_______________________________

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑΠΩΣ ΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ



 ΠΩΣ ΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
Γράφει ο Γιώργος Σ. Κανταρτζής
 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΙΚΗΤΕΣ

Γράφτηκε ότι το QVC, αμερικανικό κανάλι τηλεπωλήσεων με παραρτήματα σε Γερμανία κ.ά. οδηγήθηκε στην απόφαση να διακόψει τη συνεργασία του με έναν  29χρονο, όταν έγινε αντιληπτό ότι το πρώτο πράγμα που άκουγαν οι επίδοξοι πελάτες ήταν η φράση «Ο Ιησούς σας αγαπά».Ο πιστός χριστιανός εργαζόμενος είχε αρχικά δικαιωθεί από τα γερμανικά δικαστήρια, με το σκεπτικό ότι το δικαίωμά του να εκφράζει ελεύθερα το θρησκευτικά πιστεύω του είναι σημαντικότερο από την πολιτική της εταιρίας. Η εταιρία συνέχισε με έφεση και στο δεύτερο βαθμό εκδίκασης δικαιώθηκε. Και ο νεαρός απολύθηκε.

Βέβαια, εμείς ως Χριστιανοί θα σπεύδαμε να καταδικάσουμε την εταιρία, ακόμη και τα δικαστήρια. Ας δούμε όμως το θέμα πιο ψύχραιμα Από μια άποψη αξίζουν έπαινοι στο νέο αυτό που δεν ντρέπονταν να δίνει τη  μαρτυρία του για τον Χριστό, ακόμη και με κίνδυνο να απολυθεί, όπως και τελικά έγινε. Και είναι αλήθεια, στις ημέρες μας πολλοί είναι πρόθυμοι και έτοιμοι να μιλήσουν για τις πολιτικές, ποδοσφαιρικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και άλλες προτιμήσεις τους, ενώ πολλοί αναγεννημένοι χριστιανοί δεν ανοίγουν ποτέ το στόμα τους να πουν δυο λόγια για τον Σωτήρα τους. Στην εποχή μας ολοένα και λιγοστεύουν οι νέοι που να μοιάζουν τους τρεις παίδες και τον Δανιήλ, που δεν φοβήθηκαν να χάσουν τις θέσεις και να διακιντυνέψουν ακόμη και τη ζωή τους, για να διακηρύξουν την πίστη στον Θεό. Πολλοί Χριστιανοί είναι λαλίστατοι, όταν μιλούν για αθλητικά, πολιτικά και για τη μόδα και γίνονται βουβοί όταν πρέπει να μιλούν για τον Χριστό. Ο Κύριος μάς έβαλε φύλακες για να προειδοποιούμε τους συνανθρώπους μας για την καταστροφή που τους περιμένει, αν δεν μετανοήσουν και πιστέψουν στον Χριστό.

Από μια όμως άλλη άποψη, ο ζηλωτής αυτός νέος, ως καλός Χριστιανός, θα έπρεπε να σεβαστεί την εταιρία που τον πληρώνει και να ενεργεί σύμφωνα με τη συμφωνία που έκαναν. Αν, βέβαια, τα αφεντικά του τον υποχρεώσουν να παραβεί τις χριστιανικές του αρχές, να πει δηλ. ψέματα ή να κάνει ενέργειες αντίθετες με το πιστεύω του, τότε ασφαλώς δεν θα έπρεπε να συμβιβαστεί. Στην Επιστολή Α’ Τιμόθεο  6/1,2, διαβάζουμε: «Όσοι βρίσκονται κάτω από ζυγό δουλείας, να θεωρούν τους μη χριστιανούς κυρίους τους άξιους για απόδοση κάθε τιμής, για να μην κακολογείται το όνομα του Θεού και η διδασκαλία του Ευαγγελίου. Εκείνοι, πάλι, που έχουν πιστούς κυρίους, ας μην τους καταφρονούν επειδή είναι αδελφοί, αλλά να εργάζονται ακόμα περισσότερο, ακριβώς επειδή είναι πιστοί και αγαπητοί αυτοί που απολαμβάνουν τον καρπό της υπηρεσίας τους». Ο Χριστιανός υπάλληλος πρέπει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του και να σέβεται το αφεντικό του. Η διαγωγή και η συμπεριφορά του να είναι τέτοια που να προβληματίζει θετικά το αφεντικό. Πολλές φορές όμως ακόμη και η μαρτυρία μας, όταν δεν γίνεται με σοφία,  μπορεί να ενοχλήσει και να σκανδαλίσει. Να είμαστε σοφοί και να ξέρουμε πώς να πολιτευόμαστε, έτσι ώστε, εξαιτίας της ασοφίας και αστοχίας μας,  να μη βλαστημείται το ΄Ονομα του Χριστού. Η καλύτερη και αποτελεσματικότερη  μαρτυρία μας είναι η αγία ζωή μας. Τα λόγια της μαρτυρίας μας πρέπει να τα υπογραμμίζει η αγία ζωή μας, αλλιώς γίνονται κατάρα και όχι ευλογία. 
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


THS ΕΓΓΟΝΗΣ ΜΟΥ ΔΑΦΝΗΣ
  • O ψεύτικος φίλος - Δεν ζητά φαγητό..
    Ο πραγματικός φίλος - είναι ο λόγος που δεν έχεις φαγητό στο σπίτι...
    O ψεύτικος φίλος - Χτυπά την μπροστά πόρτα
    Ο πραγματικός φίλος - μπαίνει από την πίσω πόρτα και φωνάζει "Είμαι Σπίτι!"
    Ο ψεύτικος φίλος - Δεν σε είδε ποτέ να κλαις...
    ... ... Ο πραγματικός φίλος - Κλαίει μαζί σου...
    Ο ψεύτικος φίλος - Δανείζεται τα πράγματά σου για λίγες ημέρες και τα δίνει πίσω..
    Ο πραγματικός φίλος- Κρατάει τα πράγματα σου τόσο πολύ που ξεχνάει ότι είναι δικά σου...
    Ο ψεύτικος φίλος - λέει "Σ'αγαπώ" για αστείο..
    Ο πραγματικός φίλος - Λέει "Σ'αγαπώ" και το εννοεί..
    Ο ψεύτικος φίλος - Θα το διαβάσει..
    Ο πραγματικός φίλος - Θα το κλέψει.

  • ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΥΧΙΚΟΣ


    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ

    ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΥΧΙΚΟΣ
    ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ -2003

    ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ – Για Ορθοδόξους...
    Εικονολατρία / Ειδωλολατρία

    Από τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου ως το τέλος του χρόνου που πέρασε, τα ΜΜΕ στον τόπο μας απασχόλησε η μεταφορά από διάφορους Μητροπολίτες ιερών κειμηλίων (όπως η εικόνα της «Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας», το «Τίμιο Ξύλο» και τα «Δώρα των Μάγων») για προσκύνηση και “ιερή επαιτεία” ή εκμετάλλευση. Δεν ήταν βέβαια η πρώτη φορά που έγινε αυτό το θλιβερό εμπόριο. (Παλαιότερα ήρθαν η εικόνα «Άξιον εστίν», η «Αγία Ζώνη της Θεοτόκου» κ.ο.κ.).
    Γράφοντας τα ανωτέρω δεν αναφερόμαστε στα πλήθη των προσκυνητών που από κάθε μέρος της επικράτειας έφταναν και επί ώρες περίμεναν μέσα στο κρύο για να ζητιανέψουν ένα ρουσφέτι έχοντας απέναντί τους έναν απάνθρωπο “θεό” που δεν συγκινείται από τα πάθη τους αλλά απαιτεί τέτοιες εκφράσεις δουλοπρέπειας...
    Βέβαια τα ΜΜΕ δεν τα ενδιαφέρει η ουσία του θέματος –αφού τα ίδια είναι γεμάτα με κάθε λογής σκοταδιστικά προγράμματα και διαφημίσεις– ασχολήθηκαν όμως με αφορμή μια συνέντευξη/ΟΜΟΛΟΓΙΑ που έδωσε ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων κ. Θεόκλητος και τη συζήτηση που ακολούθησε. Διαφορετικά κανείς ίσως δε θα διέθετε τηλεοπτικό χρόνο για να προβληματιστεί και να προβληματίσει.
    Αλλά τι είπε ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων; Το απλούστατο και αυτονόητο: Ότι δηλαδή «αυτό το φαινόμενο οδηγεί σε ειδωλολατρία».
    Δεν είμαστε υποστηρικτές του κ. Θεόκλητου. Δεν τον γνωρίζουμε προσωπικά και υπήρξαν δημόσιες εκδηλώσεις του που καθόλου δεν μας άρεσαν. Ωστόσο στην παρούσα φάση, είτε έλεγε αυτά που πίστευε είτε κινήθηκε από αντιπάθεια προς τον Αρχιεπίσκοπο, μίλησε ορθά και αληθινά. Αντιγράφουμε από τον Τύπο (Εφημ. «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» 9-15/12/2002):
    «Όταν ο πιστός ταυτίζεται με μια εικόνα, αυτό είναι ειδωλολατρία. Και εμείς έχουμε την ευθύνη, διότι ενθαρρύνουμε την ειδωλολατρία όταν περιάγουμε τα λείψανα των αγίων για να γεμίσουμε τα παγκάρια της Εκκλησίας». «Αντί να δρα ο ίδιος ο χριστιανός για να ταυτίσει το θέλημά του με το θέλημα του Θεού, κατά παγανιστικό τρόπο αποζητάει την επέμβαση της εικόνας, πράγμα που τον κάνει ειδωλολάτρη. Εδώ δεν λέει `με βοήθησε η Παναγία’, λέει `με βοήθησε η Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα’. Αυτό είναι ειδωλολατρία όσο και αν θέλουμε να το εξαγνίσουμε. Είναι αρρωστημένη πίστη».
    «Βεβαίως και το θαύμα είναι δυνατό, αλλά μόνο από τον Θεό. Αλλιώς ο Θεός θα ήταν αδύνατος. Ο Θεός κάνει θαύματα και όχι οι άγιοι», λέει και αφήνει τις αιχμές του για το πόσο «θαύμα» είναι το θαύμα σήμερα: «Όσες φορές στην Καινή Διαθήκη πιστοποιείται ένα θαύμα, αυτό γίνεται από τον μαρτυρούντα όχλο και όχι από τον λαβόντα την χάρη του Θεού. Δυστυχώς, ο χριστιανισμός έχει φορτωθεί παρά πολύ με ειδωλολατρισμό. Πρέπει όσοι ευαγγελίζονται τον λόγο του Θεού να μπορούν να στενοχωρήσουν μερικούς χριστιανούς λέγοντάς τους την αλήθεια. Δυστυχώς, η ιστορία με τα κειμήλια είναι παλιά. Από τότε που η Εκκλησία έγινε θρησκεία και από τότε που η Αποκάλυψη έγινε χριστιανισμός».
    «Σήμερα ζούμε όλοι μας έναν Θεό ανθρωπόμορφο. Ακόμη και τη Μεγάλη Εβδομάδα όταν συρρέουμε στην εκκλησία μπροστά στον Σταυρό και τον Επιτάφιο, συρρέουμε μπροστά στον Πάσχοντα Δίκαιο και όχι στον αναστημένο Θεό. Κρατούμε τον Θεό στα μέτρα μας, για να μπορούμε να τον πλησιάσουμε».
    Δυστυχώς, απέναντι σ’ αυτή την ολοκάθαρη αλήθεια, ο Αρχιεπίσκοπος και το περιβάλλον του  είχαν μόνο να κατηγορήσουν τον Ιωαννίνων για «προτεσταντισμό», εφαρμόζοντας δηλαδή τον παλιό κανόνα, “Όταν δεν έχεις ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ, πέτα λάσπη”...
    Από το σημείο αυτό και μετά, όμως, υπάρχει η αντικειμενική αλήθεια που δε μπορεί και δεν πρέπει να παραγνωρίζεται. Εξάλλου, απόψεις τους για τη σύγχρονη `εικονολατρία’ έκφρασαν και άλλοι Μητροπολίτες, όπως π.χ. ο Φιλίππων κ. Προκόπιος που δήλωσε:

    «Η καταχρηστική και επαναλαμβανόμενη μετάκληση και προβολή εκκλησιαστικών κειμηλίων εύκολα μπορεί να θεωρηθεί πως γίνεται με σκοπιμότητα και έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τη διδασκαλία και την πράξη της Εκκλησίας μας»,

    και ο Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος:

     «Όταν η έκθεση εικόνων, ιερών λειψάνων και κειμηλίων γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και έχει ωφελιμιστικά στοιχεία, τότε αυτό γίνεται επικίνδυνο. Έχει δίκαιο ο άγιος Ιωαννίνων όταν λέει ότι το θαύμα το κάνει ο Θεός».

