_______________________________

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ...


ΠΕΡΙ ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ

Έψαχνα για κάτι άλλο στη Google και έπεσα πάνω σε μια απάντηση της Ο.Ο.Δ.Ε. (Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας) για το νηπιοβαπτισμό. Νόμιζα ότι θα αράδιαζαν ένα σωρό γνώμες από την εκκλησιαστική παράδοσή τους,  αλλά είδα ότι αναφέρονταν και σε εδάφια από την Αγία Γραφή. Γεμάτος περιέργεια, άρχισα να διαβάζω για να δω αν τα όσα αναφέρει η Γραφή για το βάπτισμα στο νερό περιλαμβάνουν πράγματι και τα νήπια και εμείς οι "αιρετικοί" δεν τα βλέπουμε …

Γράφουν λοιπόν:

ΟΟΔΕ: «Ας δούμε όμως και κάποιες άλλες έμμεσες αναφορές τής Αγίας Γραφής για βαπτισμό νηπίων.
"Απόστειλον εις Ιόππην άνδρας και μεταπέμψαι Σίμωνα τον επικαλούμενον Πέτρον, ος λαλήσει ρήματα προς σε εν τοις σωθήσει συ και πας ο οίκός σου" (Πράξεις 11/ια΄ 14-18, 10/ι΄ 44,47,48). Εδώ ο Πέτρος βαπτίζει όλους εκείνους στους οποίους έπεσε το Άγιο Πνεύμα, από την οικογένεια τού Κορνηλίου, όλους όσους τον άκουγαν (Πράξεις 10/ι΄ 44,47,48). Δεν υπήρχαν άραγε παιδιά στον οίκο αυτό; Γιατί λέει: "πας ο οίκος σου". Και μάλιστα, εδώ είχαμε το ειδικό φαινόμενο, να λάβουν το Άγιο Πνεύμα πριν βαπτισθούν. Εδώ το βάπτισμα στο νερό, ακολούθησε το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα. Για ποιο λόγο η διδασκαλία δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει το βάπτισμα στο νερό για ένα μωρό;»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Παραθέτω αυτούσια τα χωρία που επικαλούνται, και τα οποία έστω και «έμμεσα», κατά αυτούς,  κατοχυρώνουν το αντιβιβλικό νηπιοβάπτισμα:
Το σκεπτικό τους είναι ότι, αφού οι απόστολοι βάπτιζαν «ολόκληρους οίκους»,  άρα αποκλείεται μέσα στους βαπτιζόμενους να μην υπήρχαν και παιδιά. Αλλά για αυτόν που θέλει πράγματι να ερευνήσει  χωρίς παρωπίδες και να μάθει την αλήθεια, τα χωρία αυτά μαρτυρούν ότι πράγματι ΔΕΝ βαπτίζονταν παιδιά, και για να ακριβολογούμε,  ΝΗΠΙΑ: 

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΟΥ
Κεφ.  11
14 ο οποίος (ο Πέτρος) θα μιλήσει σε σένα λόγια, διαμέσου των οποίων ΘΑ ΣΩΘΕΙΣ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ. 15 Και ενώ άρχισα να μιλάω, το Πνεύμα το 'Αγιο ήρθε επάνω τους, όπως και επάνω σε μας αρχικά. 16 Τότε, θυμήθηκα τον λόγο τού Κυρίου ότι, έλεγε: Ο μεν Ιωάννης βάπτισε με νερό, εσείς όμως θα βαπτιστείτε με Πνεύμα 'Αγιο. 17 Αν, λοιπόν, ο Θεός έδωσε σ' αυτούς την ίση δωρεά, όπως και σ' εμάς, ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ, εγώ ποιος ήμουν ώστε να μπορέσω να εμποδίσω τον Θεό;
=============

