_______________________________

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ-36-- ΕΩΣ--45--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ


36--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Η σπουδαιότης αυτών των εδαφίων και η έμφασης με την οποίαν εκτίθεται το περιεχόμενο τους, βεβαιώνουν  ότι η Αγία Γραφή είναι Θεόπνευστος.
  Την ίδια ομολογία έδωσε και ο Ιώβ, εκφράζοντας την σπουδαιότητα του Θείου Λόγου. (Ιώβ 23:12) «Διετήρησα τους λόγους του στόματος Αυτού μάλλον παρά την αναγκαία μου τροφή» .
 Προς δόξαν του Θεού, ο προφήτης Ησαϊας έδωσε τις μαρτυρίες που διαβάζουμε στο κεφ. (Ησαϊας 1: 20 και 40! 5). Επίσης
(ο Ιεζεκιήλ κεφ.3: 17- 27 και 33: 7 ).
   (Στο Δευτερονόμιο 8: 3 και στο Ματθαίο δ: 4) « Ο άνθρωπος δεν θέλει να ζήσει μόνον με άρτον αλλά και με πάντα λόγον εξερχόμενον εκ του στόματος του Θεού, και τούτο βέβαια αναφέρεται στην καθημερινή ζωή του πιστού, όπως βεβαίωσε ο Χριστός. Και όσοι δεν δέχονται την θεοπνευστία της Αγίας Γραφής έχουν ζωή ασθενική από πνευματικής απόψεως. «Πάσα Γραφή Θεόπνευστος» (Β΄ Τιμόθεος 3:16).
   Στο βιβλίο του ( Ιησού του Ναυή κεφ. 9:14 ) παρακινούμαστε να εναποθέτουμε τα πάντα στον Κύριο και από Αυτόν να ζητούμε και να παίρνουμε οδηγίες για τα προβλήματα της ζωής μας και να μην ενεργούμε από δική μας πρωτοβουλία.
   Στο ( Α΄ Βασιλέων ιζ: 24) διαβάζουμε την ομολογία της χήρας των Σαρεπτών η οποία αναγνώρισε ότι ο Προφήτης Ηλίας «ήταν άνθρωπος του Θεού και ο λόγος του Κυρίου ήτο αλήθεια εν τω στόματι του».
   Την ίδια μαρτυρία έχουμε στο (Ζαχαρία ζ:7).
   Η μαρτυρία του Απόστολου Παύλου στην (Β’  Τιμοθέου γ:16). Όλη η γραφή είναι Θεόπνευστος» αποτελεί κατά κάποιον τρόπο την επισφράγιση την επικύρωση της αληθείας που εξαγγέλλεται ότι όλη η Γραφή από την αρχή μέχρι τέλους της εγράφη κατ’ έμπνευση του Θεού.
  Τα αποσπάσματα από την Παλαιά Διαθήκη, που χρησιμοποιεί ο Απόστολος Παύλος στις επιστολές του είναι χωρίς αμφιβολία από τη μετάφραση της τη λεγομένη των 70μήκοντα. Η μετάφραση αυτή είχε γίνει 300 περίπου χρόνια π.χ. και κατά την διάρκεια της επί της γης διακονίας του Χριστού όπως και μετέπειτα, η Παλαιά Διαθήκη αναγνωρίζονταν από τους Εβραίους ως Θεόπνευστη.    FEIS+GOOGL
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
37--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
  Από όσα αναφέρθηκαν ότι αποδείχτηκε αδιάβλητος πως η Αγία Γραφή είναι βιβλίο Θεόπνευστο. Πρέπει όμως να εξετάσουμε στηριζόμενοι και πάλι στην Αγία Γραφή πως έγινε αυτή η Θεοπνευστία.
  Στη Β΄ Πέτρου κεφ. α: εδαφ. 21 διαβάζουμε: «Διότι δεν ήλθε ποτέ προφητεία εκ θελήματος ανθρώπου αλλ’ υπό του Πνεύματος του Αγίου κινούμενοι λάλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού».  Η φράσης «κινούμενοι υπό του Αγίου Πνεύματος» βεβαιώνει την  Θεοπνευστία των λόγων των αγίων ανθρώπων του Θεού που έγραψαν τη Βίβλο.
