
17---ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
(υπό
αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ
12ον
Περί Προφητικού Λόγου Και Τρόπος Ερμηνείας
Αυτού.
Εις τα
προηγούμενα κεφάλαια αναφέραμε ότι ο
Λόγος του Θεού γενικώς είναι Θεόπνευστος συμπεριλαμβανομένου και του Προφητικού
Λόγου λέξιν προς λέξιν. Κατά την γνώμη μου οι διάφοροι ερμηνευταί λανθάνουν
περισσότερο εις τον Προφητικό Λόγον παρά εις τα τις άλλες γραφές. Προκειμένου
λοιπόν να καταλάβουμε τις προφητείες υπάρχει ένα κλειδί που θα μας βοηθήσει εις
την μελέτη μας. Το κλειδί αυτό βρίσκεται εις το Α΄ Κορινθίους β: 10—13 .
εδάφ.13 ¨
«…συγκρίνοντας τα πνευματικά προς τα πνευματικά». Πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι
προφητείες έχουν ως κύριο θέμα την πρώτη και Δευτέρα έλευση του Χριστού.
Εάν πιστεύουμε
ότι οι προφητείες όπου αυτές αφορούν την πρώτη έλευση του Κυρίου εξεπληρώθησαν δεν υπάρχει λόγος να
αμφιβάλουμε για την Δευτέρα Έλευση Αυτού. Τα παρακάτω εδάφια μας αποδεικνύουν και μας βεβαιώνουν την πρώτη
έλευση του Ιησού Χριστού.
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ===================== ΕΚΠΛΗΡΩΣΗΣ
Ψαλμός κβ:16===================== Ματθαίος κζ: 35
Έξοδος
ιβ: 46=====================
Ιωάννης ιθ: 36
Ησαϊας ζ: 14====================== Ματθαίος ι:23—24
Μιχαίας ε: 2====================== Ματθαίος β:5
Ιερεμίας λα:15===================== Ματθαίος β:16—18
Ωσηέ ια: 1 ========================
Ματθαίος β:15
Ψαλμός ις:10====================== Πράξεις β:31
Ησαϊας νγ:12====================== Μάρκος
ιε:28
Ησαϊας νγ:9=======================
Ματθαίος κζ:57
Ψαλμός ξθ:21======================
Ιωάννης ιθ:28
Εάν λοιπόν όπως
είδαμε οι προφητείες περί της πρώτης Ελεύσεως εξεπληρώθησαν τότε θα εκπληρωθούν
και εκείνες οι οποίες ομιλούν δια την Δευτέραν Έλευση. Καθώς μελετούμε τον
προφητικό Λόγο πρέπει να προσέξουμε δύο πράγματα.
1/ Οι προφητείες έχουν δύο όψεις (μορφές) η μία είναι η σκιά
και η άλλη η πραγματικότητα.
2/ οι προφητείες έχουν δύο εκπληρώσεις η μία είναι ως σκιά
και η άλλη είναι ως πραγματικότητα. Υπάρχουν πολλά σημεία της αγίας Γραφής που
αποδεικνύουν την αλήθεια αυτή. Θα περιοριστούμε όμως σε λίγα μόνο εδάφια αρκετά
για να πεισθούμε.
1/ Γένεσης γ:15 είναι μια προφητεία της Αγίας Γραφής περί
της πρώτης ελεύσεως ως σκιά. Εις την πρώτην έλευση ο Χριστός δεν συνέτριψε την
κεφαλήν του διαβόλου. Αυτό θα συμβεί εις την δευτέραν έλευση Εβραίους θ:28. Αυτή θα είναι η εκπλήρωσης της πραγματικότητας της προφητείας Αποκάλυψης 20:10.
2/ Ιωήλβ:23—32 μας περιγράφει ότι κατά την χιλιετή
βασιλεία του Χριστού θα σημειωθεί μία μεγάλη πνευματική αφύπνισης και ο Θεός θα
εκχέει το Πνεύμα επί πάσαν σάρκα. Κατά την Πεντηκοστή ο Απόστολος Πέτρος
αναφέρει το συμβάν είναι η εκπλήρωσης της προφητείας του Ιωήλ(Πράξεις β:16—21). Ο Πέτρος δεν λανθάνει. Ότι συνέβη την ημέρα
Της πεντηκοστής
είναι εκπλήρωσης της σκιάς της προφητείας. Διότι Ιωήλ β:30—31 δεν εκπληρώθηκε κατά την Πεντηκοστή θα
εκπληρωθεί κατά την Δευτέρα έλευση του Χριστού.