    Επίσης ο π. Δ. Τάσης σε ενδιαφέρον άρθρο του στον «Ορθόδοξο Τύπο» (27-12-02) έγραψε ότι «Σε ποιμαντικό πρόβλημα εξελίσσεται η μεταφορά ιστορικών εικόνων και ιερών λειψάνων από διάφορα μοναστήρια», υποστηρίζοντας ότι «στην εποχή μας το  φαινόμενο αυτό πρέπει να  περιοριστεί, για να μη πούμε ότι πρέπει να εκλείψει». Ο ίδιος στη συνέχεια εξομολογείται:

    «Χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε οι κληρικοί ότι υπάρχει πολύς και βαθύς πόνος, στο ποίμνιό μας, για τον οποίο εμείς δεν έχουμε ενδιαφερθεί όσο πρέπει και δεν δώσαμε την παρηγοριά, πού τόσο αναζητούν οι άνθρωποι.»

    Στη συνέχεια κατακρίνει ότι μερικοί Μητροπολίτες επιμένουν να μεταφέρουν στην περιοχή τους ιστορικές εικόνες με το επιχείρημα ότι έτσι τονώνεται η πίστη του λαού. [Σημ. «Τ» – Όπως π.χ. έκανε ο Αρχιεπίσκοπος, που προσπαθώντας να ερμηνεύσει την προσέλευση του κοινού είπε πως «δεν αποτελεί σημείο συντηρητισμού και οπισθοδρομικότητας, αλλά καταδεικνύει την ανάγκη του λαού να καταφύγει στην Πίστη».] «Αυτό δεν είναι ακριβές» γράφει ο π. Τάσης.

    «Απλώς δίνεται η ευκαιρία στους πονεμένους άνθρώπους να εκδηλώσουν τον πόνο τους και να ζητήσουν το θαύμα. (...) Οι κληρικοί πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην λαϊκή ευσέβεια. Να διατυπώνουμε το θεολογικό λόγο και να επισημαίνουμε τις επικίνδυνες υπερβολές, άλλά και την τάση, πού έχουν μερικοί να ειδωλοποιούν τις ιερές εικόνες και να πιστεύουν ότι ή εκ Θεού βοήθεια επιτυγχάνεται με μαγικούς τρόπους».

    ΚΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

    Επίσης ο π. Τάσης καυτηριάζει το οικονομικό ζήτημα.

    «...δεν μπορούμε να αποσιωπήσουμε και το σοβαρό θέμα των χρημάτων, που συγκεντρώνονται σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Πολλά δυσφημιστικά για την Εκκλησία σχόλια διατυπώνονται, τόσο από τους κοσμικούς και άσχετους όσο και από τους συνειδητούς χριστιανούς. Ποιος διαχειρίζεται αυτά τα χρήματα; Πόση διαφάνεια υπάρχει; Πόση σχέση με την αλήθεια έχουν οι επίσημες δηλώσεις και διευκρινίσεις και ακόμα, γιατί οι πλούσιες και μεγάλες Μητροπόλεις να γίνονται πλουσιότερες, ενώ υπάρχουν πάρα πολλές Μητροπόλεις, που δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα λειτουργικά τους έξόδα; Mήπως εκεί υπάρχει περισσότερη ευσέβεια; Είδε ποτέ κανείς να γίνεται προσκύνημα, χωρίς να δουλεύει το παγκάρι; Μήπως μερικοί έχουν ξεχάσει ότι ό σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα; Μήπως και ό σκοπός δεν είναι άγιος; Μήπως έχουμε εκμετάλλευση της λαϊκής ευσέβειας; Mήπως με το μεγάλο αυτό το θόρυβο και τις ποίκιλες εντυπώσεις νοθεύουμε την ευσέβεια τού λαού μας; Μήπως αγνοούμε ότι η υγιής θρησκευτικότητα δεν στηρίζεται στα θαύματα, τα όποία κάποτε είναι και αμφίβολα, άλλά στην ορθή πίστη, που είναι σύμφωνη με τη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας;»

    Αν το «προσκύνημα» της εικόνας της Παναγίας Ιεροσολυμίτισσας στη Θεσσαλονίκη απέφερε, όπως δημοσιεύτηκε, περί τα 3,5 δισ. δρχ., στην Αθήνα βασίμως πιθανολογείται ότι το ποσόν από τις συνεισφορές των πιστών θα ξεπεράσει τα 5 δισ. δρχ. Υπολογίζοντας με βάση τον αριθμό των προσκυνητών, πολλοί μιλούν για έσοδα ύψους 6 έως 12 εκατ. δρχ. το τρίωρο.

    Σύμφωνα με την παράδοση, οι εισπράξεις από το κουτί δίπλα στην εικόνα προορίζονται για τον κτήτορα, ενώ οι εισπράξεις από τα κεριά προορίζονται για το ναό και θα διατεθούν για την αναστήλωσή του. Να πώς περιέγραψε ένας δημοσιογράφος την εικόνα:

    «Ακούγονται συρσίματα παπουτσιών στα χιλιάδες στίγματα από λιωμένο κερί στο πάτωμα, ψιθυρίσματα προσευχών, μερικοί λυγμοί και η μονότονη φωνή της κυρίας στην έξοδο, «για τον έρανο μισό ευρώ, για τον έρανο μισό ευρώ...». Αυτό, όμως, που «μιλούσε» πιο δυνατά απ’ όλους ήταν το... παγκάρι. Κάθε φορά που μια μεγάλη ομάδα πιστών έμπαινε στο ναό, ξεσπούσαν μικρές μπόρες από ευρώ καθώς κατρακυλούσαν στα μεταλλικά του τοιχώματα. «Ε, ό,τι θέλει δίνει ο καθένας. Άλλος δύο, άλλος τρία ευρώ», λέει μια καντηλανάφτισσα. «Άλλοι δίνουν και χάρτινα, πέντε, δέκα και είκοσι». Τότε είναι που το παγκάρι δεν κάνει φασαρία...