  Στην Α΄ Πέτρου κεφ. α: εδαφ.10-12 διαβάζουμε πάλι ότι οι συγγραφείς της Βίβλου έγραψαν χωρίς να κατανοούν, αλλά ερευνούσαν και εκζητούσαν να μάθουν περί του Χριστού  «προεμαρτύρει το εν αυτοίς Πνεύμα του Χριστού». Οι άνθρωποι εκείνοι χρησιμοποιήθηκαν σαν κατάλληλα όργανα του Παντοδυνάμου Πνεύματος και τα γραπτά τους είχαν και ειρμό και έννοια, ώστε όλοι όσοι τα διαβάζουν να πείθονται ότι η ενέργεια που τους κινούσε προέρχονταν από το Θεό.. Και οι προφήτες και οι Απόστολοι εφ’ όσον έγραψαν υπό την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος έγραψαν πράγματα τελείως αλάνθαστα. Αριθμοί κβ:38  και κγ:
  Ας λάβουμε παράδειγμα το Αριθμοί κβ:38, όπου φέρεται εκείνο που είπε ο Βαλαάμ προς τον Βαλάκ, «Ιδού ήλθον προς σε. Έχω τώρα δύναμιν να λαλήσω τι; Όντινα λόγον βάλει ο Θεός εις το στόμα μου τούτον θέλω λαλήσει».
  Από τη σχετική περικοπή  πληροφορούμαστε ότι ο Βαλαάμ είχε την πρόθεση να εκτελέσει την επιθυμία του Βαλάκ και να καταραστεί το λαό Ισραήλ, αλλά το Άγιο Πνεύμα κατά θαυμαστό τρόπο, όχι μόνο τον απέτρεψε να το κάνει αυτό αλλά και τον παρακίνησε να ευλογήσει τον Ισραήλ.
  Η πράξεις εκείνη του Βαλαάμ εξόργισε τον βασιλιά Βαλάκ, ο οποίος και εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του. «Εγώ σε παρακάλεσα να καταραστείς τον λαό, συ όμως αντί κατάρας έδωκας ευλογίαν». Και η απάντησης του Βαλαάμ ήταν η εξής: «Εγώ δεν είπον ότι βάλει ο Θεός εις το στόμα μου, τούτο θέλω λαλήσει;» (Αριθμοί κγ:11-12-16-26-και κδ:1) Παρατηρούμε λοιπόν ότι αν σύμφωνα με την Αγία Γραφή ο Βαλαάμ ήταν άνθρωπος φιλάργυρος, όμως ο Κύριος τον χρησιμοποίησε για να επιβάλει το θέλημα Του, (Β΄ Πέτρου β:15).
  Ώστε ο Θεός έχει το υπόλοιπο και κυριαρχικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί για εκτέλεση των σχεδίων Του ανθρώπους έστω και αμαρτωλούς, αλλά το Πνεύμα το Άγιο που τους διοικεί κάμνει τους λόγους τους αλάνθαστους.
 Και οι ευσεβείς που χρησιμοποιήθηκαν κατά την Παλαιά Οικονομία να μεταβιβάσουν μηνύματα προς τους ανθρώπους, βεβαίωναν με έμφαση,
FEIS+GOOGL
«38--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Ούτω λέγει Κύριος».

  Και τώρα στη συνέχεια ας συμβουλευτούμε την καινή Διαθήκη για την οποία  όπως η Παλαιά μπορεί να αποδειχτεί ότι είναι Θεόπνευστος.
(Ιωάννης ις:12-13)
  Ο Κύριος Ιησούς Χριστός μεταξύ των άλλων είπε στους μαθητές Του και
«Πολλά έχω ακόμη να σας είπω, πλην όμως δεν δύνασθε να κρατήσετε αυτά. Όταν όμως έλθει Εκείνος το Πνεύμα το Άγιο της αληθείας, θέλει σας οδηγήσει εις πάσαν την αλήθειαν». Ο λόγος αυτός εξεπληρώθει διότι η Αγία Γραφή εγράφη μετά την έλευση του Αγίου Πνεύματος.
