_______________________________

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ ¨ΝΙΚΗΤΕΣ΄


ΕΦΗΝΕΡΙΔΑ ¨ΝΙΚΗΤΕΣ¨
του Παναγιώτη Κανταρτζή
Δεν είμαι μουσικός για να εξηγήσω την σχέση της jazz με τα spirituals. Θα σταθώ κυρίως στο μήνυμά τους το οποίο αντλούν από την χριστιανική αφήγηση όπως αυτή παρουσιάζεται στις σελίδες της Βίβλου. Αν και εξ αρχής η χριστιανική πίστη προσφέρθηκε στους σκλάβους, ήταν στις αρχές του 18ου αιώνα που ξεκίνησε μία συστηματική προσπάθεια εκχριστιανισμού τους.
Τα κίνητρα των λευκών αφεντάδων τους στην επιχείρηση αυτή ήταν προφανώς η αδρανοποίησή τους μέσα από μια πίστη που θα τους έστρεφε τα μάτια σε μια ελπίδα που κοιτάει στο μέλλον. Έτσι θα διασφάλιζαν την υποταγή τους και τη διατήρηση του στάτους κβο. Οι σκλάβοι αποδέχτηκαν με θέρμη τη νέα πίστη και σύντομα την εξέφρασαν με στίχο και την έντυσαν με μουσική και έτσι γεννήθηκαν τα spirituals. Πώς όμως τελικά αυτά λειτούργησαν; Υπάρχει η άποψη ότι διαμόρφωσαν μέσα στην ψυχή του σκλάβου έναν μηχανισμό «αντιστάθμισης». Δηλαδή κατάφερναν να εξουδετερώσουν τον πόνο του «εδώ και τώρα» μεταθέτοντας την προσδοκία για ευτυχία σε κάποια μελλοντική πραγματικότητα. Έτσι τους πρόσφεραν μια διέξοδο για να δραπετεύσουν από την σκληρή πραγματικότητα που βίωναν.
Θα υποστηρίξω ότι είχαν μια εντελώς διαφορετική λειτουργία. Κατάφεραν να βοηθήσουν τους σκλάβους να μην πέσουν στον λάκκο της απόγνωσης και του κυνισμού κρατώντας αναμμένη μέσα στο παρόν την φλόγα της ελπίδας. Πώς το έκαναν αυτό; Φέρνοντας το παρελθόν και το μέλλον μέσα στο παρόν. Διαστέλλοντάς το για να χωρά περισσότερα από αυτά που τα μάτια βλέπουν. Μπολιάζοντάς το τώρα με το πριν και το μετά.  Έτσι, από την σκοπιά της χρονικότητας υπάρχουν δύο είδη spirituals.Το πρώτο στρέφεται προς το παρελθόν ενώ το δεύτερο προς το μέλλον.
Ξεκινούμε με το πρώτο είδος. Σε αυτό βρίσκουμε ιστορίες μέσα από την Βίβλο στις οποίες πρωταγωνιστούν ο Μωυσής, ο Δανιήλ, ο Ιησούς του Ναυή και ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός. Ένα πολύ γνωστό spiritual που ανήκει σε αυτή την κατηγορία έχει τίτλο «Joshua fought the battle of Jericho» (Ο Ιησούς του Ναυή πολέμησε τη μάχη της Ιεριχώ). Σε αυτό ο σκλάβος εκφράζει ανοιχτά την προτίμησή του να έχει ως δικό του μοντέλο τον Ιησού του Ναυή. Ο λόγος είναι επειδή ο Ιησούς του Ναυή πολέμησε στην μάχη της Ιεριχώ και ο Θεός έριξε τα απόρθητα τείχη κάτω. Αυτή είναι και η δική τους προσδοκία και πίστη: μια μέρα ο Θεός θα κάνει το ίδιο και με τα τείχη μπρος στα οποία οι ίδιοι σήμερα στέκονται αντιμέτωποι. Ένα άλλο φημισμένο spiritual είναι το «Go Down Moses» (Κατέβα Μωυσή). Εδώ έχουμε την ιστορία του Μωυσή που παρουσιάζεται μπροστά στον Φαραώ ζητώντας τον να «αφήσει το λαό του να φύγει (Let my people go)». Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι δεν είναι τελικά ο Μωυσής που εγείρει αυτή την απαίτηση αλλά ο ίδιος ο Θεός. Ο Θεός λέει στον τύραννο αφέντη «άσε το λαό Μου να φύγει». Το συγκλονιστικό στον στίχο αυτό που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά είναι το κτητικό «μου». Τελικά οι σκλάβοι δεν ανήκουν στους αφέντες τους αλλά στον ίδιο τον Θεό. Και είναι στη σχέση αυτή που βρίσκουν την ταυτότητά τους αλλά και την ελπίδα τους.
Δεν είναι όμως μόνο το παρελθόν που μπολιάζει με ελπίδα το παρόν. Το ίδιο συμβαίνει και με το μέλλον. Εδώ πρέπει να είμαστε ξανά προσεκτικοί. Όπως είδαμε η «χρήση» του παρελθόντος δεν γίνεται με μια νοσταλγική αναπόληση αλλά με ελπίδα που ενεργεί στο παρόν. Το ίδιο συμβαίνει και με την ενατένιση στο μέλλον. Μόνο που εδώ τα πράγματα είναι πιο συναρπαστικά. Θα αναφερθούμε σε ένα μόνο τραγούδι με τίτλο «I am on my way to Canaan land» (Είμαι καθ΄όδον προς την γη της Χαναάν). Το τραγούδι αυτό μιλά για τον ουρανό. Κι εδώ φυσικά αξίζει να δούμε την σύμπλευση του παρελθόντος με το μέλλον καθώς μια εικόνα από το πριν (η είσοδος στη γη της επαγγελίας – Χαναάν) περιγράφει μια εμπειρία για το μετά (ουρανός). Πολλές από αυτές τις εικόνες όμως λειτουργούσαν ως ένα είδος «κρυφής» γλώσσας, ως κώδικας επικοινωνίας για να ανταλλάσουν μεταξύ τους οδηγίες και κρυφά μηνύματα. Έτσι ενώ αυτό το τραγούδι σε ένα πρώτο επίπεδο μιλά για την πορεία προς τον ουρανό σε ένα άλλο λειτουργούσε συνθηματικά από τους φυγάδες που κατευθύνονταν προς τον Καναδά (η «Χαναάν») όπου η δουλεία κηρύχθηκε παράνομη από το 1857. Το μέλλον λειτουργεί με έναν απόλυτα «υπονομευτικό» τρόπο μέσα στο παρόν.Η ελπίδα εισβάλλει στο εδώ και τώρα όχι με τρόπο που αδρανοποιεί αλλά διαμορφώνοντας στρατηγική δράσης.
Αυτό είναι το μήνυμα και η δύναμη των τραγουδιών αυτών. Το παρόν θα αποκτήσει νόημα μόνο μέσα στη μεγάλη αφήγηση των επεμβάσεων του Θεού. Μόνο όταν βάλω την δική μου ιστορία μέσα στην μεγάλη Ιστορία του Θεού τότε θα βρω δύναμη για να προχωρήσω και για να τολμήσω ή για να το πούμε διαφορετικά: τα τραγούδια αυτά κατάφεραν να κρατήσουν ζωντανή μέσα στην Μεγάλη Παρασκευή την ελπίδα της Κυριακής του Πάσχα.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ" -- http://www.tyxikos.gr/ READ OUR MAGAZINE

ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" -- http://neakaipalaia.blogspot.com/ READ OUR BLOG
==========================================================

ΝΙΚΗΤΩΝ(http://www.nikites.eu).