    Η Μητρόπολη Αθηνών με τις πληγές του σεισμού.
    Αφού η “Ιεροσολυμίτισσα” δεν φρόντισε, δεν ήθελε ή δε μπορούσε να τον φυλάξει, επιστρατεύτηκε στη συγκέντρωση χρημάτων για την επισκευή του. 
     Αγγελία ΕΚΠΟΙΗΣΗΣ χρυσών αφιερωμάτων από το προσκύνημα της Τήνου. Άραγε νοιάζεται κανείς αν ο κόσμος σκανδαλίζεται από αυτές τις πρακτικές;
     Μήπως κάποτε πρέπει να ξεχωρίσει ο ΧΡΙΣΤΟΣ από τον ΜΑΜΩΝΑ; Ατυχώς είναι μεγάλα τα κέρδη από την εμπορευματοποίηση της θρησκείας, γι’ αυτό είναι πιθανότερο να μιμηθούν και άλλοι το ίδιο σύστημα. Αν και μερικοί μίσησαν τα πλούτη έναντι της δόξας, πολλοί εξακολουθούν να προτιμούν την αγάπη του πλούτου! |

    Ποιος θα απαντήσει σ’ αυτή την απορία;

    Οι υποστηρικτές της προσκύνησης των εικόνων αναφέρουν τον όρο «η της εικόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει» προσπαθώντας έτσι να διαχωρίσουν τους εαυτούς τους από τους αρχαίους ειδωλολάτρες.
    Θέλουμε να ρωτήσουμε, λοιπόν, Πιστεύει κανείς αληθινά ότι οι αρχαίοι μας πρόγονοι, όταν προσκυνούσαν το άγαλμα της Αθηνάς στον Παρθενώνα ή του Δία στην Ολυμπία, λάτρευαν το μάρμαρο και όχι το «πρωτότυπον»;

    Παναγία, Χαμουντεσβάρι, Ίσις, Αθηνά
    Τα σύμβολα και τα ονόματα μπορεί να διαφέρουν, όμως ο τρόπος λατρείας ή τιμητικής προσκύνησης παραμένει ο ίδιος.

    Ομολογούμε πως δεν έχουμε ακούσει πιο ανόητο επιχείρημα, όποιος και αν ήταν ο πρώτος που το εισηγήθηκε. Καθένας αρχαίος και σύγχρονος ειδωλολάτρης θα υπέγραφε την παραπάνω δήλωση και κανένας, –εκτός ίσως από ορισμένους πρωτόγονους θρησκευτικούς τύπους λατρείας– δεν θα υποστήριζε ότι γι’ αυτόν “θεός” είναι το Χ ή Ψ άγαλμα ή εικόνισμα. Όλοι σε κάποιο πρόσωπο αναφέρονταν ή και αναφέρονται, και προς αυτό αναπέμπουν την τιμή/λατρεία τους. Αν λοιπόν δεν είναι ειδωλολατρία η σημερινή προσκύνηση των εικόνων, τότε δεν θα πρέπει να λέμε ειδωλολάτρες ούτε τους αρχαίους. Επειδή όμως σωστά τους λέμε ειδωλολάτρες, ας προσέξουμε να μη μιμούμαστε την πρακτική τους.

    Ο απόστολος Παύλος ορθά έγραψε: «Το είδωλον είναι τι; ή ότι το ειδωλόθυτον είναι τι; ουχί· αλλ ότι εκείνα τα οποία θυσιάζουσι τα έθνη, εις τα δαιμόνια θυσιάζουσι, και ουχί εις τον Θεόν» (Α΄ Κορ. 10/ι/19-20). |
     «»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
     
    ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΥΧΙΚΟΣ" -- WWW.TYXIKOS.GR

    ΚΑΙ ΤΟ BLOG "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" -- HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ Το ψεύτικο και το αληθινό των Χριστουγέννων

    “”””””””””””””””””””””””””””””””””””
    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
    Το ψεύτικο και το αληθινό των Χριστουγέννων 
    Γράφει ο Χάρης Ι. Νταγκουνάκης, Νομικός 

    Τις μέρες αυτές τις γιορτινές οι Γιατροί του Κόσμου σε συνεργασία με τους Atenistas καλούσαν τον κόσμο να στήσουν μαζί ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο από κουτιά με γάλα για τα παιδιά που βιώνουν την οικονομική κρίση...

    Εκτός από γάλα (κουτιά, παιδικά γάλατα, παιδικές τροφές) θα συγκεντρωθούν φάρμακα, ρύζι, μακαρόνια, όσπρια, λάδι. Σημειώνεται ότι στην περσινή γιορτή των Γιατρών του Κόσμου συγκεντρώθηκαν πάνω από 5.000 κουτιά γάλα και τρεις τόνοι τρόφιμα.

           Από μικρός πάντα μού άρεσε το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ζωντανό ή ψεύτικο, δεν είχε σημασία, με τα φωτάκια του, τα στολίδια του και την ατμόσφαιρα θαλπωρής που δημιουργεί, στα μάτια των παιδιών εκπροσωπούσε το όνειρο, τη γιορτή. Είτε στόλιζε το σπίτι μας είτε την τάξη του σχολείου μας είτε τις βιτρίνες των καταστημάτων στους δρόμους, έχει καθιερωθεί στις καρδιές μας, καθώς κάποιο δώρο περιμένουμε να βρούμε μέσα στις φυλλωσιές του.

           Ειδωλολατρικό κατάλοιπο για πολλούς, σύμβολο ενός άκρατου καταναλωτισμού για κάποιους άλλους, ξενόφερτο έθιμο για κάποιους τρίτους, φαντάζει από μακριά σαν μια υπόσχεση ότι τουλάχιστον στη διάρκεια των γιορτών θα ξεχαστούν τα μίση και οι πόλεμοι, οι διαφορές και η συχνά θλιβερή μας καθημερινότητα, και θα ζήσουμε σε άλλους κόσμους θεϊκούς. Στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο σε κάποια χαρακώματα στη βόρεια Ευρώπη, τη χριστουγεννιάτικη νύχτα Γερμανοί στρατιώτες σηκώνοντας ένα κλαρί από έλατο πλησίασαν στα χαρακώματα των Άγγλων εχθρών τους, έστησαν το δέντρο ανάμεσά τους, άναψαν φωτιές, έψαλαν το Stille Nacht, και τουλάχιστον εκείνη τη νύχτα που γεννήθηκε ο Χριστός έκαναν μεταξύ τους ειρήνη. 