(  Στο Λουκά ι:16) δια βάζουμε: «Όστις ακούει εσάς εμέ ακούει.
Και όστις αθετεί εσάς εμέ αθετεί. Ο δε αθετών εμέ αθετεί τον αποστείλαντα με. Οι βεβαιώσεις αυτού του εδαφίου είναι πολύ πειστικές. Διότι, ο Χριστός συνδέει τα όσα είπε με τους μαθητές Του και το λαό. Και όσοι δεν θέλουν να δεχθούν η τιμωρία που θα τους επιβληθεί θα είναι χειρότερη από εκείνην που επεβλήθη στα Σόδομα και τα Γόμορρα.(Ματθαίος ι:14-15). Στην επιστολή Α΄ Θεσσαλονικείς β:13 καθώς και Κορινθίους β¨ 12:13, ο Απόστολος Παύλος βεβαιώνει ότι τα λόγια που είπε ήταν λόγια Θεού.
  Και οι απόστολοι οι οποίοι κήρυξαν αλλά και εκείνους και εκείνοι προς τους οποίους εκηρύχθη ο Λόγος του Θεού και πίστεψαν στο Θεό εν Χριστώ Ιησού, επιβεβαίωναν την Θεοπνευστία των κηρυχθέντων. Δεν πρέπει λοιπόν να προβάλλετε αντίρρησης για την αλήθεια της Βίβλου.
  Ο Θεός δια του Προφήτου Ησαϊα ξς: 2 για να τονισθεί η αλήθεια του Λόγου Του διεκήρυξε ότι θα επέβλεπε με ευμένεια στους ταπεινούς και συντριμμένους την καρδιά και τρέμοντας το Λόγο Του.
FEIS+GOOGL
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
39---ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Παραλληλισμός του Ιησού Χριστού ως Λόγον, με τον γραπτό λόγον
(Ιωάννης α:1και Ιωαν.α:14)
Στα εδάφια αυτά ο Χριστός αναφέρεται ως Ζων Λόγος τέσσερις φορές. Και όπως ο Χριστός είναι ο Ζων Λόγος έτσι και η Αγία Γραφή είναι ο γραπτός Λόγος του Θεού.
 Ο Ιησούς Χριστός είναι Θεός. Και η Γραφή είναι ο Λόγος του Θεού.
 Ο Ιησούς απεστάλη για να φανερώσει τον Πατέρα. Και η Γραφή αποκαλύπτει τον Θεό και όλα τα έργα Του.
  Ο Χριστός είναι η οδός της Σωτηρίας και η οδός προς τη Σωτηρία και ο οδηγός προς τη σωτηρία είναι ο λόγος του Θεού,(Ρωμαίους ι:17)Επομένως, η πίστη είναι διαμέσου τής ακοής· η δε ακοή διαμέσου τού λόγου τού Θεού.
Στο εδάφιο αυτό αναφέρεται ότι η πίστις είναι εξ’  ακοής η δε ακοή δια του λόγου του Θεού.
  Ο Κύριος Ιησούς Χριστός είναι αλάνθαστος. Έτσι είναι και η Αγία Γραφή.
  Εξ’ όσον ανεφέρθησαν αποδεικνύεται η ομοιότης του Ιησού Χριστού με τον Λόγο του Θεού.
  Και τώρα θα δούμε τον γραπτό λόγο σαν προϊόν ανθρώπινης δραστηριότητας στην σχέση του με τον Ιησού Χριστό. όπως στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού είναι ενωμένη η Θεία φύσης με την ανθρώπινη, έτσι και στην Αγία Γραφή η θεία της προέλευσης είναι ενωμένη με το ανθρώπινο στοιχείο. Στον Ιησού Χριστό η ανθρώπινη φύσις επέκειτο στις διάφορες ανάγκες που έχει το σώμα του ανθρώπου, δηλαδή πείνα, δίψα, την κόπωση, την ανάγκη λήψεως τροφής, του ύπνου και της αναπαύσεως.
 Έτσι και στο περιεχόμενο της Αγίας Γραφής παρατηρούνται μερικές ανθρώπινες αδυναμίες.