 

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ ΤΥΧΙΚΟΣ

 ΤΥΧΙΚΟΣ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΥΧΙΚΟΣ

Αγάπη και Φόβος

"Εν τούτω είναι τετελειωμένη η αγάπη μεθ' ημών, διά να έχωμεν παρρησίαν εν τη ημέρα της κρίσεως^ διότι καθώς εκείνος είναι, ούτω και ημείς είμεθα εν τω κόσμω τούτω. Φόβος δεν είναι εν τη αγάπη, αλλ' η τελεία αγάπη έξω διώκει τον φόβον^ διότι ο φόβος έχει κόλασιν^ και ο φοβούμενος δεν είναι τετελειωμένος εν τη αγάπη. Ημείς αγαπώμεν αυτόν, διότι αυτός πρώτος ηγάπησεν ημάς." (Α' Ιωάν. 4/δ/17-19)
Πρόσφατα η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θα δαπανήσει τεράστια ποσά για εξοπλισμούς, ώστε να μην φοβόμαστε τον κίνδυνο μιας επίθεσης από τους γείτονές μας και τις κακές συνέπειες που θα μπορούσαν να προκύψουν.
Ο ΦΟΒΟΣ είναι από τα χειρότερα συναισθήματα και κανένας δεν θέλει να τον νιώθει. Αυτή ακριβώς την ανάγκη έρχονται να εκμεταλλευτούν οι διάφορες Ασφαλιστικές Εταιρείες κι εκείνοι που κατασκευάζουν τα συστήματα συναγερμού, ώστε να δώσουν κάποια αίσθηση ασφάλειας κι οι άνθρωποι να μπορούν ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΗΣΥΧΟΙ. Και όλα αυτά συμβαίνουν επειδή δεν υπάρχουν μεταξύ των ανθρώπων αγαθές σχέσεις.
Η ΑΓΑΠΗ από την άλλη πλευρά, είναι από τα ωραιότερα, αν όχι το ωραιότερο συναίσθημα. Από την ώρα της γέννησής μας διψάμε γι' αυτήν και δεν υπάρχει άνθρωπος που να χαίρεται τη ζωή του αν δεν νιώθει πως κάποιοι τον αγαπούν κι εκείνος κάποιους αγαπάει.
Πολύ ευλογημένη αυτή η αλήθεια για όποιους μπορούν να τη ζουν. Για παράδειγμα, όταν υπάρχει αγάπη δεν υπάρχει λόγος να κλειδώνουμε τα πράγματά μας επειδή δεν φοβόμαστε ότι θα μας τα κλέψουν οι άλλοι^ ούτε φοβόμαστε μήπως κάποιος δηλητηριάσει το φαγητό που τρώμε^ ούτε ανησυχούμε για τα παιδιά μας, μήπως κάποιος θελήσει να τα βλάψει.
Πολλά όμορφα πράγματα λέγονται και γράφονται για την αγάπη, παρόλο που οι άνθρωποι πολλές φορές μπερδεύουν τις σχετικές έννοιες, όπως είναι η φιλία, η στοργή, ο έρωτας κ.λπ. Και είναι ευλογημένο το γεγονός ότι ακόμη και άνθρωποι που δεν γνωρίζουν τον Θεό, έχουν μέσα τους κάποια αισθήματα αγάπης για τους πλησίον τους, όπως συμβαίνει στο χώρο της οικογένειας -αν δεν υπάρξει κάποια αφορμή που θα διαταράξει τις αγαθές σχέσεις- αλλά και μεταξύ των πιο κακών ανθρώπων, στους δικούς τους στενούς κύκλους.
Όπως είπε ο Χριστός, "εάν αγαπήσητε τους αγαπώντας σας, ποίον μισθόν έχετε; και οι τελώναι δεν κάμνουσι το αυτό; και εάν ασπασθήτε τους αδελφούς σας μόνον, τι περισσότερον κάμνετε; και οι τελώναι δεν κάμνουσιν ούτως;" (Ματθ. 5/ε/46-47).
Ο απόστολος Ιωάννης, που δίκαια ονομάστηκε "Απόστολος της Αγάπης" μιλάει πάρα πολύ για την αγάπη, ιδιαίτερα στην Α' Επιστολή του. [Από μια πρόχειρη έρευνα στα 132 εδάφια που απαρτίζουν τις 3 επιστολές του, διαπιστώνουμε πως τα 37 αναφέρουν την αγάπη μία ή περισσότερες φορές, οι δε λέξεις αγάπη, αγαπώ, αγαπητός υπάρχουν 56 φορές. Αυτή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πλεονασματική χρήση των λέξεων, όμως τα θέματα που εξετάζει ο Απόστολος κάνουν αναγκαία και δικαιολογούν αυτή την "κατάχρηση"].
***
Στο χωρίο που προτάσσεται αυτού του άρθρου, ο Απόστολος με μια τριπλή επανάληψη δηλώνει ξεκάθαρα πως τα συναισθήματα της αγάπης και του φόβου δεν είναι δυνατό να συνυπάρχουν για πολύ, επειδή όπως το φως διώχνει το σκοτάδι, όπως η ζέστη λυώνει τον πάγο, έτσι κι η αγάπη διαλύει τον φόβο. Πιο συγκεκριμένα διακρίνουμε τις φράσεις:
1 - "Φόβος δεν είναι εν τη αγάπη",
2 - "Η τελεία αγάπη έξω διώκει τον φόβον", και
3 - "Ο φοβούμενος δεν είναι τετελειωμένος εν τη αγάπη".
Βέβαια εμείς γνωρίζουμε πως στη ζωή μας υπάρχουν κάποιες στιγμές που έχουμε και τα δυο αυτά συναισθήματα ταυτόχρονα μέσα μας. Όμως είναι αλήθεια ότι γρήγορα τα πράγματα ξεκαθαρίζονται.
Ας σκεφτούμε, για παράδειγμα το παιδάκι που ο πατέρας θέλει να του μάθει να κολυμπάει. Το μικρό είναι γεμάτο φόβο και στην αρχή αντιδρά. Επειδή όμως αισθάνεται την αγάπη του πατέρα, παραμερίζει τον φόβο -που δεν παύει να υφίσταται μέσα του- και παραδίνεται στις οδηγίες του για να κολυμπήσει.
Το ίδιο συμβαίνει με τον άρρωστο που πρέπει να χειρουργηθεί. Χίλιοι φόβοι τον κυκλώνουν για τους κινδύνους, για τη νάρκωση, για τις πιθανές επιπλοκές. Αν όμως πιστεί πως ο γιατρός είναι σοβαρός και οι άνθρωποι που τον περιβάλλουν ενδιαφέρονται αληθινά για το καλό του, παραμερίζει τους φόβους του (που δεν παύουν να υπάρχουν) και παραδίνεται στο χειρουργείο...