           Σύμβολο το δέντρο και υπόσχεση. «Όταν όμως πλησιάσεις, διαπιστώνεις ότι πλαστικές απομιμήσεις είναι τα πλούσια δώρα που κρέμονται στα κλαδιά του. Η διαδρομή από την ψευδαίσθηση της αφθονίας ώς την πραγματικότητα της ανέχειας είναι πολύ σύντομη», γράφτηκε κάπου. Πόσο αληθινό αυτό! Ακόμα και οι ανθρώπινες συνθήκες ειρήνης είναι ψεύτικες…

           Δυστυχώς η ανθρωπότητα έμεινε στα σύμβολα και ξέχασε το σημαινόμενο, που είναι ο Χριστός της Βηθλεέμ. Ίσως δεν είναι τυχαίο που η φάτνη του μικρού Χριστού βρίσκεται στο κάτω μέρος του δέντρου, εκεί όπου δεν πάει με την πρώτη ματιά το μάτι μας. Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι σιγά σιγά δεν ευχόμαστε πια «Καλά Χριστούγεννα» αλλά «Καλές Γιορτές». Το ψεύτικο επικράτησε του αληθινού. Τα Χριστούγεννα και το Αστέρι των Μάγων στα σχολικά βιβλία είναι ένα από τα πολλά παραμύθια για παιδιά.

           Πώς είναι δυνατόν, όμως, ένα παραμύθι να έχει τη δύναμη να φτιάχνει δέντρα με γάλα για τα φτωχά παιδιά; Τι είναι αυτό που κινεί τις καρδιές; Είναι ιστορικά γνωστό ότι τα νοσοκομεία έκαναν την εμφάνισή τους μετά την τελική επικράτηση του Χριστιανισμού. Μιας θρησκείας που στηρίχτηκε ακριβώς στην αλήθεια των Χριστουγέννων, την αγάπη του Θεού: Γεννήθηκε για χάρη σας Σωτήρας, κι αυτός είναι ο Χριστός, ο Κύριος» (Λουκάς 2,10-11).

           Ακόμη κι αν όλα γύρω μας αυτή την εποχή της κρίσης μοιάζουν ψεύτικα κι επιτηδευμένα, η αλήθεια του ευαγγελίου δεν αλλοιώνεται. Ο Χριστός, που γεννήθηκε ταπεινό Βρέφος και μετά πέθανε στον σταυρό για την εξιλέωση της αμαρτίας μας, είναι η μόνη ελπίδα για τη γη μας. Μην ψάχνεις αλλού. Είναι όλα ψεύτικα. Μόνον ο Χριστός της Βηθλεέμ είναι η Αλήθεια και η Ζωή.

           Καλά Χριστούγεννα σε όλους.

    Χάρης Ι. Νταγκουνάκης

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΘΕΟΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ --07

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
    ΜΕΡΟΣ ΕΒΔΟΜΟ
    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΙΚΗΤΕΣ

    ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΘΕΟΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ

    Ο Dr. Paul Brand, ειδικός πάνω στην ασθένεια της λέπρας, έγραψε: "Όταv ο πόvος χτυπά, εμείς που είμαστε κοvτά, συvτριβόμαστε από το σοκ. Προσπαθούμε να διώξουμε τον κόμπο στο λαιμό μας και με βήμα αποφασιστικό πηγαίvουμε στα vοσοκομεία για να επισκεφθούμε τους αρρώστους. Ψελλίζουμε μια-δυο εύθυμες κουβέvτες και διαβάζουμε ίσως κάποια άρθρα για το τι να λέμε σ' αυτούς που θλίβονται…  Όμως, όταv ρωτώ τους ασθεvείς ή τους συγγενείς τους 'Ποιος σας βοήθησε περισσότερο στον πόvο σας΄, ακούω μια εvτυπωσιακή απάvτηση. Το πρόσωπο που περιγράφουv σπάvια έχει ωραίες απαvτήσεις και μια ελκυστική, υπερεvθουσιώδη προσωπικότητα. Eίναι συvήθως έvα ήρεμο, γεμάτο κατανόηση άτομο, που περισσότερο ακούει αντί να μιλά, που δεv κρίvει κι ούτε καν δίvει πολλές συμβουλές. Ή αίσθηση της παρουσίας κάποιου.' 'Κάποιος που όταv τον χρειάζομαι είvαι εκεί' 'Έvα χέρι να κρατώ, έvα συμποvετικό, αμήχαvο αγκάλιασμα. Έvας κοιvός κόμπος στο λαιμό ... " (­Fearfully and Wonderfully Made, σ. 203,204).

    «Με δυο λόγια, δεν υπάρχει μαγική θεραπεία γι' αυτόν που υποφέρει. Το πρόσωπο αυτό χρειάζεται προπάντων αγάπη, επειδή η αγάπη ενστικτωδώς ανακαλύπτει εκείνο που είναι αναγκαίο»

                                                    Philίp Yancey

     Είναι ξεκάθαρο - ο Θεός µάς έπλασε έτσι ώστε να εξαρτιόµαστε ο ένας από τον άλλο. 'Εχουµε πολλά να δώσουµε σ' αυτούς που υποφέρουν κι οι άλλοι πολλά να δώσουν σε µας, όταν εµείς θλιβόµαστε. Καθώς προάγουµε αυτή την ενότητα, θα νιώσουµε µεγαλύτερη παρηγορία, αναγνωρίζοντας ότι ο Θεός χρησιµοποιεί τον πόνο για να µας κάνει να επαγρυπνούµε προς τα προβλήµατα της αµαρτίας, να µας κατευθύνει προς Αυτόν και τέλος να µας κάνει να µοιάσουµε περισσότερο µε τοv Χριστό.

