά ζητήματα και αναπτύσσει κυρίως το μεγάλο θέμα της «δικαιώσεως» του ανθρώπου με την πίστη του στον Χριστό. Η επιστολή αυτή είναι «το βαθύτερο γραπτό του κόσμου» , «το καθαρότερο ευαγγέλιο»   «το μεγαλύτερο και πλουσιότερο από όλα τα αποστολικά έργα». Η προς Ρωμαίους επιτολή εγράφη το 57ή το 58 στην Κόρινθο.

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
07
Στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή καταπολεμά διάφορες ανωμαλίες και αμαρτίες που είχαν δημιουργηθεί στην Χριστιανική κοινότητα της Κορίνθου απαντά σε διάφορα ερωτήματα των Κορινθιών (για τον γάμο  την δημόσια λατρεία την ανάσταση των νεκρών κλπ.) και δίνει σ’ αυτούς πολύτιμες πνευματικές συμβουλές. Εγράφη περί το 56 μ. Χ. στην Έφεσο.
  Την Β΄ προς Κορινθίους επιστολή την έγραψε λίγο μετά την Α΄ προς  Κορινθίους που είχε φέρει εκεί καλά αποτελέσματα. Σ’ αυτήν περιγράφει το μεγαλείο του Αποστολικού του αξιώματος που δεν το είχαν κατανοήσει καλά οι Κορίνθιοι και το πολεμούσαν οι «Ιουδαϊζοντες». Τους παρακαλεί επίσης να βοηθήσουν τους πτωχούς αδελφούς των Ιεροσολύμων. Εγράφη περί το 57 μ. Χ.. μάλλον στην Μακεδονία. 
  Η προς Γαλάτας επιστολή απευθύνεται προς τους Χριστιανούς της Γαλατίας (στην κεντρική ορεινή
Μ. Ασία ) που κινδύνευαν να παρασυρθούν από τα κηρύγματα των «Ιουδαϊζόντων». Η επιστολή αυτή διακηρύττει την απελευθέρωση των πιστών από τον ζυγό του Μωσαϊκού Νόμου. Είναι το «Ευαγγέλιο της «Εν Χριστώ» ελευθερίας. Εγράφη περί το 55 μ. χ. στην Έφεσο ή στην Αντιόχεια.
 Οι Επιστολές Εφεσίους Φιλιππησίους Κολοσσαείς και προς Φιλήμωνα  λέγονται «επιστολές αιχμαλωσίας» επειδή τις έγραψε ο Παύλος ;κατά την πρώτη φυλάκιση του στην Ρώμη. (61-63μ.Χ.)
  Στην Εφεσίους επιστολή τονίζεται η αξία η δόξα και η ενότης της εκκλησίας. Στα τρία πρώτα κεφάλαια μιλεί με ποιητική πνοή για την ενότητα των Ιουδαίων και εθνικών που πραγματοποιήθηκε με το έργο του Χριστού μέσα στην εκκλησία. Στα τρία υπόλοιπα κεφάλαια καλεί τους χριστιανούς να εφαρμόσουν την πίστη τους στις κοινωνικές τους σχέσεις και να ζήσουν «ως τέκνα φωτός»