Feis +googl
40--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
  Αν και ο Ιησούς Χριστός ήταν και άνθρωπος όμως ποτέ δεν αμάρτησε ούτε βρέθηκε δόλος στο στόμα Του, (Ιωάννης η:46) Ποιος από σας με ελέγχει για αμαρτία; Αν, όμως, σας λέω αλήθεια, γιατί εσείς δεν με πιστεύετε;
Έτσι και η Αγία Γραφή παρ’ όλον ότι γράφτηκε από ανθρώπους, όμως είναι αλάνθαστος.
   Από της γεννήσεως Του και μέχρι του θανάτου Του και σε κάθε περίσταση ο Χριστός οδηγούνταν από του Αγίου  Πνεύματος. Έτσι και η Αγία Γραφή σαν θεόπνευστη είναι καλός οδηγός. Β΄ Τιμοθέου γ:16  Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·
 Ας προσέξουμε τώρα την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος στη ζωή του Χριστού καθώς και στην Αγία Γραφή.
 1/. Ο Θεός είχε ετοιμάσει την οδό του Χριστού πριν αυτός έλθει στον κόσμο, δια του Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου. Ιωάννης α:23 Αποκρίθηκε: Εγώ είμαι «φωνή κάποιου που φωνάζει δυνατά μέσα στην έρημο. Κάντε ίσιο τον δρόμο τού Κυρίου», όπως είπε ο προφήτης Ησαϊας. Ματθαίος γ:3 Επειδή, αυτός είναι εκείνος που ειπώθηκε από τον προφήτη Ησαϊα, λέγοντας: «Φωνή κάποιου που φωνάζει δυνατά μέσα στην έρημο: Ετοιμάστε τον δρόμο τού Κυρίου· κάντε ίσια τα μονοπάτια του».
Ησαϊας μ:3 Μια φωνή κάποιου που βοά μέσα στην έρημο: Ετοιμάστε τον δρόμο τού Κυρίου· κάντε ίσια τα μονοπάτια τού Θεού μας στην έρημο.
Ο Θεός κατά πολλούς και ποικίλους τρόπους είχε προαναγγείλει την έλευση του Χριστού στον κόσμο Εβραίους α:1 Ο ΘΕΟΣ, τον παλιό καιρό, αφού, πολλές φορές και με πολλούς τρόπους, μίλησε στους πατέρες μας διαμέσου των προφητών, σ' αυτές τις έσχατες ημέρες μίλησε σε μας διαμέσου τού Υιού….
2/.κατά την ενσάρκωση του Χριστού το Άγιο Πνεύμα ήταν Εκείνος που είχε ενεργήσει(Λουκάς α:35) Και ο άγγελος, απαντώντας, της είπε: Πνεύμα Άγιο θάρθει επάνω σου, και δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει· γι' αυτό και εκείνο που θα γεννηθεί από σένα θα είναι άγιο, θα ονομαστεί Υιός Θεού. και για να έλθει στον κόσμο και να λάβει σάρκα στην οποία θα ενώνεται  η θεία Προσωπικότητα με την ανθρώπινη φύση, χρησιμοποιήθηκε η μητέρα του Ιησού η Παρθένος Μαρία.
3/. Ο Ιησούς Χριστός εστάλη μάλλον «εφέρθει υπό του Πνεύματος εις την έρημον δια να πειρασθεί υπό του διαβόλου» (Ματθαίος δ: 1) ΤΟΤΕ, ο Ιησούς φέρθηκε από το Πνεύμα στην έρημο για να πειραστεί από τον διάβολο. Αλλά «πειραχθείς κατά πάντα καθ’ ομοιότητα ημών» χωρίς να περιπέσει σε αμαρτία νίκησε τον εχθρό και ανεδείχθη τέλειος και Άγιος,(Εβραίους ι:15).--feiw +googl
41---ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
 Όπως ο Ιησούς Χριστός  δοκιμάσθηκε, έτσι και η Αγία Γραφή υφίσταται διάφορες επιθέσεις από ολόκληρες χιλιάδες πριν και εξακολουθεί να δοκιμάζεται και στις μέρες μας. Όλες οι αρνητικές δυνάμεις του κόσμου που της επετέθησαν απέτυχαν και είναι το Άγιο Πνεύμα που προστατεύει τον Λόγο του Θεού. αυτό αποτελεί απόδειξη ότι η Αγία Γραφή είναι Θεόπνευστος και επομένως αδιάβλητη.