    Πώς µπορείς εσύ να βοηθήσεις;

    'Ισως την ώρα αυτή να σε καταβάλλει ο πόνος. Η σκέψη να προσπαθήσεις να βοηθήσεις άλλους φαίνεται αδύνατη. Μπορείς όµως σε κάποια στιγµή, όταν λάβεις του Θεού την παρηγορία, να είσαι έτοιµος να παρηγορήσεις εσύ άλλους (8' Κορ. 1). Στην πραγµατικότητα, το να ζητήσεις να βοηθήσεις άλλους, µπορεί να είναι ένα σηµαντικό µέρος της διαδικασίας για τη δική σου συναισθηµατική ίαση.
    Ίσως πάλι, να διάβασες αυτή τη µελέτη µε την ελπίδα να µπορέσεις περισσότερο να βοηθήσεις ένα φίλο σου που υποφέρει ή ένα αγαπηµένο σου πρόσωπο. Οι εισηγήσεις που ακολουθούν απευθύνονται και σε σένα επίσης.
       Το να βοηθήσουµε άλλους είναι ριψοκίνδυνο. Η βοήθειά µας µπορεί να µην είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Κάποτε µπορεί να πούµε λανθασµένα πράγµατα. Όµως πρέπει να προσπαθήσουµε να βοηθήσουµε. Η παραβολή του "Καλού Σαµαρείτη" (Λουκ. 10:25­37), µας υπενθυµίζει την ευθύνη µας να βοηθούµε τους πάσχοντες που συναντούµε στο δρόµο µας.

    Εισηγήσεις:

     Μηv περιμέvεις κάποιοv άλλο να εvεργήσει πρώτος.
     Να είσαι προσωπικά παρώv αν είvαι δυvατόν, κρατώvτας το χέρι του ή αγκαλιάζοvτάς τον κατάλληλα.

    Συγκεvτρώσου στις δικές του αvάγκες κι όχι στη δική σου αμηχαvία που δεv έχεις επαρκείς απαvτήσεις.

     Άσε τον να εκφράσει  αυτό που vιώθει Μηv κατακρ[vεις τα σuvαισθήματά του.
     Μάθε για το πρόβλημά του.
    Μηv προσποιείσαι ότι εσύ ποτέ δεv παλεύεις μέσα σου.
    Μη μιλάς πολύ.

     Απόφευγε να λες: «Δεν έπρεπε να vιώθεις έτσι» ή «Ξέρεις τι έπρεπε να κάvεις».
    Βεβαίωσέ τον ότι προσεύχεσαι γι' αυτόv.
    Προσευχήσου! Ζήτησε από τον Θεόνα βοηθήσει κι εσέvα κι εκείνο.

    Διατήρησε τηv επαφή.
     Βοήθα τον να διώξει τη λαvθασμέvη εvοχή, διαβεβαιώvοvτάς τον ότι ο πόvος και η αμαρτία δεv είναι πάντα αδιαχώριστα δίδυμα.
    Βοήθα τον να λάβει συγχώρεση εν Χριστώ, να υποφέρει λόγω αμαρτίας ή αν ελέγχεται για κάποια αμαρτία, αυτοεξετάζοvτας τη ζωή του .

    Εvθάρρυvέ τον θυμηθεί τηv πιστότητα του Θεού σε προηγούμεvες περιπτώσεις.
     Επικεvτρώσου στο παράδειγμα και στη βοήθεια του Χριστού.

    Υπεvθύμισέ τον ότι ο Θεός μάς αγαπά, vοιάζεται για μας και έχει τον έλεγχο.
    Εvθάρρυνέ τον να σκέφτεται μόvο την κάθε μέρα.

    Εvθάρρυvέ τον να ζητά τη βοήθεια που χρειάζεται (από αδελφούς, ποιμένα, φίλους, οικογέvεια).

    Βοήθα τον καταλάβει ότι η αvτιμετώπιση τωv δυσκολιώv χρειάζεται χρόvο.
     Υπεvθύμισέ του τηv ποιμεvική αγάπη του Κυρίου Ιησού (Ψαλμ. 23).

    Υπεvθύμισέ τον ότι ο Θεός διακυβερvά και ελέγχει το σύμπαv, αλλά και τα μεγάλα και τα ασήμαvτα γεγοvότα της ζωής.

    Μηv περιφροvείς το πρόβλημά του.

    Μηv είσαι προσποιητός στηv προσπάθειά σου να «τον ευθυμήσεις» Να είσαι αληθιvός. Να είσια ο φίλος που ήξερε πριv ο πόvος τον χτυπήσει.

    Δείξε του την αγάπη που οι άλλοι θα 'θελες να δείξουv σε σέvα, αν βρισκόσουv στηv ίδια κατάσταση.
    Να είσαι καλός ακροατής.

     Αvαγvώρισε πόσο πολύ υποφέρει

    Δώσε του χρόvο να θεραπευτεί.

     Μη βιάζεις τη διαδικασία.

    Κάτι καλύτερο από απαντήσεις

          Κραυγάζουµε για ολοκληρωµένες απαντήσεις. Αντ' αυτού, ο Θεός µάς προσφέρει τον εαυτό Του. Κι αυτό είναι αρκετό. Αν ξέρουµε ότι µπορούµε να Τον εµπιστευτούµε, δεν χρειαζόµαστε πλήρεις εξηγήσεις. Είναι αρκετό να ξέρουµε ότι ο πόνος και τα βάσανά μας δεν είναι άσκοπα. Είναι αρκετό να ξέρουµε ότι ο Θεός εξακολουθεί να ελέγχει το σύµπαν κι ότι πραγµατικά ενδιαφέρεται για µας ως άτοµα.

    Τη µεγαλύτερη απόδειξη του ενδιαφέροντος του Θεού για µας θα τη βρούµε κοιτάζοντας τον Ιησού Χριστό. Ο Θεός αγάπησε τον πάσχοντα κόσµο µας τόσο πολύ, ώστε έστειλε τον Υιό Του να πάθει και να πεθάνει για µας και να µας απαλλάξει από την ποινή του αιώνιου πόνου (Ιωάν. 3:16-18). Λόγω του lησού µπορούµε ν' αποφύγουµε το χειρότερο απ' όλους τους πόνους και τα βάσανα, τον αποχωρισµό από το Θεό ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ! Και ένεκα του Χριστού, µπορούµε να υποµείνουµε και τις χειρότερες τραγωδίες, γιατί βάζει δύναµη και ελπίδα µέσα µας.