3/ Μαλαχίας δ:5 αναφέρει ότι ο Θεός θα στείλει τον
προφήτη Ηλία πριν έλθει η ημέρα του Κυρίου η μεγάλη και επιφανής. Όμως όταν
διαβάσουμε Ματθαίος ια:13-14 + Ιεζεκιήλ ιζ:10—13 βλέπουμε τον Κύριο να βεβαιώνει τους
μαθητές Του ότι ο Ηλίας ήλθε και εννοούσε τον Ιωάννη τον βαπτιστή. Από την άλλη
πλευρά εις το Ιωάννης α:21 όταν ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ρωτήθηκε αν
είναι ο Ηλίας εκείνος απάντησε όχι. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα ποιος από τους
δύο είπε την αλήθεια σχετικά με το πρόσωπο του Ηλία ο Κύριος ή ο Ιωάννης ο
Βαπτιστής; Απάντησης: και οι δύο είπαν την αλήθεια και δια να το καταλάβουμε
αυτό αρκεί να μελετήσουμε το Λουκά α:17 όπου ο Λόγος του Θεού ότι ο Ιωάννης θα
έλθει εν Πνεύματι Ηλίου. Έτσι βλέπουμε πολύ καθαρά ότι η προφητεία που
ευρίσκεται εις Μαλαχίαδ:5 έχει την σκιά της στο πρόσωπο του Ιωάννου του
Βαπτιστού την δε πραγματικότητα κατά την ημέρα του Κυρίου την μεγάλη και επιφανή
(Αποκάλυψης ια:3—14).
4/ Ησαϊας ξα:1—3. Η περικοπή αυτή μας ομιλεί δια την έλευση
του κυρίου τόσο την πρώτη όσο και την δεύτερη
(Ησαϊας α:1—2 )
…………………………………….

18---ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
(υπό
αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ
12ον
Την περικοπή αυτή
ανέγνωσε εις την Συναγωγή της Ναζαρέτ Λουκάς δ: 16—20. Μελετών ο Κύριος την ως άνω περικοπή σταμάτησε εις το πρώτο
μέρος του δευτέρου εδαφίου εις το οποίο αναφέρεται εις την πρώτη Έλευση Του και
είπε τα λόγια αυτά εξεπληρώθησαν την ώρα
αυτήν. Δεν προχώρησε εις το
δεύτερο μέρος του εδαφίου διότι δεν είχε εκπληρωθεί δεν ήλθε ακόμη ως
εκδικητής.
Η εκδίκησης του
Κυρίου θα γίνει κατά την Δευτέραν αυτού έλευση. (Αποκάλυψης ιθ:19—21 +
Ησαϊας ξγ:1—4 + Β΄ Θεσσαλονικείς α:7—8). Βλέπουμε λοιπόν πόσο προσεκτικός ήταν ο
Κύριος καθώς μελετούμε τον προφητικό
Λόγο παρ’ όλο που ένα «,» [κώμα] χωρίζει το εδάφιο 2 εν τούτοις σταμάτησε ο Κύριος την
ανάγνωση διότι από κει και κάτω δεν είχαν ακόμη εκπληρωθεί τα προφητικά λόγια
που μιλούσαν για την εκδίκηση του Κυρίου. η εκπλήρωσης του δευτέρου μέρους του εδαφίου 2 θα γίνει κατά την Δευτέρα έλευση του Χριστού.
5/ Ζαχαρίας θ:9 και
Ματθαίος κα:4—5 . Εάν
διαβάσουμε τα προφητικά αυτά λόγια και
τα αντίστοιχα αυτών της εκπλήρωσης θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχει μια μικρή
διαφορά εις την περιγραφή. Η διαφορά αυτή μας δίνει να καταλάβουμε τι ακριβώς
εξεπληρώθει και τι έμεινε ανεκπλήρωτο
Πχ εις το Ζαχαρίας θ:9 ονομάζει τον Κύριο «δίκαιο» και «σώζονται»
πράγμα που δεν αναφέρει ο Ματθαίος διότι δεν είχε έρθει κατά την πρώτη του
έλευση ο Κύριος ως δίκαιος και σωτήρας
του Ισραήλ αλλά ως ταπεινός και πραϋς.
Όταν ο Χριστός εισήλθε στα Ιεροσόλυμα «πραϋς καθήμενος επί πόλου όνου
και πώλου υιού υποζυγίου» εξεπληρώθει η σκιά της προφητείας του Ζαχαρίαθ:9. Η εκπλήρωσης της πραγματικότητας (δίκαιος και σώζων) θα γίνει
κατά την Δευτέρα έλευση του Χριστού.(Αποκάλυψης ιθ:11—16 ).