ΟΤΑΝ Η ΑΓΑΠΗ ΔΟΚΙΜΑΖΕΤΑΙ

Αλλά αυτή η αγάπη, έρχεται ώρα που δοκιμάζεται, από διάφορες αιτίες, και τότε μπορούμε να δούμε κάποιους να παύουν να είναι φίλοι, ν' αρχίσουν να τσακώνονται και να λένε λόγια πικρά. Τι γίνεται σ' αυτή την περίπτωση; Τι έγινε η αγάπη για την οποία μιλούσανε; Δεν υπάρχει πια;
Η αλήθεια είναι πως καθώς είμαστε άνθρωποι ατελείς, έτσι έχουμε και ατελή αγάπη. Δεν αντέχει σε όλες τις δοκιμασίες. Δεν μπορεί να σηκώσει όλα τα βάρη και τότε, όταν ξεπερνιέται η δύναμή της, τα πράγματα χαλάνε και άλλα αισθήματα ξεπηδούν, που ανήκουν στα ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣ. (Γαλ. 5/ε/19-20)
Δεν είναι δυνατό στον άνθρωπο να ξεπερνάει αυτά τα όρια χωρίς να τον βοηθήσει μια άλλη δύναμη, υπέρτερη από τη δική του. Εδώ ακριβώς μπαίνει στο προσκήνιο η πνευματική πραγματικότητα, που είναι πολύ ανώτερη από τη σαρκική. Θα πει ο Χριστός σχετικά στους μαθητές Του: "Ηκούσατε ότι ερρέθη, ``Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου'', και μίσει τον εχθρόν σου. Εγώ όμως σας λέγω, Αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευλογείτε εκείνους οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε εκείνους οίτινες σας μισούσι, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων οίτινες σας βλάπτουσι και σας κατατρέχουσι^ διά να γείνητε υιοί του Πατρός σας του εν τοις ουρανοίς, διότι αυτός ανατέλλει τον ήλιον αυτού επί πονηρούς και αγαθούς, και βρέχει επί δικαίους και αδίκους. Διότι εάν αγαπήσητε τους αγαπώντας σας, ποίον μισθόν έχετε; και οι τελώναι δεν κάμνουσι το αυτό; και εάν ασπασθήτε τους αδελφούς σας μόνον, τι περισσότερον κάμνετε; και οι τελώναι δεν κάμνουσιν ούτως; έστε λοιπόν σεις τέλειοι, καθώς ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος" (Mατθ. 5/ε/43-48).
Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην ΑΤΕΛΗ αγάπη των ανθρώπων και στην αγάπη του Θεού, που είναι ΤΕΛΕΙΑ και, επιπλέον, κάνει ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΕΙ εκείνους που τη γεύονται.

Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΞΩ ΔΙΩΚΕΙ ΤΟΝ ΦΟΒΟΝ

Πόσο ευλογημένο θα ήταν αν όλοι ήμασταν κάτοχοι αυτής της ΤΕΛΕΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ -της αγάπης του Θεού- που ξεπερνά τις ανθρώπινες αδυναμίες και μπορεί ν' ανταπεξέλθει σε όλες τις απαιτήσεις της ζωής!
Αν σήμερα, με την περιορισμένη αγάπη που διαθέτουμε, μπορούμε να νιώθουμε αρκετή ασφάλεια ώστε να συνυπάρχουμε χωρίς φόβο με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, τους συγγενείς, τους φίλους και άλλους συνανθρώπους μας, πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν μπορούσαμε να έχουμε την ΤΕΛΕΙΑ ΑΓΑΠΗ.
Πόσο πικρή αλήθεια όμως είναι ότι αυτά τα πράγματα δεν γίνονται σ' αυτό τον κόσμο, επειδή, οφείλουμε να ομολογήσουμε, πολλές φορές η αγάπη μας δεν ξεπερνάει το βουλητικό και τα λόγια: Γι' αυτό ο Απόστολος προτρέπει: "Τεκνία μου, μη αγαπώμεν με λόγον, μηδέ με γλώσσαν, αλλά με έργον και αλήθειαν." (Α' Ιωάν. 3/γ/18)
Καταλήγουμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα πως δεν είναι δυνατό να ξεπεράσουμε όλους τους φόβους μας, επειδή η αγάπη του ανθρώπου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΑ. Ο ίδιος ο Χριστός είπε κάποτε: "ΧΩΡΙΣ ΕΜΕΝΑ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ". Αν λοιπόν δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, πώς θα καταφέρουμε να έχουμε τέλεια αγάπη;
Την πραγματικότητα αυτή μπορούμε βέβαια να την αποδεχτούμε μοιρολατρικά, και να προσπαθήσουμε να τα βρούμε με τους συνανθρώπους μας αρκούμενοι σε όσες ευκαιρίες μας δίνονται και σε όσα περιθώρια μας παρέχονται.
Αν όμως έρθει μέσα μας ένα άλλο σπέρμα, από τον ουρανό, που είναι το ¶γιο Πνεύμα, αυτό θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε νέες δυνάμεις και νέες αρετές, τέτοιες που μπορούν ν' αλλάξουν τον άνθρωπο και να τον κάνουν τέλειο, "καθώς ο Πατήρ ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος" (Mατθ. 5/ε/43-48).
Αυτό κατορθώνεται με την ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, επειδή ακριβώς αυτή η αληθινή αγάπη είναι μέρος του ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΡΠΟΥ, όπως διαβάζουμε στην επιστολή προς Γαλάτας (5/ε/22).

ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΦΟΒΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ

Τι θα πούμε όμως για τον τρόπο που πλησιάζουμε τον Θεό; Υπάρχει φόβος μέσα μας. Η αμαρτία μέσα στην οποία έχουμε γεννηθεί, συχνά μας εμποδίζει να σηκώνουμε το βλέμμα προς τα πάνω. Θυμόμαστε τον ΤΕΛΩΝΗ της παραβολής, που "μακρόθεν ιστάμενος δεν ήθελεν ουδέ τους οφθαλμούς να υψώση εις τον ουρανόν, αλλ' έτυπτεν εις το στήθος αυτού, λέγων, Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ" (Λουκ.18/ιη/13).
Τι μπορούμε να κάνουμε απέναντι σ' αυτό το φόβο; Πώς μπορούμε να τον ξεπεράσουμε, αφού η αγάπη μας δεν μπορεί να θεωρηθεί ΤΕΛΕΙΑ απέναντι στον Θεό;
Για μια ακόμη φορά δοξάζουμε τον Κύριο επειδή, απέναντι στη δική μας ατελή αγάπη, υπάρχει Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Αν εμείς δε μπορούμε να εμπιστευθούμε στον εαυτό μας -και καλά κάνουμε- είναι ευχάριστο ότι μπορούμε και πρέπει να αποβλέπουμε με εμπιστοσύνη στην αγάπη τη δική Του.
Όπως το παιδί, που μπορεί μεν να αγαπά τον πατέρα του, ακόμη και όταν δεν μπορεί να τον υπακούει και να ανταποκριθεί σε όλες του τις οδηγίες και απαιτήσεις, έτσι κι εμείς μπορούμε να αγαπούμε τον Θεό, ακόμη και όταν είμαστε άνθρωποι ελλιπείς. Τότε, απέναντι στις δικές μας αδυναμίες, ΔΕΙΧΝΕΤΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ Ο ΘΕΟΣ!
Διαφορετικά, αν όλα εξαρτώνται από τη δική μας ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, όπως μερικοί νομίζουν, η σωτηρία μας ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑ ΧΑΡΙΝ αλλά αποτέλεσμα των ΕΡΓΩΝ και των ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ μας...
Σύμφωνα με το λόγο του Θεού, όμως, γνωρίζουμε, και μπορούμε να χαιρόμαστε γι' αυτό, πως το να είμαστε παιδιά του Θεού ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ. Είναι αποτέλεσμα της δικής Του αγάπης, που ονομαστήκαμε τέκνα Θεού, δηλώνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ο απόστολος Ιωάννης: "Ίδετε οποίαν αγάπην έδωκεν εις ημάς ο Πατήρ, ώστε να ονομασθώμεν τέκνα Θεού" (Α' Ιωάν. 3/γ/1), και είναι αποτέλεσμα της ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗΣ που εξακολουθούμε να ζούμε κάτω από τη χάρη Του.
Αξίζει, τέλος, να τονιστεί, πως δεν είναι Η ΤΕΛΕΙΑ ΠΙΣΤΗ, Η ΤΕΛΕΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ή Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΦΟΣΙΩΣΗ, αλλά είναι Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΓΑΠΗ που διώχνει το φόβο. Όταν λοιπόν η δική μας η αγάπη δεν είναι ΤΕΛΕΙΑ -και δε θα μπορούσε να είναι σ' αυτή τη ζωή- δεν πρέπει να λησμονούμε πως ΤΕΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΜΑΣ.
Ας θυμόμαστε το λόγο του Κυρίου στον Παύλο: "Αρκεί εις σε η χάρις μου^ διότι η δύναμίς μου εν αδυναμία δεικνύεται τελεία", κι ας επαναλαμβάνουμε τη δήλωση του Απόστολου: "Με άκραν λοιπόν ευχαρίστησιν θέλω καυχηθή μάλλον εις τας αδυναμίας μου, διά να κατοικήση εν εμοί η δύναμις του Χριστού. Όθεν ευαρεστούμαι εις τας αδυναμίας, εις τας ύβρεις, εις τας ανάγκας, εις τους διωγμούς, εις τας στενοχωρίας υπέρ του Χριστού^ διότι όταν ήμαι αδύνατος, τότε είμαι δυνατός" (Β' Κορ 12/ιβ/9-10).
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ-- WWW.TYXIKOS.GRREAD OUR MAGAZINE
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" --HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM READ OUR BLOG