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
08
Με την προς Φιλιππησίους επιστολή θέλει να ευχαριστήσει ο Παύλος τους Φιλιππησίους
(οι Φίλιπποι ήσαν κοντά στην σημερινή Καβάλα) για την υλική τους βοήθεια που του έστειλαν. Με την ευκαιρία αυτή και γεμάτος ψυχική αγαλλίαση τους κάνει προτροπές για τον αγώνα  υπέρ του Ευαγγελίου για αυταπάρνηση και για μια αγία και χαρούμενη ζωή.
  Η προς Κολοσσαείς επιστολή έχει σκοπό να προφυλάξει τους παραλήπτες της (οι Κολοσσές ήταν πόλις στην Μ. Ασία)
 Από την επικίνδυνη αίρεση της «Αγγελολατρείας».
Αναπτύσσει το αληθινό της προσωπικότητας του Χριστού για τους πιστούς και τους εκθέτει τον τρόπο που εκδηλώνεται η ορθή πίστη στη ζωή των Χριστιανών.
  Εξ’ άλλου η προς Φιλήμονα είναι μια μικρή ιδιωτική- συστατική  επιστολή. Με αυτήν ο Παύλος παρακαλεί τον Φιλήμονα (χριστιανό των Κολοσσών ) να ξαναδεχτεί με αδελφική αγάπη τον δραπέτη δούλο του Ονήσιμο που τον γνώρισε ο Παύλος στην Ρώμη και τον έκανε Χριστιανό.
                        >>>
Οι επιστολές Α΄ και Β΄ προς Θεσσαλονικείς λέγονται «εσχατολογικές» και ασχολούνται κυρίως με Δευτέρα παρουσία του Κυρίου.
 Η Α΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή ωθεί τους πιστούς σε μια ανωτέρα χριστιανική ζωή και τους διδάσκει ορισμένες αλήθειες γύρω από το μεγάλο  θέμα της δευτέρας παρουσίας του Κυρίου και την ανάσταση των  νεκρών. Εγράφη στην Κόρινθο το 51 η το 52 μ. Χ. αυτή είναι η πρώτη κατά χρονολογική σειρά του Παύλου .

Μ ε την Β΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή (που γράφει  λίγο μετά την Α΄ θεσσαλονικείς ) ο απόστολος θέλει να διευκρινίσει καλύτερα το θέμα της δευτέρας παρουσίας και να τους αποτρέψει από τις ακρότητες μερικών που έπαψαν να εργάζονται με την προσδοκία της δευτέρας παρουσίας του Χριστού.  Εγράφη το 51 ή το 52 μ. Χ. στην Κόρινθο.
                                 >>>
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
09
Οι επιστολές Α΄ και Β΄ προς Τιμοθέου και προς Τίτο λέγονται «ποιμαντικές»  επειδή διδάσκουν κυρίως καθήκοντα του ποιμένος δηλαδή του κληρικού.
 Την Α΄ προς Τιμόθεον επιστολή απευθύνει ο Απ. Παύλος προς τον  νεαρό συνεργάτη του Τιμόθεο που είχε αφήσει στην Έφεσο για να αντιμετωπίσει επικίνδυνους αιρετικούς.
Με αυτήν θέλει να στηρίξει και να ενθαρίνει τον Τιμόθεο στο δύσκολο έργο του. Την έγραψε περί το 65-μ.Χ. ίσως στην Μακεδονία.
  Την  Β΄ προς Τιμόθεον την απευθύνει προς τον ίδιο συνεργάτη του Τιμόθεο που μοχθούσε για την Εκκλησία στη Έφεσο. Με αυτήν θέλει να εμψυχώσει τον Τιμόθεο και να τον καλέσει κοντά του. Την έγραψε κατά την Δευτέρα του φυλάκιση του στην Ρώμη, τις παραμονές του μαρτυρίου του περί το 67 μ. Χ. Αυτή είναι η τελευταία επιστολή το «το κύκνειο άσμα» του Παύλου.
 Την προς Τίτο επιστολή απευθύνει ο Παύλος προς τον πιστό του συνεργάτη Τίτο που είχε αφήσει στην Κρήτη για να διοργανώσει την εκεί Εκκλησία και θέλει με αυτήν να τον ενισχύσει στο  ωραίο αλλά δύσκολο έργο του. Εγράφη προς το 66 μ. Χ. στην Νικόπολη  ή στην Κόρινθο.
  Η προς Εβραίους επιστολή απευθύνεται προς τους «εξ’ Ιουδαίων»Χριστιανούς που αντιμετωπίζουν διωγμούς και περιφρόνηση και έχει σκοπό  να τους εμψυχώσει.