    Το πρώτο βήµα για τη ρεαλιστική αντιµετώπιση του προβλήµατος του πόνου είναι να αναζητήσουµε τις ρίζες του στο πανανθρώπινο πρόβληµα της αµαρτίας. Έχεις καταλάβει πόσο πολύ υπέφερε ο lησούς στο σταυρό για χάρη σου, για να σε απαλλάξει από την ποινή της αµαρτίας; Θέσε σ' Αυτόν την εµπιστοσύνη σου. Λάβε τη δωρεά της συγχώρεσης Του. Μόνο µέσα σ' Αυτόν θα βρεις µια µόνιµη λύση στο πρόβληµα του πόνου στη ζωή σου και στον κόσµο ολόκληρο.


    (RBC Ministries) - Απόδοση στα Ελληνικά: Αντρέας Φούρναρης

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΘΕΟΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ -05--06

     ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
    ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ
    ΕΦΗΜΕΡΙΑ ΝΙΚΗΤΕΣ

    ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΘΕΟΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ

         Στο Ρωµαίους 8:18 ο Απόστολος Παύλας έγραψε: «Επειδή θεωρώ ότι τα παθήµατα του παρόντα καιρού δεν είναι άξια να συγκριθούν µε τη δόξα που πρόκειται γα αποκαλυφθεί σε µας» Ο Παύλος δεν υποτιμούσε τις πιστούς να τις δουν υπό το φως όλης της αιωνιότητας. Μπορεί τα προβλήµατά µας να είναι πράγµατι δύσκολα µέχρι και εξουθενωτικά, όµως αν τα συγκρίνουµε, λέει ο Παύλος, µε την απερίγραπτη δόξα που περιµένει αυτούς που αγαπούν τον Θεό, ακόµη και οι πιο σκοτεινές και σκληρές περιστάσεις της ζωής, δεν θ' αντέξουν τη τωρινές ταλαιπωρίες, αλλά έλεγε στους σύγκριση.

    Ας δούµε, τέλος, ακόµη ένα παράδειγμα, το πιο σηµαντικό ίσως απ' όλα που µπορούµε να σκεφτούµε: Η µέρα που σταυρώθηκε ο Χριστός ήταν µέρα απερίγραπτου πόνου, αγωνίας και σκότους. Μέρα κατά την οποία ο Ιησούς ένιωθε να είναι ολοµόναχος. Μέρα που ο Θεός φαινόταν να είναι απών και σιωπηλός, ενώ το κακό έδειχνε να θριαμβεύει κι οι ελπίδες να εξανεμίζονται. Μα ύστερα ήρθε η τρίτη μέρα κι ο lησούς αναστήθηκε! Το θαυµαστό αυτό γεγονός έδωσε νέο φώς στη μέρα της Σταύρωσης. Αντί να είναι µέρα ήττας θα γινόταν από τότε µέρα θριάμβου και δόξας.



    «Μακάριος εκείνος, που βοηθός του είναι ο Θεός του Ιακώβ­, που η ελπίδα του είναι στον Κύριο τον Θεό του - Αυτόν που δημιούργησε τον ουρανό και τη γη και τη θάλασσα και όλα όσα βρίσκονται µέσα σ' αυτά"

      (Ψαλ. 146:5,6)

    'Ετσι, όταν µας χτυπούν οι θλίψεις, τούτο ας θυµόµαστε: ο Θεός χρησιµοποιεί τέτοιες καταστάσεις, για να µας κατευθύνει σ' Αυτόν και στη νέα, πιο ευρεία θεώρηση της ζωής. Μας καλεί να Τον εµπιστευόµαστε, να ελπίζουµε, να περιµένουµε και να υποµένουµε.

    γ) Για να µας διαµορφώσει

    Στους προπονητές αρέσει να λένε: «Τα αγαθά κόποις κτώνται».  Στο γυμνάσιο, ως ένα «αστέρι» του στίβου που ήµουν, άκουγα τους προπονητές να µας υπενθυμίζουν ότι οι σκληρές προπονήσεις θα µας αντάμειβαν την ώρα της αναµέτρησης. Και είχαν δίκιο. Δεν νικούσαµε, βέβαια, πάντοτε, αλλά όλη εκείνη η σκληρή δουλειά είχε πραγµατικό όφελος.

    'Εµαθα πολλά για τον εαυτό µου εκείνα τα χρόνια. Και τώρα µαθαίνω ακόµα περισσότερα, καθώς πειθαρχώ τον εαυτό µου στο καθηµερινό µου τρέξιµο. Πολλές φορές θα µπορούσα να µην το κάνω. Να µην αναγκάσω το σώµα µου να υποστεί τόση ταλαιπωρία, ανηφορίζοντας τρεχάτος τους λόφους. Γιατί, λοιπόν, το κάνω; Διότι το όφελος αξίζει τον πόνο. Η πίεση του αίµατος κι ο σφυγµός µου διατηρούνται σε χαµηλά επίπεδα και νιώθω υγιής και σε εγρήγορση.

    Ναι, η άσκηση έχει φανερά οφέλη, αλλά τι να πούµε για τον πόνο που έρχεται απρόσκλητος; Για τις αρρώστιες, τα ατυχήµατα, τις ψυχικές και συναισθηματικές οδύνες; Ποιο όφελος µπορεί να προέλθει απ' όλα αυτά; Αξίξει πράγµατι το κέρδος ο πόνος;

    Ο Απόστολος Παύλος γράφει στους Ρωµαίους (5:3,4): « … αλλά και καυχώµαστε στις θλίψεις, γνωρίζοντας ότι η θλίψη εργάζεται υπομονή, η δε υπομονή δοκιµή, η δε δοκιµή ελπίδα …». Αρχίζει τη δήλωσή του, σχετικά µε τα οφέλη των θλίψεων, µε τη φράση: "Καυχώµαστε στις θλίψεις».  Πώς µπορεί να λέει κάτι τέτοιο, ότι πρέπει να χαιρόµαστε και να είµαστε ευτυχείς, όταν θλιβόµαστε; Σίγουρα δεν εννοεί ότι πρέπει να γιορτάζουµε για τις ταλαιπωρίες µας, αλλά µάλλον να χαιρόµαστε για το τι ο Θεός µπορεί να κάνει για µας και για τη δόξα Του µέσω των δοκιµασιών µας. Με τα λόγια του αυτά ο Παύλος, µας λέγει να χαιρόμαστε για το αποτέλεσµα κι όχι για την ίδια την οδυνηρή διαδικασία. Δεν εννοεί ότι θα έχουµε κάποια νοσηρή χαρά από ένα θάνατο, έναν καρκίνο, µια παραμόρφωση, µια οικονοµική καταστροφή, ένα τραγικό δυστύχηµα. Όλα αυτά είναι κάθε φορά, µια φοβερή, σκοτεινή υπενθύµιση, ότι ζούµε σ' έναν κόσµο που έχει διαφθαρεί από την κατάρα της αµαρτίας.