==========================================================
ΦΙΛΙΑΣhttp://xristoyswthria.blogspot.com/
==========================================================

ΝΙΚΗΤΩΝ(http://www.nikites.eu).



ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ-05-ΤΥΧΙΚΟΣ


Ο έκτος σταθμός τους ήταν στο Χόλιγουντ της Αμερικής.

–Παιδί μου κλείσε τα μάτια σου, είπε ο πατέρας, επειδή εδώ είναι το κέντρο της παγκόσμιας πορνογραφίας και ηθικής διαφθοράς, που από εδώ εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο και καταστρέφει τους λαούς.
–Ποιοι άνθρωποι κάνουν τέτοιες αθλιότητες; ρώτησε το παιδί.
–Κι αυτοί Χριστιανοί είναι!

Ο έβδομος σταθμός τους, πριν επιστρέψουν στην Αραβία, ήταν η Ιαπωνία, όπου, μετά τις εργασίες τους ταξίδεψαν μέχρι τη Χιροσίμα.

–Εδώ έριξαν την πρώτη ατομική βόμβα και σε μια στιγμή σκοτώθηκαν περισσότεροι από 140.000 άνθρωποι. Λίγο παρακάτω είναι η πόλη Ναγκασάκι, που κατάστρεψαν ύστερα από λίγες μέρες με άλλους 150.000 νεκρούς.
–Ποιοι άνθρωποι έκαναν τέτοια εγκλήματα; ρώτησε το παιδί.
–Κι αυτοί Χριστιανοί είναι!

Οταν επέστρεψαν στο σπίτι τους, ο πατέρας ρώτησε τον Χασάν τι συμπεράσματα έβγαλε από το ταξίδι, κι εκείνος απάντησε:
–Ο Αλλάχ να μην επιτρέψει ποτέ να γίνω σαν κι αυτούς τους χριστιανούς!

------------------------------------
ΣΗΜ. «Τ»: Ο Χασάν και ο πατέρας του δεν ταξίδεψαν μέχρι το Γκουαντάναμο. Αυτό δεν είχε ανακαλυφθεί όταν έγινε το ταξίδι τους... |
“””””””””””””””””””””””””””””””””””””

«...να καθιστώσιν ευσεβή τον ίδιον αυτών οίκον» 
Τα σχόλια των αναγνωστών για το άρθρο που αφορούσε τους πατέρες σε προηγούμενο τεύχος (σελ. 3544), έδειξαν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για θέματα που αγγίζουν όλη την οικογένεια. Σ’ αυτή την κατεύθυνση αναδημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο με την ελπίδα στο μέλλον ν’ ακολουθήσουν και άλλα θέματα που καλύπτουν τους γονείς και τα παιδιά. |
Ένα νεαρό ζευγάρι πήγε να δει έναν σύμβουλο γάμου. Καθώς μιλούσαν, ο άνδρας άρχισε να λέει για μια σχέση που είχε κάποτε με μια άλλη γυναίκα. Φαινόταν να απολαμβάνει τις λεπτομέρειες.
Η σύζυγός του τον είχε ήδη συγχωρήσει για εκείνη τη σχέση. Αλλά ο σύμβουλος μπορούσε να δει ότι τώρα αισθανόταν ενοχλημένη. Το πρόσωπό της είχε μια δυστυχισμένη έκφραση όλη την ώρα. Όταν τελείωσε η ιστορία, χρειάστηκε πολλή συνομιλία για άλλα πράγματα για να αποκτήσει πάλι ευθυμία.
Αλλά όχι!
Εσείς δεν κάνατε το ίδιο ποτέ, έτσι δεν είναι! Δεν θελήσατε να πληγώσετε τη σύζυγό σας, όμως πριν το καταλάβετε τα λόγια γλίστρησαν προς τα έξω.
Γιατί οι γυναίκες είναι τόσο ευερέθιστες, ρωτούν μερικοί άνδρες; Γιατί δεν μπορούν να είναι “όπως εμείς;”
Ας είμαστε τίμιοι. Όταν παντρευτήκατε τη σύζυγό σας, θαυμάζατε “την ευαισθησία της”. Τώρα την χαρακτηρίζεται “ευερέθιστη”! Ποιος έχει αλλάξει;
Ο γάμος είναι ένα ισόβιο μάθημα ευαισθησίας. Δεν βαθμολογείστε πριν αφήσετε αυτή τη ζωή. Συνεχίζετε να μαθαίνετε τι πληγώνει και τι όχι. Η σειρά μαθημάτων είναι γεμάτη εκπλήξεις.
Αντρες ξέρετε ήδη μερικά από αυτά τα λόγια που πληγώνουν:
     Λόγια που εκφράζουν θυμό ή ανυπομονησία.
     Έκφραση θαυμασμού για στοιχεία που έχουν άλλες γυναίκες αλλά όχι η σύζυγός σας.
     Όταν την διορθώνετε μπροστά σε κοινό. Κάνοντας αστεία γι’ αυτά που λέει ή κάτι που θα θέλατε να μπορούσατε να της αλλάξετε.
     * Όταν την στενοχωρείτε με παράπονα όπως: “Ποτέ δεν είσαι έτοιμη στην ώρα σου” ή “Δεν με βοηθάς ποτέ.”
     * Όταν ειρωνεύεστε τις απόψεις της.
     * Όταν την πιέζετε να πάρει γρήγορα μεγάλες αποφάσεις ενώ εκείνη χρειάζεται περισσότερο χρόνο να το σκεφτεί.
Ξέρατε όμως πως και τα λόγια που δεν λέτε μπορούν να την πληγώσουν ακριβώς το ίδιο;
     Όταν δεν προσέχετε που η σύζυγός σας καταβάλλει ειδικές προσπάθειες για να σας ευχαριστήσει^ όταν αφήνετε αυτές τις προσπάθειες να περάσουν χωρίς να δείξετε εκτίμηση ή να την επαινέσετε γι’ αυτές.
     Όταν αρνείστε να είστε πνευματικός ηγέτης και να συζητάτε μαζί της για πνευματικά πράγματα.
     Όταν αφήνετε άλλα πρόσωπα ή πράγματα να πάρουν την πρώτη θέση στη ζωή σας.
     Όταν υποστηρίζετε τα παιδιά επειδή νομίζετε ότι εκείνη είναι πολύ αυστηρή στην πειθαρχία της.
     * Όταν παραμελείτε ή ξεχνάτε πράγματα που έχετε συζητήσει και έχετε αποφασίσει από κοινού.
Ίσως μάθατε στο σχολείο σας εκείνο το τραγουδάκι που λέει ότι “Τα ραβδιά κι οι πέτρες μπορούν να μου σπάσουν τα κόκαλα, αλλά τα λόγια δε θα με πληγώσουν ποτέ”.
Αν το πιστεύετε ακόμα αυτό, να περιμένετε προβλήματα στο γάμο σας. Ξέρετε ότι οι μικρές γρατσουνιές και τα κοψίματα μπορούν να μολυνθούν και να μετατραπούν σε βαθιές πληγές. Το ίδιο μπορεί να συμβεί ως αποτέλεσμα λόγων που φαίνονται χωρίς σημασία.
Η Βίβλος λέει ότι είναι δύσκολο να ζήσεις με έναν άνθρωπο που έχει «κατατεθλιμμένον» πνεύμα (Παρ. 18/ιη/14).
Γι’ αυτό, ως άντρες σύζυγοι, έχετε δύο προκλήσεις.
Πρώτο, πρέπει να μάθετε να αποφεύγετε τα λόγια που πληγώνουν.
Δεύτερο, πρέπει να βοηθήσετε τη σύζυγό σας σε μια πορεία θεραπείας από πληγές που έχουν συμβεί ήδη. Αυτή είναι μια σπουδαία εργασία. Αλλά η χαρά που θα φέρει στο γάμο σας αξίζει την προσπάθεια.
------------------------------------
Άρθρο του David Hertzler στο περιοδικό «Today’s Native Father», # 146.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ-- WWW.TYXIKOS.GRREAD OUR MAGAZINE
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" --HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM READ OUR BLOG