Ο συγγραφεύς τονίζει την ασύγκριτη υπεροχή του Χριστού
(του Μεγάλου Αρχιερέως της Νέας Διαθήκης) απέναντι της Παλαιάς Διαθήκης. Η  επιστολή αυτή είναι κείμενο μεγαλόπνοο και από λογοτεχνικής απόψεως υπέροχο. Εγράφη όπως φαίνεται προ του 70 μ. Χ. ,πιθανόν στην Ιταλία.
>>>>>>> 
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
10

    4/. Οι  επτά Καθολικές επιστολές.
Οι  επτά επιστολές ,που ακολουθούν, λέγονται «Καθολικές» γιατί (εκτός των β΄ και Γ΄ Ιωάννου)δεν απευθύνονται σε ορισμένη κοινότητα η ορισμένο πρόσωπο, αλλά σ’ έναν ευρύτερο κύκλο αναγνωστών. 
 Η επιστολή Ιακώβου απευθύνεται σε Χριστιανούς, που έχουν πέσει σε λάθη και αντιμετωπίζουν πειρασμούς.
Είναι μια επιστολή πλούσια σε κοινωνικό περιεχόμενο και γαμημένη με θερμότητα πρακτικότητα και δύναμη. Παραμένει ως μια «σοβαρή  αφυπνιστική κραυγή προς τους χριστιανούς όλων των εποχών». Εγράφη προ του 50 μ. Χ. πιθανότατα στα Ιεροσόλυμα.
 Η Α΄ Επιστολή του Πέτρου απευθύνεται σε χριστιανούς της Μ. Ασίας που αντιμετωπίζουν διωγμούς με σκοπό να τους ενθαρρύνει.
Τους διδάσκει την σημασία και την ορθή αντιμετώπιση των δοκιμασιών τους υπενθυμίζει την άφθαρτη και αμάραντη κληρονομιά που τους περιμένει και τους δίνει πολύτιμες συμβουλές για την καθημερινή ζωή. Εγράφη περί το
 64 μ. Χ. στην «Βαβυλώνα». (Βαβυλώνα δεν αποκλείεται να ονομάζει την Ρώμη).
  Η Β΄ Επιστολή του Πέτρου έχει σκοπό να προφυλάξει τους Χριστιανούς από ορισμένους αιρετικούς που έδιναν σημασία στην θεωρεία και περιφρονούσαν την ηθική ζωή και την προσδοκία της Β΄ Παρουσίας του Κυρίου.
Επίσης έχει σκοπό να ενισχύσει τους πιστούς στην χριστιανική ζωή και να τους προτρέψει να είναι έτοιμοι για  την Β΄ Παρουσία του Κυρίου. εγράφη περί το 64 μ. Χ. ( λίγο μετά την Α΄ Πέτρου ) και αυτή μάλλον στην «Βαβυλώνα»
(Ρώμη;).
  Η Α΄ Επιστολή του Ιωάννου εγράφη επειδή είχαν αρχίσει να παρουσιάζονται ψευδοπροφήτες που αρνιόντουσαν την ενσάρκωση του Χριστού και παράβλεπαν το ηθικό περιεχόμενο της διδασκαλίας Του.
  Ο Απόστολος απευθύνεται με πολύ αγάπη προς τους πιστούς και τους εκθέτει απλά και ανεπιτήδευτα τις φωτεινές Αλήθειες του Ευαγγελίου. Αυτή είναι μία «Επιστολή της Αγάπης» εγράφη στην Έφεσο περί το 90 μ. Χ.
 Η Β΄ Επιστολή του Ιωάννου  απευθύνεται προς κάποια «κυρία» (δηλ. Εκκλησία). Ο Απόστολος επαινεί τους παραλήπτες της επιστολής για την πίστη τους και τους προτρέπει να μείνουν σταθεροί στην Αλήθεια του Ευαγγελίου αποφεύγοντας τους διδασκάλους της πλάνης. Εγράφη στην Έφεσο περι το 90 μ. Χ.
  Η Γ΄ Επιστολή του Ιωάννου απευθύνεται προς κάποιον Γάιο.  Τον προτρέπει να φιλοξενεί πάντοτε ιεραποστόλους. Επίσης αντιμετωπίζει με ψυχραιμία κάποιον εγωιστή «Χριστιανό» τον Διοτρεφή που δημιούργησε επεισόδια στην Εκκλησία. Εγράφη στην Έφεσο περι το 90 μ. Χ.
  Η Επιστολή του Ιούδα γραμμένη με ζωντάνια μεγάλη θέλει να στηρίξει τους αναγνώστες της στην πίστη που «μια για πάντα παραδόθηκε στους πιστούς χριστιανούς» και να τους προφυλάξει από τους ίδιους αιρετικούς που καταπολεμά η Β΄ Πέτρου. 
  Εγράφη περί το 65 μ. Χ. μάλλον στην Παλαιστίνη
       5/. Η Αποκάλυψις του Ιωάννου