6/ Β΄ Πέτρου α:16—18 εδώ αναφέρεται ο απόστολος Πέτρος εις το
γεγονός της Μεταμορφώσεως το οποίον διαλαμβάνεται και εις τους τρεις Ευαγγελιστάς. Ματθαίος ιζ:1—8 + Μάρκος θ:1—8 +
Λουκάς θ:28—29 . Το γεγονός τούτο είναι μια σκιά της
μέλλουσας δόξας που πρόκειται να φανερωθεί μελλοντικά. Και πράγματι κατά την
Δευτέρα έλευση θα έλθει ο Κύριος με δύναμη και δόξα μεγάλη.
Εις το Ματθαίος
[ιστ:] ις: 28 αναφέρει ο Ιησούς Χριστός
ότι είναι τινές οι οποίοι δεν θα ιδούν θάνατο «εωσού ίδωσι τον Υιόν του
ανθρώπου ερχόμενον εν τη βασιλεία αυτού» Ματθαίος ιζ:1 αναφέρει ότι μετά εξ
ημέρας παρέλαβε τους μαθητάς Του Πέτρον Ιάκωβον και Ιωάννην τους ανέβασε εις το
όρος και κατ’ ιδίαν και εκεί μετεμορφώθη έμπροσθεν αυτών. Ότι συνέβη εις το
Όρος της Μεταμορφώσεως είναι η εκπλήρωσης της σκιάς της μέλλουσας δόξας η οποία
θα πραγματοποιηθεί κατά την δευτέραν έλευση του Χριστού όπως αναφέρει ο
Απόστολος Πέτρος εις Β΄ Πέτρου α:16. τα πρόσωπα τα οποία αναφέρονται εις το
Όρος της Μεταμορφώσεως παριστάνουν:

==Ο Ηλίας τους μεταμορφωθέντας πιστούς που δεν θα
ιδούν θάνατο.
==Ο Μωϋσής τους εν Χριστώ αποθανόντας και αναστάντας
πιστούς.
==Οι μαθηταί Πέτρος Ιάκωβος και Ιωάννης εκείνους που
ούτε πέθαναν ούτε μεταμορφώθηκαν και οι οποίοι θα ζήσουν στη χιλιετηρίδα.
7/ Ματθαίος 24. Το Κεφάλαιο 24 αυτό του κατά Ματθαίου Ευαγγελίου είναι πολύ σπουδαίο και για να το
καταλάβουμε πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας όλα αυτά που είπαμε προηγουμένως
δηλαδή το κλειδί για να αντιληφθούμε κάθε προφητεία είναι η σκιά και η
πραγματικότητα. Πρώτα από όλα πρέπει να γνωρίζουμε περί τίνος ομιλεί το
κεφάλαιο αυτό. Αν διαβάσουμε προσεκτικά τα εδάφια 2—3 θα κατανοήσουμε αυτό καλύτερα διότι όλα
τα θέματα του κεφαλαίου περιλαμβάνονται κατόπιν εις τα δύο αυτά εδάφια ήτοι:
[όπως:]
1/ περί της καταστροφής των Ιεροσολύμων και του ναού.
2/ Περί του σημείου της παρουσίας του Κυρίου.
3/ Περί της συντελείας του αιώνος.

Τα δύο τελευταία
θέματα μιλούν περί Δευτέρας ελεύσεως του Κυρίου. Το πρώτο θέμα το οποίο αφορά
την καταστροφή της Ιερουσαλήμ και του Ναού θα το εξηγήσουμε αμέσως πιο κάτω.
Πολλοί ερμηνευταί
της βίβλου πιστεύουν ότι η καταστροφή της Ιερουσαλήμ και του Ναού εκπληρώθηκε το 70 μχ
υπό του Αυτοκράτορος Τίτου. Σύμφωνα βέβαια με τον Προφητικό Λόγο αυτό είναι η
σκιά της εκπλήρωσης της προφητείας η πραγματική καταστροφή της πόλεως θα λάβει
χώραν λίγο προτού έλθει ο Χριστός ενδόξως μετά την Μεγάλη Θλίψι (Ζαχαρίας ιε: 1—2 επίσης Μιχαίας ε:9—12 Αμώς η:2—5 Ιερεμίας λ:5—7 Δανιήλ ιβ: 1 Σοφονίας β: 1—2 . Βλέπουμε λοιπόν ότι το κδ: κεφάλαιο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου δεν εξεπληρώθει ακόμα αλλά ένα μόνο μέρος
και αυτό ως σκιά. Ολόκληρων όμως θα
εκπληρωθεί κατά την Μεγάλη Θλίψι.(Αποκάλυψης ια:2. Άλλωστε μπορούμε να το καταλάβουμε αυτό
και από την καταστροφή των Ιεροσολύμων υπό του Τίτου δεν εκπληρώθηκαν Ματθ. κδ: τα εδάφια 29—31 αλλά θα γίνουν κατά την μεγάλη Θλίψι όπως
αναφέρεται εις Αποκάλυψη (στ)ς: 12—13 .