==========================================================
ΦΙΛΙΑΣhttp://xristoyswthria.blogspot.com/
==========================================================

ΝΙΚΗΤΩΝ(http://www.nikites.eu).

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ-04-ΤΥΧΙΚΟΣ

Και αυτοί Χριστιανοί είναι;

Ο Χασάν και  οι ...“χριστιανοί”      
 Με αφορμή την λύσσα που έχει κυριεύσει πολλούς δυτικούς “χριστιανούς” απέναντι στους Μουσουλμάνους –στους οποίους βρήκαν το απαραίτητο “αντίπαλον δέος” μετά την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού– ήρθε στη μνήμη μας μια ιστοριούλα που ακούσαμε από έναν καλό δάσκαλο ξένων γλωσσών. Την δημοσιεύουμε με την ελπίδα ότι κάποιοι θα καταλάβουν το λάθος τους και να δουν την αλήθεια που έχασαν στα πλαίσια της δυτικής προπαγάνδας... |
Ο Hasan ήταν το παιδί ενός Σαουδάραβα έμπορα που είχε συναλλαγές με το εξωτερικό, και είχε ανατραφεί με τις διδασκαλίες του Κορανίου και του “προφήτη” Μωάμεθ.
Όταν το αγόρι συμπλήρωσε τα δεκαπέντε του χρόνια, ο πατέρας σκέφτηκε να τον πάρει μαζί του σε ένα μεγάλο ταξίδι που θα έκανε στο δυτικό κόσμο για τις επιχειρήσεις του.
–Είσαι αρκετά μεγάλος πια, του είπε, ώστε να μπορείς να ενημερωθείς για τον κύκλο των εργασιών μας, να γνωρίσεις τους ανθρώπους που συναλλασσόμαστε και τους τόπους με τους οποίους έχουμε επαφή καθημερινά. Γι’ αυτό θα σε πάρω μαζί μου σ’ αυτό το μεγάλο ταξίδι.
Πήραν το αεροπλάνο και ο πρώτος σταθμός τους ήταν στην Ιταλία.

Καθώς περιδιάβαιναν την Ρώμη, ο πατέρας είπε στο παιδί του: –Χασάν, μην κοιτάζεις προς τα δεξιά σου! Εδώ είναι το Βατικανό, ένας τόπος γεμάτος είδωλα όπου οι άνθρωποι προσκυνούν νεκρούς και ζωντανούς ανθρώπους, πέτρες και εικόνες, αντίθετα από τη θρησκεία μας.
–Ποιοι άνθρωποι κάνουν όλα αυτά τα ασεβή πράγματα; ρώτησε το παιδί.

–Χριστιανοί είναι! απάντησε ο πατέρας.

Ο δεύτερος σταθμός τους ήταν στη Γερμανία.

Μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν και την περιοχή όπου είναι τα εργοστάσια της βαριάς πολεμικής βιομηχανίας.
–Χασάν, μην κοιτάζεις προς τα αριστερά σου! είπε ο πατέρας. Εδώ είναι τα εργοστάσια που κατασκευάζουν τα φοβερά όπλα με τα οποία οι άνθρωποι σκοτώνονται στους πολέμους.


–Ποιοι άνθρωποι κάνουν όλα αυτά τα κακά πράγματα; ρώτησε το παιδί.
–Κι αυτοί Χριστιανοί είναι!

Ο τρίτος σταθμός τους ήταν στην Ολλανδία.

Επισκέφθηκαν το μεγάλο λιμάνι του Άμστερνταμ από όπου γίνονται τεράστιες εμπορικές μεταφορές.
–Χασάν, μην κοιτάζεις προς τα δεξιά σου! είπε ο πατέρας. Στην απορία του παιδιού εκείνος απάντησε: –Εδώ είναι η συνοικία με τα σπίτια βιτρίνες, όπου οι άνθρωποι εκπορνεύουν γυναίκες και πουλάνε ναρκωτικά.
–Ποιοι άνθρωποι κάνουν όλα αυτά τα κακά πράγματα; ρώτησε το παιδί.

–Κι αυτοί Χριστιανοί είναι!

Ο τέταρτος σταθμός τους ήταν στο Λονδίνο.

Επισκέφθηκαν το κέντρο με τα ιστορικά κτίρια.
–Χασάν, μην κοιτάζεις απέναντι! είπε ο πατέρας. Στην απορία του παιδιού εκείνος απάντησε: –Εδώ ήταν το κέντρο της αποικιοκρατίας. Από εδώ ξεκινούσαν οι “εξερευνητές” που κυρίευσαν τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας για να κλέψουν τους λαούς από τους θησαυρούς τους και να δημιουργήσουν την αυτοκρατορία που ο ήλιος δεν έδυε ποτέ!
Επισκέφθηκαν επίσης τα μεγάλα μουσεία της βρετανικής πρωτεύουσας.