Τι βλέπουμε εδώ; Ενώ μιλούσε ο Απ. Πέτρος στον Κορνήλιο και στην οικογένειά του, το Πνεύμα το Άγιο έπεσε επάνω τους,  όπως και στους Αποστόλους αρχικά. Είπε λοιπόν ο Πέτρος: «Αν, λοιπόν, ο Θεός έδωσε σ' αυτούς την ίση δωρεά, όπως και σ' εμάς, ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ, εγώ ποιος ήμουν ώστε να μπορέσω να εμποδίσω τον Θεό;
Επομένως, αυτοί που άκουγαν τον Πέτρο να κηρύττει και οι οποίοι μετά βαπτίστηκαν στο νερό, προηγουμένως «ΠΙΣΤΕΨΑΝ στον Κύριο Ιησού Χριστό». Άρα, κύριοι της ΟΟΔΕ, που κάνετε ότι δεν το βλέπετε,  ενώ σε άλλες περιπτώσεις διυλίζετε και το τελευταίο σημείο στίξης, δεν μπορεί αυτοί που έλαβαν Πνεύμα Άγιο και βαπτίστηκαν να ήταν παιδιά και το χειρότερο για σας, να ήταν ΝΗΠΙΑ,  επειδή τα νήπια δεν μπορούν να ακούσουν και να πιστέψουν στο Ευαγγέλιο. Εξάλλου,  αν πάμε πίσω στο κεφ. 10,  θα δούμε τα εξής διαφωτιστικά: «44 Ενώ ο Πέτρος ακόμα μιλούσε αυτά τα λόγια, το Πνεύμα το 'Αγιο ήρθε επάνω σε όλους αυτούς που ΑΚΟΥΓΑΝ τον λόγο. 45 Και οι πιστοί, που ήσαν από την περιτομή, εκπλάγηκαν, όσοι είχαν έρθει μαζί με τον Πέτρο, ότι η δωρεά τού Αγίου Πνεύματος ξεχύθηκε και επάνω στα έθνη. 46 Επειδή, ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΓΑΝ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΓΑΛΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΘΕΟ. Τότε, ο Πέτρος αποκρίθηκε: 47 Μήπως μπορεί κανείς να εμποδίσει το νερό, ώστε να μη  ΒΑΠΤΙΣΤΟΥΝ αυτοί, οι οποίοι ΕΛΑΒΑΝ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟ όπως κι εμείς; 48 Και τους πρόσταξε να ΒΑΠΤΙΣΤΟΥΝ στο όνομα του Κυρίου.»
Πώς κατάλαβε ο Πέτρος και οι Ιουδαίοι που τον συνόδευαν ότι ο Κορνήλιος και οι οικείοι του που ΑΚΟΥΓΑΝ το κήρυγμα, έλαβαν το Πνεύμα; «Επειδή, τους άκουγαν να ΜΙΛΟΥΝ γλώσσες, και να ΜΕΓΑΛΥΝΟΥΝ τον Θεό.» Ακούσατε εσείς ποτέ βαπτισμένα νήπια να μιλούν γλώσσες και να δοξολογούν τον Θεόν;;;;; Σε όσες βαπτίσεις νηπίων παραβρέθηκα στο παρελθόν, εκείνο που κάνουν τα καημένα είναι να τσιρίζουν και να βγάζουν από το στόμα τους  σάλια και λάδια …
===============
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΛΥΔΙΑΣ

"Ως δε εβαπτίσθη και ο οίκος αυτής, περεκάλεσε λέγουσα..." (Πράξεις 16/ις΄ 15). Εδώ μιλάει για τη βάπτιση τού "οίκου" τής Λυδίας. Δηλαδή, ούτε στον οίκο τής Λυδίας δεν υπήρχαν παιδιά;»


AΠΑΝΤΗΣΗ

Ναι, κύριοι της ΟΟΔΕ, δεν υπήρχαν ΝΗΠΙΑ  (όχι απλώς παιδιά, μην αποφεύγετε την επίμαχη λέξη) επειδή αργότερα, διαβάζουμε τα εξής που και πάλι τα προσπεράσατε επιμελώς: « 40 Και εκείνοι, όταν βγήκαν από τη φυλακή, πήγαν στο σπίτι τής Λυδίας και αφού είδαν τους ΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΠΑΡΗΓΟΡΗΣΑΝ, και αναχώρησαν …» Οι απόστολοι λοιπόν είδαν τους αδελφούς στο σπίτι της Λυδίας,  τους μίλησαν και τους παρηγόρησαν.  Κάνει η δική σας Γραφή  λόγο για νήπια;

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΕΣΜΟΦΥΛΑΚΑ

ΟΟΔΕ: «Ομοίως ο Δεσμοφύλακας με την οικογένειά του: "Και εβαπτίσθη αυτός και οι αυτού πάντες" (Πράξεις 16/ις΄ 33). Μήπως και αυτός άκληρος ήταν;»
---------------------------------------
Ας δούμε τι λένε τα σχετικά χωρία:

Κεφ.  16
30 και αφού (ο δεσμοφύλακας) τους έβγαλε έξω, είπε: Κύριοι, τι πρέπει να κάνω για να σωθώ;
31 Και εκείνοι είπαν: ΠΙΣΤΕΨΕ στον Κύριο Ιησού Χριστό, και θα σωθείς, εσύ και η οικογένειά σου.
32 Και ΤΟΥ ΜΙΛΗΣΑΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ  τού Κυρίου, ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΗΣΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ.
Πάλι εδώ βλέπουμε το ίδιο: ΜΙΛΗΣΑΝ τον λόγο του Κυρίου στο δεσμοφύλακα  ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΤΟΥ. Άρα ήταν άνθρωποι που μπορούσαν να ακούσουν το κήρυγμα, να πιστέψουν και έπειτα να βαπτιστούν. Τα νήπια δεν μπορούν να κάνουν τίποτε από όλα αυτά.
==============================

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΣΥΝΑΓΩΓΟΥ ΚΡΙΣΠΟΥ

ΟΟΔΕ:  "Κρίσπος δε ο αρχισυνάγωγος επίστευσε τω Κυρίω συν όλω τω οίκω αυτού, και πολλοί τών Κορινθίων ακούσαντες, επίστευον και εβαπτίζοντο" (Πράξεις 18/ιη΄ 8). Μήπως και αυτός επίσης δεν είχε παιδιά;»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Τι λέγει η Γραφή;
Κεφ.  18

«8 Και ο αρχισυνάγωγος Κρίσπος ΠΙΣΤΕΨΕ στον Κύριο ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ και πολλοί από τους Κορινθίους, ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ, ΠΙΣΤΕΥΑΝ και βαπτίζονταν.»