 Η Αποκάλυψις είναι το μόνο προφητικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης.  Έχει σκοπό να παρηγορήσει τους πιστούς σε εποχή θλίψεων (με πίστη ότι ο Θεός βρίσκεται  Παντοδύναμος μέσα στην ιστορία). Με μια γλώσσα γεμάτη σύμβολα και αλληγορικές εικόνες μιλεί για τα μεγάλα γεγονότα που πρόκειται να συμβούν στο μέλλον. Εγράφη περί το 90 μ. Χ. στην Πάτμο όπου ήταν εξόριστος ο Απόστολος Ιωάννης.
>>>>>>>>>>>>>>> 
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
10

    Πότε εγράφησαν τα βιβλία της Καινή Διαθήκης.

Τα 27 βιβλία δεν έχουν καταταγεί στον Κανόνα της Καινής Διαθήκης κατά χρονολογική σειρά. Τα βιβλία αυτά εγράφησαν σε μια περίοδο 50  περίπου ετών ( δηλαδή από το 45 μέχρι το 95 μ. Χ. ).
Η συγγραφή της Κ. διαθήκης άρχισε με την Επιστολή του Ιακώβου ή τις δυο προς Θεσσαλονικείς επιστολές και τελείωσε με τα έργα του Ευαγγελιστού Ιωάννου(Αποκάλυψις, επιστολές Ευαγγέλιο).
                            >>>>>>>>>>
Αυτοί που έγραψαν την καινή διαθήκη.