4/. Το έργο του Χριστού επί της γης πραγματοποιήθηκε με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Με τη δύναμη και την οδηγία του Αγίου Πνεύματος  ο Χριστός ενεργούσε τα θαύματα της θεραπείας ασθενών εκδίωξη ακαθάρτων πνευμάτων αλλά και αναστάσεις νεκρών ( Ματθαίος ιβ:28 και Πράξεις ι:38)
  Στο Ιωάννης ι:19 διαβάζουμε τα λόγια του Χριστού, (δεν δύναται ο Υιός να πράττει ουδέν αφ’ εαυτού, χωρίς την δύναμη και την οδηγία του Πνεύματος δεν γίνεται τίποτε. Αν οι διάκονοι του Λόγου δεν είναι πλήρεις Πνεύματος Αγίου ώστε να κηρύττουν  τον Θεόπνευστο Λόγο, η διακονία των είναι καταδικασμένη σε αποτυχία και σε πνευματική ακαρπία. Ακόμη και οι μελετώντες τον Λόγο του Θεού, αν δεν είναι πληρωμένοι δια του Πνεύματος είναι σαν να μελετούν ένα βιβλίο κεκαλυμμένο.(δηλ έχει κάλυμμα και δεν το βλέπουμε).
5/. Ο Ιησούς Χριστός αν και Θεός, ανέλαβε την ανθρώπινη σάρκα, η οποία υπόκειται σε αδυναμίες. Γι’ αυτό και γι’ αυτό και «πειραχθείς κατά πάντα… δύναται να σώζει τους πειραζομένους».
Αλλά ο Υιός  του ανθρώπου ήταν πάντοτε υπερπληρωμένος με τις ακατάλυτες δυνάμεις του Αγίου Πνεύματος και με αυτές διεξήγαγε τους νικηφόρους αγώνες Του εναντίον κάθε μεθοδείας του εχθρού Του,  διαβόλου.
Feis +googl

42----ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
 Επίσης το Άγιο Πνεύμα είναι Εκείνος που έδωσε τις αποκαλύψεις και τις ανατύπωση στον νου και την καρδιά ανθρώπων και αυτοί τις μετέδωσαν και γραπτώς και προφορικώς. Τους ανθρώπους εκείνους που το Άγιο Πνεύμα επεσκέφθη τους χρησιμοποίησε ανάλογα με την μόρφωση και την δεκτικότητα τους και τους εμπιστεύθηκε τη μεταβίβαση του Θείου Λόγου με τον δικό τους λεκτικό τρόπο. Γι αυτό και παρατηρούμε διαφορές στα συγγράμματα λ.χ. των αποστόλων , Πέτρου και Παύλου του, Ιωάννου και του Ιούδα κ.λ.π.
  Όπως αναφέραμε πιο πάνω, ο Ιησούς Χριστός περιεβλήθη την ανθρώπινη αδυναμία. Την αδυναμία Του όμως την νικούσε και απεδείκνυε τη θεία Του δύναμη όπως της Μεταμορφώσεως.
  Κατά τον ίδιο τρόπο αν και Λόγος του Θεού, γράφτηκε από ανθρώπους με τη θαυμαστή σοφία Του και έτσι έγραψαν θεόπνευστα λόγια της Αγίας Γραφής.
  Αναμφισβήτητα παραδείγματα είναι μεταξύ των άλλων ο Προφήτης Αμώς που ήταν βοσκός (Αμώςζ:14-15 )
Από ποιον διδάχτηκε αυτός γράμματα και τη ρητορική; Ο Προφήτης Ελισσαιέ ήταν γεωργός και όργωνε τα χωράφια του Που είχε σπουδάσει εκείνος; ( Α΄ Βασιλέων ιθ:19-21). Και μόνο αυτά τα παραδείγματα είναι
αρκετά για να αποδειχτεί αδιαμφισβήτητα η ενέργεια της δυνάμεως του Πνεύματος του Αγίου. Αλλά και ο Μωϋσής ο οποίος ήταν βραδύγλωσσος βοηθούμενος από το Άγιο Πνεύμα επί 40 χρόνια δίδασκε νουθετούσε και προέτρεπε τον λαό Ισραήλ να φυλάττουν τα διατάγματα και τις κρίσεις του Θεού.