Και πάλι το ίδιο παρατηρούμε: ο Κρίσπος ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ. Άρα οι οικείοι του ήταν σε ηλικία που μπορούσαν να ΑΚΟΥΣΟΥΝ, ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΠΤΙΣΤΟΥΝ. Προϋπόθεση λοιπόν είναι σε όλες τις περιπτώσεις Η ΠΙΣΤΗ, Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ του πιστού και ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ.
Όταν λοιπόν αναφέρει η Γραφή για βαπτίσεις ολόκληρων οίκων ΚΑΙ ΑΦΟΎ ΛΑΒΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΒΑΠΤΙΣΕΩΝ, βγάζουμε το ασφαλές συμπέρασμα ότι οι βαπτιζόμενοι ήταν σε ηλικία ώριμη,  άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο.  Έτσι, αν κοιτάξουμε και τις άλλες περιπτώσεις βαπτίσεων στις Πράξεις θα δούμε ότι πάντοτε η ΠΙΣΤΗ επροηγείτο:


ΠΡΑΞΕΙΣ, κεφ.  2

41 Εκείνοι, λοιπόν, αφού με χαρά ΔΕΧΘΗΚΑΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ, βαπτίστηκαν και προστέθηκαν εκείνη την ημέρα περίπου 3.000 ψυχές.

12 'Οταν, όμως, ΠΙΣΤΕΨΑΝ στον Φίλιππο, που ευαγγελιζόταν τα αναφερόμενα στη βασιλεία τού Θεού, και το όνομα του Ιησού Χριστού, βαπτίζονταν και άνδρες και γυναίκες.

Κεφ.  8
35 Και ο Φίλιππος, ανοίγοντας το στόμα του, και αρχίζοντας από τούτη τη γραφή ευαγγελίστηκε σ' αυτόν τον Ιησού.
36 Και καθώς εξακολουθούσαν τον δρόμο, ήρθαν σε κάποιον τόπο με νερό και ο ευνούχος λέει: Δες, νερό τι με εμποδίζει να βαπτιστώ;
37 Και ο Φίλιππος είπε: Αν ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ με όλη σου την καρδιά, ΜΠΟΡΕΙΣ. Και αποκρινόμενος είπε: ΠΙΣΤΕΥΩ ότι ο Ιησούς   Χριστός είναι ο Υιός τού Θεού."
==============================

Μην κατηγορείτε λοιπόν άλλους, αγαπητοί, ότι «αυθαιρετούν,  υποστηρίζοντας ότι η Αγία Γραφή λέει πράγματα που δεν λέει και ακυρώνουν τον Λόγο του Θεού για την ανθρώπινη παράδοσή τους»,  επειδή «τα ίδια κάνετε και εσείς οι κρίνοντες».
Όσο για το συμπέρασμά σας ότι «ότι αυτός ήταν εξ' αρχής ο τρόπος τής Εκκλησίας» (!!!)  είναι τελείως αυθαίρετο και ανιστόρητο και δεν  θα σας μείωνε καθόλου αν παραδεχόσασταν τουλάχιστον ότι το νηπιοβάπτισμα καθιερώθηκε και γενικεύτηκε πολύ αργότερα ως απαράβατος θεσμός στην εκκλησία, για λόγους άλλους,  δεδομένου ότι διάφοροι επίσημοι άνδρες, απολογητές, δάσκαλοι όπως ο Μ. Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Νανζιανζηνός, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Αυγουστίνος, ο Εφραίμ ο Σύρος κ.ά, αν και προέρχονταν από χριστιανούς γονείς,  δεν βαπτίστηκαν ως νήπια αλλά σε ώριμη ηλικία;
Τέλος, αν θεωρείτε όλα τα πιο πάνω  προτεσταντικά και επομένως για σας «αιρετικά», ακούστε τι γράφει ο Π. Τεμπέλας στη ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ του, Τόμος 3, σ. 11, 112, 113, ο οποίος,  απαντώντας στην ερώτηση: «Ποίοι γίνωνται δεκτοί εις το βάπτισμα;» αναφέρει μεταξύ πολλών άλλων τα εξής: «ΑΚΡΟΑΣΙΣ λοιπόν του κηρύγματος,  ΠΙΣΤΙΣ εις αυτό, ΜΕΤΑΝΟΙΑ εν τω προτέρω βίω της αγνοίας και της απιστίας,  απόταξις τω Σατανά και σύνταξες τω Χριστώ, λαμπρά και επίσημος ομολογία της πίστεως εις Αυτόν και υπόσχεσις προς καινόν και κατ’  αρετήν βίον,  ταύτα εξεζητούντο παρά των προετοιμαζόμενων διά το άγιον βάπτισμα…» Ο ΕΧΩΝ ΩΤΑ ΑΚΟΥΕΙΝ,  ΑΚΟΥΕΤΩ...
"O πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται"



Από Α.Φούρναρη