Ας δούμε -με συντομία-ποιοι ήσαν αυτοί που εμπνευσμένοι από το Άγιο Πνεύμα έγραψαν τ’ αθάνατα κείμενα της Καινής Διαθήκης.
 1/. Ματθαίος. Ήταν Εβραίος τελώνης στην Καπερναούμ. Το παλαιό του όνομα ήταν Λευί και τον πατέρα του τον έλεγαν Αλφαίο.
 Ο Χριστός τον κάλεσε να γίνει μαθητής Του και αυτός εδέχθηκε πρόθυμα την πρόσκληση. Έγραψε το πρώτο Ευαγγέλιο της Καινής Διαθήκης
  2/. Μάρκος. Αυτός λεγόταν Ιωάννης. Δεν ήταν από τους 12 μαθητάς του Χριστού αλλά γνώρισε και άκουσε τον Χριστό στα νεανικά του χρόνια. Ήταν ανιψιός του Βαρνάβα
Και συνεργάτης του Πέτρου και Παύλου. Έγραψε το δεύτερο Ευαγγέλιο της Καινής Διαθήκης.
  3/. Λουκάς. Ήταν έλληνας γιατρός από την Αντιόχεια. Δεν ήταν από τους 12 μαθητάς του Χριστού αλλά υπήρξε μαθητής του Απόστολου Παύλου. Έγραψε το τρίτο Ευαγγέλιο της καινής Διαθήκης καθώς και τις Πράξεις των Αποστόλων.
 4/. Ιωάννης. Ήταν γιός του Ζεβεδαίου και της Σαλώμης και αδελφός του Ιακώβου του μεγάλου. Στα νειάτα του ενώ ήταν ψαράς ακολούθησε τον Χριστό και έγινε ο αγαπημένος μαθητής Του.
 Έγραψε το τέταρτο Ευαγγέλιο τρεις «καθολικές» επιστολές  και την Αποκάλυψη.
 5/. Παύλος.  Εβραίος ραβίνος από την φυλή του Βενιαμίν γεννημένος στην Ταρσό της Κιλικίας. Από διώκτης της εκκλησίας ύστερα από ένα συγκλονιστικό όραμα ανεδείχθη μέγας Απόστολος των Εθνών.
Έγραψε 14 επιστολές (προς Εκκλησιές και άτομα).
 6/.Πέτρος . Ψαράς  από την Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας. Ονομαζόταν και Κηφάς και Σίμων. Ήταν γιός του Ιωνά και αδελφός του Ανδρέα. Ανεδείχθη ο κορυφαίος των 12 Αποστόλων. Έγραψε δύο από τις «καθολικές» Επιστολές της καινής Διαθήκης και φαίνεται ότι καθοδήγησε τον Μάρκο στην συγγραφή  του Ευαγγελίου του.
 7/.Ιάκωβος.  Ήταν  ένας από τους «αδελφούς του Κυρίου» Επέστρεψε στον Χριστό μόνο μετά την ανάσταση Του και ανεδείχθη  δυναμικό στέλεχος της εκκλησίας. Έγραψε μια από τις «καθολικές» επιστολές της Καινής Διαθήκης.
  8/. Ιούδας. Όχι ο Ισκαριώτης. Ήταν και αυτός «αδελφός» του Ιησού. Όπως ο Ιάκωβος επίστευσε και αυτός στον Χριστό μετά την ανάσταση Του. έγραψε μια από τις «καθολικές» επιστολές της Καινής Διαθήκης.
  Σ’ αυτούς τους  ανθρώπους δόθηκε μεγάλη τιμή να γράψουν την Καινή Διαθήκη !... κι εμείς σήμερα μπορούμε να ξαναγράψουμε την Καινή Διαθήκη όχι σε πάπυρους και περγαμηνές αλλά στις καρδιές μας. Έτσι και στην ζωή την δική μας θα διαβάζουν οι άλλοι άνθρωποι το θέλημα του Θεού.(Β¨ Κορινθίους 3: 20-3.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
    >>>>>>>>>>>>>>>
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ
     ΑΘΗΝΑΙ 1958
11
 Το χαρμόσυνο μήνυμα της Καινής Διαθήκης

Υπάρχει ένα χωρίο στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο που αποτελεί μια περίληψη της Κ. Δ. Λέγει: «16 Γιατί ο Θεός αγάπησε με μια τέτοια αγάπη τον κόσμο, ώστε πρόσφερε το Γιο του το Μονογενή, για να μην χαθεί ο καθένας που πιστεύει σ' αυτόν αλλά να έχει ζωή αιώνια.»
(Ιωάννης 3:16)
16 Διότι τόσον ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον
Τόσο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο….

Στις σελίδες της Καινής Διαθήκης αποκαλύπτεται ένας Θεός Παντοδύναμος και γεμάτος αγάπη. Ο Θεός δημιούργησε ολόκληρο το πνευματικό σύμπαν και δεν έπαψε ποτέ να φροντίζει για ολόκληρη την δημιουργία Του. Το πιο υπέροχο δημιούργημα του Θεού είναι ο άνθρωπος. Ο Θεός ατενίζει ολόκληρη την δημιουργία Του και προπαντός τον άνθρωπο ως Πατέρας γεμάτος αγάπη και αγαθότητα. Ακόμη και μετά την πτώση των πρωτοπλάστων (οπότε η αμαρτία κυριάρχησε  σ’  ολόκληρη  την ανθρωπότητα). Ο Θεός δεν έπαψε ν’  αγαπά τον άνθρωπο και να προετοιμάζει το μέσον σωτηρίας του.