–Αυτά τα έργα μοιάζουν να έρχονται από άλλους πολιτισμούς, είπε το παιδί, και ο πατέρας εξήγησε πως όλους αυτούς τους θησαυρούς τους έκλεψαν από διάφορες χώρες διάφοροι τυχοδιώκτες.

–Ποιοι άνθρωποι έκαναν όλα αυτά τα κακά πράγματα; ρώτησε το παιδί.
–Κι αυτοί Χριστιανοί ήταν!

Ο πέμπτος σταθμός τους ήταν στην Πολωνία και μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν το γκέτο της Βαρσοβίας και το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς Μπίρκεναου. –
 Εδώ εξοντώθηκαν περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι στα χρόνια του Β~ Παγκόσμιου Πολέμου, είπε ο πατέρας.

–Ποιοι άνθρωποι έκαναν αυτά τα εγκλήματα; ρώτησε το παιδί.
–Κι αυτοί Χριστιανοί ήταν!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ-- WWW.TYXIKOS.GRREAD OUR MAGAZINE
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" --HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM READ OUR BLOG

==========================================================
ΦΙΛΙΑΣhttp://xristoyswthria.blogspot.com/
==========================================================

ΝΙΚΗΤΩΝ(http://www.nikites.eu).

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ-03-ΤΥΧΙΚΟΣ


«Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών
εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών»

H «Προσευχή
της Σωτηρίας»
 
 Συχνά οι κήρυκες των Διαμαρτυρομένων και τα φυλλάδιά τους κάνουν λόγο για την «Προσευχή της Σωτηρίας», που αν την πει κάποιος μπορεί να σωθεί. Επίσης συνηθίζουν να καλούν το ακροατήριο των κηρυγμάτων τους να πάνε για προσευχή μπροστά στον άμβωνα. Οι πρακτικές αυτές άρχισαν μόλις τον 19ο αιώνα από ευαγγελιστές όπως ο Charles Finney και διαδόθηκαν έκτοτε. |
Αλλά η Καινή Διαθήκη δεν έχει καμία αναφορά για τέτοιες “Προσευχές σωτηρίας», ούτε γι’ αυτό που ονομάζεται «Πρόσκληση του άμβωνα», ούτε για «Προσευχή ώστε να έρθει ο Χριστός στην καρδιά μας».
Η επανάληψη τέτοιων πρακτικών ίσως έκανε κάποιους να πιστέψουν ότι είναι “μαγικές συνταγές” απαραίτητες για να λάβει κάποιος τη σωτηρία του Χριστού. Στην πραγματικότητα, όμως, κανένας Απόστολος δεν σύστησε ποτέ τέτοια συστήματα ούτε η εκκλησιαστική ιστορία τα μαρτυρεί. Αντίθετα, για να σωθεί κάποιος σύμφωνα με την Αγία Γραφή, πρέπει να μετανοήσει για τις αμαρτίες του, να πιστέψει στη λύτρωση που εξασφάλισε ο Χριστός και να βαφτιστεί.
Αυτό πρότεινε ο απόστολος Πέτρος την ημέρα της Πεντηκοστής στους Ιουδαίους που ελέγχθηκαν για τη στάση τους απέναντι στον Ιησού Χριστό. «Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος» (Πράξ. 2/β/38).
Και ο απόστολος Παύλος στην ερώτηση του δεσμοφύλακα των Φιλίππων, «Τι πρέπει να κάμω διά να σωθώ;» απάντησε ξεκάθαρα: «Πίστευσον εις τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, και θέλεις σωθή, συ και ο οίκός σου». Στην συνέχεια, μαζί με τον Σίλα, «Ελάλησαν προς αυτόν τον λόγον του Κυρίου και προς πάντας τους εν τη οικία αυτού» και, τελικά, «Εβαπτίσθη ευθύς αυτός και πάντες οι αυτού» (Πράξ. 16/ις/30-33).
Οποιαδήποτε άλλη διαδικασία είναι έξω από την αποστολική διδαχή και γι’ αυτό δεν εξασφαλίζει ΚΑΝΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. Μπορεί κάποιος να γίνει καλός “οπαδός” του α~ ή β~ δόγματος, όμως η πνευματική («άνωθεν») γέννηση του χριστιανού χρειάζεται μετάνοια, άρνηση και νέκρωση του παλαιού ανθρώπου, πράγματα που δεν εξαργυρώνονται ούτε με ένα “Πιστεύω” ούτε με δέκα “Πατερημά”.
Αντίθετα, όπως είπε ο Χριστός, «Εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού» (Ιωάν. 3/γ/5). |
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ-- WWW.TYXIKOS.GRREAD OUR MAGAZINE
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" --HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM READ OUR BLOG

==========================================================
ΦΙΛΙΑΣhttp://xristoyswthria.blogspot.com/
==========================================================

ΝΙΚΗΤΩΝ(http://www.nikites.eu).