  Επί πλέον και ο ψαράς Πέτρος και ο τελώνης Ματθαίος και αδυναμίες να μην είχαν αν προσπαθούσαν μόνοι τους δεν θα ήσαν ικανοί να γράψουν ο ένας τις Επιστολές του και ο άλλος το Ευαγγέλιο του. Αλλά το Πνεύμα το Άγιο είναι πάνω από κάθε ανθρώπινη αδυναμία και πρυτανεύει σε όλες τις εκβάσεις της ζωής του κάθε ανθρώπου.  Η Αγία Γραφή είναι μία ιερά πραγματικότης κα έχει ζωή και τη μεταδίδει. Κάθε μία ύπαρξης σύγκειται( σύγκειται-σύγκειμαι=  συναποτελούμαι συνίσταμαι) από ουσιώδη αλλά και επουσιώδη, πράγματα. (ουσιώδης-σημαντικός κεφαλαιώδης, βασικός θεμελιώδες και επουσιώδης-που έχει δευτερεύουσα σημασία). Η καρδιά του ανθρώπου, τα μάτια του, και διάφορα άλλα μέλη του σώματος είναι σπουδαιότερα,(ουσιώδη)από άλλα τα μαλλιά τα νύχια κ.λπ.(επουσιώδη) FEIS +GOOGLBLOG-BLOG
43----ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
  Ανεξάρτητα όμως απ την σπουδαιότητα που κάθ μέλος του σώματος, έχει για την απρόσκοπτη λειτουργία του όμως όλα συνυπάρχουν τα ουσιώδη με τα επουσιώδη, διότι «ο Θεός συνεκέρασε τα πάντα», (Α΄ Κορινθίους ιβ: 24) Το ίδιο συμβαίνει και στην Αγία Γραφή. Π.χ. τα πρώτα εννέα κεφάλαια του  Α΄ Χρονικών δεν έχουν την αξία των εννέα κεφαλαίων του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου. Όμως τα ονόματα είναι καταχωρημένα στα αναφερθέντα κεφάλαια του Α΄ χρονικών, αν και η αναγνώρισης των είναι κουραστική όμως μας οδηγούν στο να μάθουμε την γενεαλογία του Αβραάμ και του Δαβίδ, εκ των οποίων προήλθε κατά σάρκα ο Χριστός.
Πολλά τμήματα της Αγίας Γραφής είναι φαινομενικά επουσιώδη αλλά θα μελετηθούν προσεκτικά και λέξιν προς λέξιν, θα μας πείσουν ότι το επουσιώδες κατά την δική μας εκτίμηση έχει μεγάλη σημασία και αξία επειδή εγράφη με την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος.
  Ας τονισθεί ακόμη μια φορά ότι αν ο Θεός επέτρεπε να γραφθεί η Βίβλος με την χρησιμοποίηση μονάχα του ανθρώπινου πνεύματος, τότε θα μπορούσε να εγερθεί το εξής δικαιολογημένο ερώτημα:  Πως θα ήξευρε ο συγγραφεύς του Βιβλίου Α΄ Χρονικών και να καταγράψει με τόσο σχολαστική ακρίβεια τα ονόματα εκατοντάδων ανθρώπων και με τόσο ζηλευτή τάξη ως προς την σειρά της διαδοχής;
  Αν πάλι η Αγία Γραφή γράφονταν μόνο από ανθρώπους θα κατέβαλαν οι συγγραφείς της την κάθε προσπάθεια για να αποκρύψουν πολλά ανομήματα, όπως  λ.χ. του Δαβίδ. Αλλά το τελείως εγκληματικό έργο του Ιούδα. όμως το Άγιο Πνεύμα δεν κάνει εξαιρέσεις. με καυστική και ωμή γλώσσα καταχώρισε στη Βίβλο τα αμαρτήματα των δύο.