  Ώστε έδωσε τον Υιόν Του το μονογενή.
Ιωάννης 3:16)
… ώστε έδωκε τον Υιόν αυτού τον μονογενή, διά να μη απολεσθή πας ο πιστεύων εις αυτόν, αλλά να έχη ζωήν αιώνιον.

Για την σωτηρία της ανθρωπότητας ο Θεός έδωσε ότι εκλεκτό θα μπορούσε να δώσει!...
Ο Χριστός η ενσαρκωμένη αγάπη του Θεού είναι το μεγάλο θέμα της Καινής Διαθήκης. Έτσι στην Κ. Διαθήκη δεν προβάλλεται μόνο μια σπουδαία διδασκαλία αλλά κυρίως ένα μοναδικό και ασύγκριτο Πρόσωπο: Ο Χριστός! Αυτός με το απολυτρωτικό  έργο Του (με την ενσάρκωση Του την διδασκαλία Του το παράδειγμα Του και κυρίως με την Σταυρική θυσία Του και την ένδοξη Ανάσταση Του) συνέτριψε την δύναμη της αμαρτίας και άνοιξε έναν καινούργιο δρόμο τον δρόμο της σωτηρίας για κάθε ψυχή.
  Για να μη χαθεί  καθένας που πιστεύει Σ’ Αυτόν.
Τώρα (με το έργο του Χριστού) ο Θεός προσκαλεί όλους τους ανθρώπους ακόμη και τους πιο μεγάλους αμαρτωλούς! Τους προσκαλεί όχι για να τους δικάσει και να τους καταδικάσει αλλά για να τους ελευθερώσει  από την κατάσταση της αμαρτίας και να τους οδηγήσει σε μια νέα ζωή!..
Ο άνθρωπος όμως πρέπει να αποδεχτεί την υπέροχη προσφορά με πίστη ζωντανή που «μπαίνει σε ενέργεια με έργα αγάπης». Πρέπει να κατεργαστεί και να ζήσει την σωτηρία του μέσα στην Εκκλησία που είναι «στύλος και εδραίωμα της αλήθειας».
  Αλλά να έχει ζωή αιώνιο.
Η αιώνιος ζωή είναι το υπέροχο δώρο του Θεού προς τους δικούς Του. ‘Έτσι για τον χριστιανό ο τάφος δεν είναι ένα  τέρμα  μαύρο και ολέθριο…. Για τον χριστιανό ο θάνατος είναι ασήμαντο επεισόδιο μέσα στην απέραντη αιωνιότητα που του χάρισε ο Θεός!... Οι πιστοί (με την ένδοξη ελπίδα του Ευαγγελίου) ατενίζουν το μέλλον και προσμένουν μεγαλειώδη γεγονότα. Την δευτέρα παρουσία του Χριστού την ανάστα ση των νεκρών την γενική κρίσι την αιώνια βασιλεία του Θεού!... Όλα αυτά είναι θέματα που η ανθρώπινη γλώσσα δεν μπορεί να τα περιγράψει.
  Πόσο μεγαλειώδες και φωτεινό είναι το περιεχόμενο της
 Κ. Διαθήκης. 
       
  Η θεοπνευστία της Καινής Διαθήκης

 Ολόκληρη η Αγία Γραφή είναι «θεόπνευστη»
(Β΄ Τιμοθέου 3:16).
16 Όλη η γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της δικαιοσύνης,
Όπως την Παλαιά Διαθήκη την έγραψαν με την φώτιση και την καθοδήγηση του αγίου Πνεύματος οι άγιοι άνθρωποι του Θεού …:
Β΄ Πέτρου 1: 21
Διότι  δεν ήλθε ποτέ προφητεία εκ θελήματος ανθρώπου, αλλ' υπό του Πνεύματος του Αγίου κινούμενοι ελάλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού.
  Έτσι και την καινή Διαθήκη την έγραψαν με την ίδια φώτιση οι άγιοι Απόστολοι.

Πως έγινε ο κανών της Καινής Διαθήκης.