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ-02-ΤΥΧΙΚΟΚΟΣ

Στρατοκόποι της Αγάπης         
 Πολύς ο λόγος ανάμεσα στους χριστιανικούς κύκλους «περί αγάπης»... Έτσι κι εμείς σε μια συζήτηση που είχαμε πρόσφατα σε φιλικό σπίτι, ασχοληθήκαμε για τη σημασία των χωρίων Α~ Θεσ. 1/α/1-7, Εφεσ. 5/ε/1-2, Εβρ. 6/ς/10 και μερικά άλλα σχετικά. Μεταφέρουμε στη συνέχεια κάποιες από τις σκέψεις που ανταλλάξαμε. |
Ο Παύλος επαινεί τους Θεσσαλονικείς για τον «κόπον της αγάπης» που έδειχναν στη ζωή τους και αφετέρου καλεί τους Εφέσιους να «περιπατούν εν αγάπη» ενώ η Επιστολή προς Εβραίους βεβαιώνει ότι «δεν είναι άδικος ο Θεός, ώστε να λησμονήση το έργον σας και τον κόπον της αγάπης, την οποίαν εδείξατε εις το όνομα αυτού, υπηρετήσαντες τους αγίους και υπηρετούντες».
Κόπος και πορεία συνδυάζονται με την αγάπη στη ζωή του Χριστιανού, κι είναι αυτό κάτι που πρέπει να έχουμε και για να το έχουμε πρέπει να το επιδιώκουμε.
Ποια αγάπη;
Αλλά για ποια αγάπη γίνεται λόγος σ’ αυτά τα χωρία; Σε τι είδους αγάπη πρέπει να κοπιάζουμε και τι είδους αγάπη πρέπει να ακολουθούμε σαν δρόμο ή πορεία ζωής;
Το παράδειγμα της μάνας που κακομαθαίνει το παιδί της κάνοντάς του όλα τα χατίρια, ήρθε μπροστά μας σαν δείγμα “κακής” αγάπης, που μάλλον καταστρέφει παρά ωφελεί τον άνθρωπο που την δέχεται. Η ιστορία του Ηλεί, που κατέστρεψε τα παιδιά του καθώς απέφυγε να εφαρμόσει επάνω τους τα προβλεπόμενα από το νόμο του Θεού, είναι η καλύτερη επαλήθευση και μάλιστα από την Αγία Γραφή (Α~ Σαμ. 2/β).
Το παράδειγμα των αμαρτωλών που «αγαπώσι τους αγαπώντας αυτούς» (Λουκ. 6/ς/32) είναι ένα άλλο είδος "κακής" αγάπης που μάλλον δεν αφορά την μελέτη μας.
Επίσης η προειδοποίηση του Ιωάννη, «Τεκνία μου, μη αγαπώμεν με λόγον μηδέ με γλώσσαν, αλλά με έργον και αλήθεια» (Α~ Ιωάν. 3/γ/18), μας έδειξε ένα άλλο είδος "αγάπης" για την οποία ο Θεός δεν έχει καλή γνώμη.
Πολλά ακόμη παραδείγματα θα μπορούσαν να αναφερθούν γύρω από το θέμα, όμως προτιμήσαμε να δούμε πώς ορίζει την αγάπη ο ίδιος ο λόγος του Θεού και έτσι οδηγηθήκαμε στο χωρίο που λέει, «Αύτη είναι η αγάπη, να περιπατώμεν κατά τας εντολάς αυτού» (Β~ Ιωάν. 1/α/6).
Αγάπη και υποταγή στις εντολές
Εδώ, λοιπόν, βλέπουμε το αξιοπρόσεκτο, ότι η οδός της αγάπης ταυτίζεται με την οδό των εντολών του Θεού. Αυτό δεν είναι μόνο ενδιαφέρον και διαφωτιστικό αλλά επίσης επαναλαμβάνεται σε πλείστες άλλες περικοπές, όπως η πασίγνωστη «Εάν με αγαπάτε, τας εντολάς μου φυλάξατε» (Ιωάν. 14/ιδ/15).
Δρόμος και στράτα, λοιπόν, η αγάπη^ ο δρόμος των εντολών του Θεού, κι αυτό το δρόμο πρέπει να τον βαδίσουμε όχι απλά ως αργόσχολοι περιπατητές αλλά ως "στρατοκόποι", άνθρωποι που θέλουμε και βιαζόμαστε να φτάσουμε στο τέλος, στο τέρμα αυτού του δρόμου. Κάθε δρόμος κάπου οδηγεί κι αυτός ο δρόμος της αγάπης –ή των θείων εντολών– είναι ο μόνος που οδηγεί ασφαλώς σ’ εκείνο που οι αληθινοί χριστιανοί ποθούν, να γίνουν δηλαδή «υιοί του Πατρός του εν τοις ουρανοίς», ζώντας και σκεπτόμενοι όπως και ο Κύριος Ιησούς Χριστός, που δήλωσε: «Εγώ λαλώ ό,τι είδον πλησίον του Πατρός μου• και σεις ομοίως κάμνετε ό,τι είδετε πλησίον του πατρός σας» (Ιωάν. 8/η/38). Για το λόγο αυτό ο Χριστός είχε το δικαίωμα να πει, «Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή• ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα, ειμή δι' εμού» (Ιωάν. 14/ιδ/6). Ο Χριστός ο δρόμος και ο Πατέρας το τέρμα. Τι άλλο χρειαζόμαστε; Τι άλλο θα μπορούμε να ποθήσουμε στη ζωή μας;
Υποκειμενικότητα
Όμως οι άνθρωποι, συνήθως ταυτίζουμε το σωστό με το δικό μας θέλημα και συμφέρον, γι’ αυτό όχι σπάνια φτάνουμε στο δυσάρεστο σημείο που περιγράφει ο θεόπνευστος συγγραφέας, να ακολουθούμε οδό «ήτις φαίνεται ορθή εις τον άνθρωπον, αλλά τα τέλη αυτής είναι οδοί θανάτου» (Παρ. 16/ις/25). Πώς θα αποφύγουμε τέτοιες κακοτοπιές και θλιβερές συνέπειες; Πού θα βρούμε αυτό το δρόμο της αγάπης, τον δρόμο του Θεού; Ο Ψαλμωδός ερωτά για λογαριασμό μας και με θεία σοφία απαντά: «Τίνι τρόπω θέλει καθαρίζει ο νέος την οδόν αυτού; φυλάττων τους λόγους σου» (Ψαλμ. 119/ριθ/9). Το ίδιο πράγμα θα γράψει ο Δαβίδ από την πνευματική του πείρα: «Του Θεού, η οδός αυτού είναι άμωμος, ο λόγος του Κυρίου είναι δεδοκιμασμένος» (Ψαλμ. 18/ιη/30).
Η οδός του Κυρίου, συνεπώς, ταυτίζεται με τον λόγο και το Νόμο Του, κι αυτό τον λόγο και Νόμο τον έχουμε σήμερα στις σελίδες της Αγίας Γραφής. Τούτη η οδός είναι η οδός της ζωής που «εις τον συνετόν είναι προς τα άνω» (Παρ. 15/ιε/24). Πόσο ταιριάζει τούτη η διαπίστωση με την αποστολική προτροπή, «τα άνω ζητείτε, όπου είναι ο Χριστός καθήμενος εν δεξιά του Θεού, τα άνω φρονείτε, μη τα επί της γης» (Κολ. 3/γ/1-2). Ώστε αν θέλουμε τα άνω, λοιπόν, δεν έχουμε παρά να στρεφόμαστε στο λόγο και Νόμο του Θεού, από όπου τρέφεται η ψυχή μας και οδηγούνται τα βήματά μας.
Αγάπη, συνεπώς, δεν είναι η κάθε μεροληπτική φροντίδα και περιποίηση ανθρώπων και πραγμάτων που μας αρέσουν, μας κολακεύουν και ικανοποιούν ιδιοτελείς επιθυμίες και συμφέροντά μας.
Αγάπη και έλεγχος
Τι γίνεται –τι πρέπει να γίνεται– αν κάτι δεν πάει καλά στη ζωή ενός πιστού ή, το χειρότερο, ακόμη και στη ζωή μιας εκκλησιαστικής σύναξης; Πώς εκδηλώνεται και πώς πρέπει να εφαρμόζεται η αγάπη σε τέτοιες περιπτώσεις;
Το βέβαιο είναι πως με την αγάπη δεν εννοούμε ποτέ τη συγκάλυψη του κακού–είτε αυτό αναφέρεται σε πράξεις είτε αναφέρεται σε κακοδιδασκαλίες^ είτε αναφέρεται σε μεμονωμένα άτομα είτε σε εκκλησιαστικά σώματα, όπως δεν είναι αγάπη αν γνωρίζουμε ότι κάποιος πάσχει από μια σοβαρή αρρώστια και δεν τον προειδοποιούμε κατάλληλα, μήπως τυχόν και στενοχωρηθεί...
Ποιος αλήθεια αγαπούσε περισσότερο τον Κορίνθιο χριστιανό που έπεσε στο αμάρτημα της ανηθικότητας και πήρε για γυναίκα του τη μητριά του; Οι Κορίνθιοι επιχείρησαν να τον καλύψουν και έμειναν σε απόσταση από το πρόβλημα, όμως ο Παύλος απαίτησε «να παραδώσητε τον τοιούτον εις τον Σατανάν προς όλεθρον της σαρκός, διά να σωθή το πνεύμα αυτού εν τη ημέρα του Κυρίου Ιησού»; (Α~ Κορ. 5/ε/). Μήπως ήταν λιγότερη η αγάπη του Παύλου γι’ αυτό τον χριστιανό; Αν είναι δυνατόν!
Αλλά κι εμείς πολλές φορές προσπαθούμε να καλύψουμε το κακό, ιδιαίτερα όταν αφορά κάποιον δικό μας άνθρωπο, δήθεν από αγάπη, χωρίς να αντιλαμβανόμαστε πως έτσι του κάνουμε το μεγαλύτερο κακό.
Αγάπη στα παιδιά μας
Οι σύγχρονες απόψεις είναι ενάντια σε κάθε εφαρμογή πειθαρχίας, πολύ περισσότερο ενάντια στη χρήση της ράβδου από γονείς και παιδαγωγούς. Αντίθετα ο λόγος του Θεού επιμένει να υποστηρίζει ότι η πειθαρχία με μέτρο και αγάπη είναι απαραίτητη και σωτήρια.
Στο προκείμενο θέμα ο σοφός Παροιμιαστής αναφέρει: «Ο φειδόμενος της ράβδου αυτού μισεί τον υιόν αυτού• αλλ’ ο αγαπών αυτόν παιδεύει αυτόν εν καιρώ» (Παρ. 13/ιγ/24). Ποια από τις δύο αρχές πρέπει να ακολουθήσει ο άνθρωπος του Θεού; Την κοσμική, της αχαλίνωτης αναίδειας και αταξίας ή την βιβλική, της στοργικής πειθαρχίας; Βέβαια ο διεστραμμένος σύγχρονος παιδαγωγός δεν μπορεί να δει παράλληλα την αγάπη και την πειθαρχία, τα θεωρεί ασύμβατα μεταξύ τους. Όμως τα αποτελέσματα στην κοινωνία γύρω μας είναι ο καλύτερος μάρτυρας για την υπεροχή της Βίβλου.
Το ζητούμενο στη σκέψη της βιβλικής σοφίας δεν είναι η ανεξέλεγκτη και τρομοκρατική επιβολή του μεγαλύτερου πάνω στον μικρότερο αλλά να ελευθερωθεί η ζωή από τον θάνατο. «Μη φείδου να παιδεύης το παιδίον• διότι εάν κτυπήσης αυτό διά της ράβδου, δεν θέλει αποθάνει• συ κτυπών αυτό διά της ράβδου, θέλεις ελευθερώσει την ψυχήν αυτού εκ του άδου» (Παρ. 23/κγ/13-14). Αν βρεθεί ο γονέας ή ο κηδεμόνας απέναντι στο δίλημμα, ή σώζω ή χάνω το παιδί μου, ποιο από τα δύο πρέπει να διαλέξει; Χωρίς αμφιβολία το πρώτο! Δυστυχώς, όμως, σήμερα όλοι μιλούν για "χαμένες γενιές»... κι αυτό δεν το λέμε εμείς...
Όποιος αγαπά, λοιπόν, δεν πρόκειται να δώσει σημασία στις ανόητες και αποτυχημένες γνώμες των κοσμικών ανθρώπων, αλλά θα προτιμήσει και θα ακολουθήσει την οδηγία του Αγίου Πνεύματος. |
  «»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ-- WWW.TYXIKOS.GRREAD OUR MAGAZINE
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" --HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM
 READ OUR BLOG