  Στην Αγία Γραφή υπάρχουν εδάφια που άλλοτε είναι συμβολικά άλλοτε αλληγορικά άλλοτε διάφορα σημεία ή παραστάσεις όλα όμως είναι θεόπνευστα. Π.χ. στην Αποκάλυψη α:12-13 αναφέρονται»επτά λυχνίαι χρυσαί». Αν και στο εδάφιο 20 ερμηνεύεται η σημασία αυτών των συμβόλων όμως οι λέξεις αυτές γράφθηκαν με την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος. Στο Ιωάννου ευαγγέλιο ι:7 αναφέρονται τα λόγια του Χριστού: «Εγώ είμαι η θύρα των προβάτων». Με τα λίγα λόγια αυτά ο Κύριος ήθελε να βεβαιώσει  Ότι Αυτός είναι η οδός της Σωτηρίας και της ζωής. Οι λέξεις «Εγώ», «θύρα προβάτων είναι θεόπνευστοι αν και είναι συμβολικές.
44----ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
  Στον Λόγο του Θεού περιέχονται δύο ειδών εμπνεύσεις. Η πρώτη είναι εκείνη δια της οποίας αποκαλύπτονται θείοι λόγοι, σκοποί και το θέλημα του Θεού. Στην δεύτερη έχουμε λόγια ανθρώπων ή αναφέρονται στο θέλημα και σε λόγια του διαβόλου. Όμως και στην πρώτη και στη δεύτερη περίπτωση τα γεγραμμένα το Άγιο Πνεύμα τα έχει υποδείξει στους συγγραφείς της Αγίας Γραφής. Ώστε πρέπει να κάνωμε σαφή διάκριση των δύο εμπνεύσεων, όταν μελετούμε τον Λόγο του Θεού.
  Χαρακτηριστικό παράδειγμα συναντούμε στην Α΄ Κορινθίους ζ: 10-12-25 Όπου το Άγιο Πνεύμα διαχωρίζει τα λόγια του Παύλου από τα λόγια του Θεού.
  Στην Γένεση γ:1 η φράσης «Τω όντι είπεν ο Θεός μη φάγητε από παντός δένδρου του Παραδείσου;» ήσαν τα λόγια του διαβόλου. Επίσης ο πειραστής χρησιμοποίησε λόγια της βίβλου για να πειράξει τον Χριστό Ματθαίος δ:1-εως11Ματθαίος 4:6 και λέγει προς αυτόν, Εάν ήσαι Υιός του Θεού, ρίψον σεαυτόν κάτω· διότι είναι γεγραμμένον, Ότι θέλει προστάξει εις τους αγγέλους αυτού περί σου, και θέλουσι σε σηκώνει επί των χειρών αυτών, διά να μη προσκόψεις προς λίθον τον πόδα σου.  Στην Αγία Γραφή θα συναντήσουμε λόγια που λέχθηκαν από μάγους ψευδοπροφήτες κ.λπ.
Πράξεις η:18-20. και επαναλαμβάνουμε:  « Όλη η Γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν προς έλεγχο, προς επανόρθωση,  προς εκπαίδευση των μετά της δικαιοσύνης δια να είναι τέλειος άνθρωπος του Θεού ετοιμασμένος εις παν έργον αγαθό».
  Όλοι οι προφήτες του Θεού ή στην αρχή ή στο τέλος της προφητείας των έλεγαν: «Ούτω λέγει Κύριος».