8/ Ησαϊας θ:6—7 Τα εδάφια αυτά μας μιλούν για την πρώτην
και Δευτέρα Έλευση του Κυρίου. Η πρώτη Έλευσης έλαβε χώραν κατά την ενσάρκωση
του Υιού του Θεού εδόθη δηλαδή το παιδίον εις ημάς αλλά δεν κάθισε ακόμη εις
τον θρόνο καθώς μας έλεγε το εδάφιο 7 Ησαϊας θ: Αυτό θα γίνει κατά την χιλιετή βασιλεία. Βλέπουμε λοιπόν
ότι κάθε προφητεία έχει και την σκιά και την πραγματικότητα ως προς την
εκπλήρωση της.
9/ Ψαλμός β:. Ολόκληρο το Κεφάλαιο μιλάει περί Δευτέρας
Ελεύσεως του Κυρίου όταν μελετήσουμε Πράξεις δ:25—26 βλέπουμε ότι ο απόστολος Πέτρος αναφέρει τα λόγια αυτά ως να
έχουν εκπληρωθεί. Ο Ψαλμός όμως τούτος δεν έχει ακόμα εκπληρωθεί διότι ο
Χριστός δεν χρίσθηκε ακόμα ως Βασιλιάς και δεν κάθισε εις τον Θρόνο του
Πατρός δεν έλαβε δε το σκήπτρον της
εκδικήσεως.

10/ Οι προφητείες περί της πόλεως Βαβυλών είναι πολύ
σημαντικές ‘όπως Ησαϊας ιγ:. Ιερεμίας ν: και να:. Σε όλα αυτά τα κεφάλαια
βλέπουμε να μιλάει ο Λόγος του Θεού για την καταστροφή της Βαβυλώνας όμως πολλά
γεγονότα σχετικά με την καταστροφή της πόλεως δεν εκπληρώθηκαν ακόμα π.Χ Ησαϊας ιγ:19—20 αυτό το γεγονός δεν πραγματοποιήθηκαν το 538 π .Χ.
ούτε επί Κύρου Βασιλέως ούτε επί Δαρείου ούτε επί Αλεξάνδρου το έτος 331 π. Χ. επίσης Ιερεμίας ν:12—29 –39 – 40 και να:250—26
παρ’ όλον ότι η πόλης υπέστη τόσες πολιορκίες και καταστροφές εν τούτοις
η ολοσχερής καταστροφή δεν έγινε ακόμα.
Απόδειξης ότι εξακολουθεί να κατοικείται μέχρι σήμερα. Ακόμα και ο απόστολος
Πέτρος μας αναφέρει την Βαβυλώνα η οποία εξακολούθησε να υπάρχει μέχρι το 250 μ.Χ.
Μέχρι το 500 μ. Χ. υπήρχε μία Ακαδημία Εβραϊκή και μάλιστα
εκεί γράφτηκε το Ταλμούδ. Έτσι λοιπόν κατόπιν όλων των ανωτέρω βλέπουμε πολύ
καθαρά ότι από της ιδρύσεως της Βαβυλώνας υπό του Νεβρώδ μέχρι σήμερα δεν
εκπληρώθηκαν τα προφητικά λόγια Ησαϊας ιγ: και Ιερεμίας ν: και να: θα εκπληρωθούν όμως μελλοντικά κατά την
Μεγάλη Θλίψι όπου Η Βαβυλών θα ανοικοδομηθεί Ζαχαρίας ε:5—11 .

Η περιοχή για την
οποία μιλάει εδώ ο Λόγος του θεού είναι η Βαβυλών Γένεσης ια:2—9 και
Δανιήλ α:1—2 .
Ο προφήτης λοιπόν Ζαχαρίας ε:5—1 μας λέγει υπό μορφήν παραβολής ότι κατά τον καιρό της Μεγάλης
Θλίψεως εις την Σεννεαάρ θα κτιστεί μία μεγάλη εμπορική πόλης ιδέ επίσης
Αποκάλυψης ιζ:5—18 . Η πόλης αυτή θα είναι η κακία και το μίσος Αποκάλυψης ιδ:8 και ιη:2. Περί δε της τελικής καταστροφής της πόλεως υπάρχει πλήρης
περιγραφή εις την αποκάλυψη ιη. Τότε η εκπλήρωσης των προφητικών λόγων
SYNEXIZETAI