Είναι χρήσιμο να ξέρουμε πως μαζεύτηκαν τα 27 βιβλία και επιτέλεσαν τον τόμο της Καινής Διαθήκης ιστορία του τόμου της Κ. Διαθήκης- που ονομάσθηκε κανών της Κ. Διαθήκης οπιώδη αποτελεί κανόνα πίστεως των χριστιανών και περιέχει τι πρέπει οι χριστιανοί να πιστεύουν- είναι σε μικρογραφία η ιστορία της πρώτης Εκκλησίας.
 Οι πρώτοι χριστιανοί στις συγκεντρώσεις των διάβαζαν περικοπές από την Παλαιά Διαθήκη και από διάφορα γραπτά των Αποστόλων και μαθητών τους. φυσικά η κάθε τοπική Εκκλησία δεν είχε όλα τα γραπτά των αποστόλων. Προσπαθούσε όμως να συγκεντρώσει αντίγραφα διαφόρων αποστολικών έργων(Ευαγγέλια επιστολές κλπ,).
 Γρήγορα όμως η εκκλησία ένιωσε την ανάγκη να συγκεντρώσει τα συγγράμματα των Αποστόλων σε μια συλλογή σαν την συλλογή της Π.Δ. Ήταν αναγκαία  η συλλογή αυτή για την λατρεία της Εκκλησίας και για την υποστήριξη και την διάδοση της πίστεως. Αλλά και άλλοι λόγοι  ανάγκασαν την εκκλησία να κάνει την συλλογή των πολυτίμων αυτών έργων.
 Εκείνη την εποχή είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν διάφορα βιβλία (Ευαγγέλια Επιστολές Αποκάλυψη)  που παρουσιάζονταν ως έργα Αποστόλων χωρίς να είναι. Τα βιβλία αυτά περιείχαν μαζί με μερικές αλήθειας πολλά παραμύθια ή διδασκαλίες αιρετικών(κυρίως των λεγομένων «Γνωστικών») αυτά είναι τα λεγόμενα  σήμερα «απόκρυφα Ευαγγέλια»
«απόκρυφες Πράξεις» κλπ.
Στα μέσα του 2ου μ. Χ. αιώνος παρουσιάστηκε ένας δυναμικός «γνωστικός» αιρεσιάρχης ο Μαρκίων. Αυτός δεν πίστευε στην Παλαιά Διαθήκη. Μάζεψε μόνον 11 από τα βιβλία που απετέλεσαν αργότερα την Καινή Διαθήκη(όσα του άρεσαν)και αφού τα «διόρθωσε» έφτιαξε ένα δικό του κανόνα της Καινής Διαθήκης.
Έτσι η εκκλησία υποχρεώθηκε για να καταπολεμήσει τον Μαρκίωνα και τους άλλους αιρετικούς που έγραφαν τα ψευδώνυμα έργα για να διαδώσουν τις ιδέες των να καθορίσει αυστηρότερα τον δικό της κανόνα πίστεως.  Διαλέχτηκαν με πολύ προσοχή όλα τα θεόπνευστα έργα (τα έργα που είχαν γραφή με την έμπνευση και την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος από τους Αποστόλους ή αμέσους μαθητάς των Αποστόλων) και απετέλεσαν τον κανόνα της Καινής Διαθήκης δηλαδή διαλέχτηκαν τα τέσσερα Ευαγγέλια οι Πράξεις οι επιστολές και η Αποκάλυψις.  Μετά (τον 4ον μ. Χ. αιώνα) ήρθαν οι Σύνοδοι που επικύρωσαν επίσημα και αυθεντικά αυτόν τον κανόνα (όπως η Σύνοδος της Λαοδικείας το  363 μ. Χ. η Σύνοδος της Καρθαγένης το 397 μ. Χ. κλπ
 Μέσα σ’ αυτόν τον κανόνα εκφράζεται η παράδοσης των αποστόλων και της πρώτης Εκκλησίας για τον Χριστό και την Σωτηρία των ανθρώπων.


  AMHN