==========================================================
ΦΙΛΙΑΣhttp://xristoyswthria.blogspot.com/
==========================================================

ΝΙΚΗΤΩΝ(http://www.nikites.eu).
 

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ- 01-ΤΥΧΙΚΟΣ

Όμοια και όμως διαφέρουν...

Το γνήσιο
και το κάλπικο  
Στην εικόνα βλέπετε διάφορα ρολόγια που απομιμούνται εκείνα διάσημων εργοστασίων που κανονικά πωλούνται πανάκριβα. Όμως, αν και εξωτερικά μοιάζουν απόλυτα με τα γνήσια, εσωτερικά δεν είναι παρά ΑΠΟΜΙΜΗΣΕΙΣ ΚΑΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.
Ίσως σας έχουν πλησιάσει κάποιοι επιτήδειοι που παρουσιάζονται ως δήθεν ναυτικοί κ.λπ. που σας προσφέρουν τέτοια προϊόντα ως δήθεν γνήσια και μεγάλες “ευκαιρίες”. Αλλά και το διαδίκτυο έχει γεμίσει από διαφημίσεις αυτών και άλλων παρόμοιων προϊόντων “μαϊμού”, (εκεί δεν κρύβουν ότι πρόκειται για απομιμήσεις, απευθύνονται όμως σε όσους θέλουν να δημιουργούν ψεύτικες εντυπώσεις πλούτου).
Από αρχαιοτάτων χρόνων –με τον ένα ή τον άλλο τρόπο– πλάι στο ΓΝΗΣΙΟ κυκλοφορούσαν και οι ΑΠΟΜΙΜΗΣΕΙΣ, κι από αυτό δεν ξέφυγε ούτε η ΘΡΗΣΚΕΙΑ...
Ο Χριστός φανέρωσε πως και στο χώρο της Εκκλησίας δε θα καθυστερούσαν να φανούν τέτοια “φρούτα” που θα μιλούσαν “για Χριστό, για θρησκεία, για Δευτέρα Παρουσία, για προφητείες και για θαύματα”...
«Πολλοί ψευδοπροφήται θέλουσιν εγερθή και πλανήσει πολλούς» είπε ο Κύριος (Ματθ. 24/κδ/11), και όταν μιλάει ο Κύριος, δεν υπάρχει ανάγκη επιπλέον μαρτύρων.
Εξάλλου, από τέτοιους έχει γεμίσει ο κόσμος ιδιαίτερα στις ημέρες μας, για τους οποίους συχνά έχει αναφερθεί το περιοδικό μας –πάντα με στοιχεία και αποδείξεις– όπως είναι και η περίπτωση του κ. Benny Hinn που, δυστυχώς, επανέκαμψε στη χώρα μας στις 20-21/11/2006, όμως αυτή τη φορά με ελάχιστη ανταπόκριση.[*]
Είναι απορίας άξιο που ο κόσμος συχνά ακούει και βλέπει όχι την αλήθεια αλλά εκείνο που του αρέσει και θα ήθελε να συμβαίνει –ακόμη και όταν πρόκειται για χονδροειδές ψεύδος. Αυτό όμως είναι ΤΙΜΩΡΙΑ για όσους είναι απρόθυμοι να ακολουθήσουν την ΑΛΗΘΕΙΑ που φανερώνει ο Θεός. Στην επιστολή προς Ρωμαίους διαβάζουμε ότι, «καθώς απεδοκίμασαν το να έχωσιν επίγνωσιν του Θεού, παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις αδόκιμον νουν, ώστε να πράττωσι τα μη πρέποντα» (1/α/28). Αν και η δήλωση αυτή ταυτίζεται συνήθως με τη σεξουαλική ανηθικότητα, η αλήθεια είναι πως έχει εφαρμογή και σε κάθε άλλη περίπτωση που οι άνθρωποι προτιμούν όχι το ΓΝΗΣΙΟ αλλά το ΙΜΙΤΑΣΙΟΝ... |
------------------------------------
ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ-- WWW.TYXIKOS.GRREAD OUR MAGAZINE
ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" --HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM
 READ OUR BLOG

==========================================================
ΦΙΛΙΑΣhttp://xristoyswthria.blogspot.com/
==========================================================

ΝΙΚΗΤΩΝ(http://www.nikites.eu).