  Υπάρχουν στη Γραφή και περιπτώσεις κατά τις οποίες προφήτες έσπευσαν να μιλήσουν χωρίς να έχουν ζητήσει μήνυμα ή να έχουν διαταχθεί από τον Κύριο. Τέτοια περίπτωσης ήταν του προφήτου Νάθαν που έδωσε γνώμη δική του και χωρίς έμπνευση του Αγίου Πνεύματος παρότρυνε τον Δαβίδ να οικοδομήση οίκον στον Θεό. Β΄ Σαμουήλ ζ:2-3
 Και επειδή η προτροπή εκείνη δεν ήταν σύμφωνη με το Πνεύμα του Κυρίου ο Θεός του μίλησε σε όνειρο και τον διέταξε να επισκεφτεί τον Δαβίδ και να του πει ότι όχι αυτός αλλά ο γυιός του ο Σολομών θα έχτιζε το ναό. Β΄ Σαμουήλ ζ:4-5-12-18
  Στο βασιλέων Β΄ κ:4-6 διαβάζουμε ότι ο Κύριος διέταξε στον προφήτη Ησαϊα να επιστρέψει και να πει στο βασιλιά Εζεκία ότι θα θεραπευόταν και η ζωή του παρατεινόταν από το Θεό για δέκα πέντε ακόμη χρόνια. Τα λόγια αυτά ήταν με έμπνευση του Θεού όμως ο θεός δεν είπε στον προφήτη να χρησιμοποιήσει σαν φάρμακο στην πληγή σύκα για να θεραπευτεί. Τη συνταγή εκείνη την έδωσε  Ησαϊας εξ’  ιδίας πρωτοβουλίας.
Στο εδάφιο 7 του ιδίου κεφαλαίου  είναι ολοκάθαρο ότι τα λόγια που διαβάζουμε ήταν λόγια του προφήτη και  όχι έμπνευση του Θεού.
45----ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916

  Στην Καινή Διαθήκη καταργούνται μερικά πράγματα που υπάρχουν στην Παλαιά Διαθήκη έστω και γραμμένα κατά θείαν έμπνευση. Και τα πράγματα εκείνα ήσαν διάφοροι περιορισμοί ,ήθη και έθιμα, αλλά και τόποι στους οποίους εφαρμόζονταν. Σήμερα υπό το Πνεύμα της Νέας Οικονομίας δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υποκείμεθα στους περιορισμούς εκείνους,
π.χ. Εφεσίους β: 15
καταργήσας την έχθραν εν τη σαρκί αυτού, τον νόμον των εντολών των εν τοις διατάγμασι, διά να κτίση εις εαυτόν τους δύο εις ένα νέον άνθρωπον, φέρων ειρήνην,
 Κολοσσαείς β:14-16 14
εξαλείψας το καθ' ημών χειρόγραφον, συνιστάμενον εις διατάγματα, το οποίον ήτο εναντίον εις ημάς, και αφήρεσεν αυτό εκ του μέσου, προσηλώσας αυτό επί του σταυρού·
15 και απογυμνώσας τας αρχάς και τας εξουσίας, παρεδειγμάτισε παρρησία, θριαμβεύσας κατ' αυτών επ' αυτού.
16 Ας μη σας κρίνη λοιπόν μηδείς διά φαγητό ή διά ποτό ή διά λόγον εορτής ή νεομηνίας ή Σαββάτων, Τα όσα εγράφησαν στην Π.Δ. ήσαν για μας τύποι και παράδειγμα
Α΄ Κορινθίους ι: 6-11-12
6 Ταύτα δε έγειναν παραδείγματα ημών, διά να μη ήμεθα ημείς επιθυμητέ κακών, καθώς και εκείνοι επιθύμησαν.
7 Μηδέ γίνεσθε ειδωλολάτραι, καθώς τινές εξ αυτών, ως είναι γεγραμμένον· Εκάθησεν ο λαός διά να φάγη και να πίη, και σηκώθηκαν να παίζωσι.
8 Μηδέ ας πορνεύομαι, καθώς τινές αυτών εκπόρνευσαν και έπεσαν εν μια ημέρα εικοσιτρείς χιλιάδες.
9 Μηδέ ας πειράζομαι τον Χριστόν, καθώς και τινές αυτών επείρασαν και απωλέσθησαν υπό των όφεων.
10 Μηδέ γογγύζετε, καθώς και τινές αυτών γόγγυσαν, και απωλέσθησαν υπό του εξολοθρευτή.
11 Ταύτα δε πάντα εγίνοντο εις εκείνους παραδείγματα, και εγράφησαν προς νουθεσία ημών, εις τους οποίους τα τέλη των αιώνων έφθασαν.
12 Ώστε ο νομίζων ότι ίσταται ας βλέπει μη πέσει.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