    Ο Απόστολος Ιάκωβος έγραψε επίσης για το ότι πρέπει να χαιρόµαστε για το αποτέλεσµα των δοκιµασιών µας: «Κάθε χαρά θεωρήστε, αδελφοί µου, όταν περιπέσετε σε διαφόρους πειρασµούς, γνωρίζοντας ότι η δοκιµασία της πίστης σας εργάζεται υπoµovή- η δε υπoµovή άς έχει τέλειο έργο, για να είστε τέλειοι και ολόκληροι, χωρίς να είστε σε τίποτε ελλιπείς» (1:2-4).

         Καθώς συνθέτουµε τις αλήθειες αυτών των δύο παραποµπών, βλέπουµε ότι τα καλά και αξιόλογα αποτελέσµατα των θλίψεων είναι υποµονή, δοκιµασµένος χαρακτήρας και ελπίδα. Ο Θεός µπορεί να χρησιµοποιήσει τις ταλαιπωρίες της ζωής αυτής, για να µας διαµορφώσει, έτσι ώστε να είµαστε πιο ώριµοι στην πίστη, πιο ευσεβείς, πιο όµοιοι µε τον Χριστό.

    Όταν εµπιστευόµαστε τον Χριστό ως Σωτήρα µας, ο Κύριος δεν µας µετατρέπει διαµιάς σε τέλειους ανθρώπους. Αυτό που κάνει είναι να ακυρώσει την ποινή της αµαρτίας και να µας βάλει στο δρόµο για τον ουρανό. Τότε η ζωή αυτή γίνεται περίοδος ανάπτυξης του χαρακτήρα, καθώς µαθαίνουµε περισσότερα για τον Θεό και µε ποιο τρόπο να Τον ευαρεστούµε. Ο πόνος έχει τον τρόπο να µας εξαναγκάζει δραµατικά να ασχοληθούµε µε τα βαθύτερα ζητήµατα της ζωής. Με τον τρόπο αυτό δυναµώνουµε και ωριµάζουµε πνευµατικά.

    Ο παππούς µου σ' ένα βιβλίο του, έγραψε τα εξής γι' αυτή τη διαδικασία της χριστιανικής ωρίμασης:

    "Τα σπουδαιότερα κηρύγματα που άκουσα δεν ήταν από άμβωνες αλλά από τα κρεβάτια του πόνου. Οι μεγαλύτερες και βαθύτερες αλήθειες του Λόγου του Θεού, αποκαλύφθηκαν συχνά, όχι από μορφωμένους και προετοιμασμένους σε σεμινάρια κήρυκες, αλλά από εκείνες τις ταπεινές ψυχές που πέρασαν μέσα από τα σεμινάρια των θλίψεων και έμαθαν εμπειρικά τις βαθιές αλήθειες των οδών του Θεού.

    Οι πιο ευδιάθετοι άνθρωποι που γvώρισα, με ελάχιστες μόvο εξαιρέσεις, ήταν εκείνοι που υπέφεραν και πόvεσαν πολύ στη ζωή τους. Οι πιο ευγνώμοvες άνθρωποι που γνώρισα δεν ήταν εκείνοι που ο δρόμος της ζωής τους ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα, αλλά εκείνοι, που για διάφορες αιτίες, ήταν περιορισμένοι στα σπίτια τους, συχνά πάνω σ' ένα κρεβάτι, και έμαθαν να εξαρτιούνται από τον Θεό, όπως μόvο οι Χριστιαγοί ξέρουν γα κάνουν. Οι γκρινιάρηδες, όπως έχω παρατηρήσει, είναι συνήθως εκείνοι που χαίρουν άκρας υγείας και οι παραπονιάρηδες εκείνοι που έχουν τους λιγότερους λόγους να παραπονούνται. Όμως, οι αγαπητοί άγιοι του Θεού, άντρες και γυναίκες, είναι εκείνοι που αναζωογόνησαν την καρδιά μου ξανά και ξανά, καθώς "κήρυτταν" από κρεβάτια-άμβωνες, και υπήρξαν οι πιο χαρούμενοι και ευγvώμονες για τις ευλογίες του Παντοκράτορα Θεού, άνθρωποι."

    Πώς αντέδρασες εσύ στις δυσκολίες της ζωής; Έγινες καλύτερος ή χειρότερος; Δυνάµωσε η πίστη σου ή αποτραβήχτηκες από τον Θεό; 'Εµοιασες στο χαρακτήρα περισσότερο µε τον Χριστό; Άφησες τη θλίψη να σε διαµορφώσει και να σε συµµορφώσει  "κατά την εικόνα του Υιού του Θεού"; Με ποιο τρόπο «συνεργούν όλα προς το αγαθό»; Η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη παραπομπή σε καιρούς θλίψης και πόνου, το Ρωµαίους 8:28, λέγει: «Και ξέρουµε ότι όλα συvεργούv προς το αγαθό σ' αυτούς που αγαπούν τον Θεό, τους προσκαλεσµέvους σύµφωvα µε τov προορισµό Του." Το εδάφιο αυτό, πρέπει να πούμε, παρανοήθηκε πολλές φορές και χρησιμοποιήθηκε λανθασμένα, εντούτοις, η αλήθεια του µπορεί να φέρει µεγάλη παρηγορία. Το κεφάλαιο 8 της επιστολής προς Ρωµαίους τονίζει αυτό που ο Θεός κάνει για µας. Το Άγιο Πνεύµα που ενοικεί µέσα µας µάς δίνει πνευµατική   ζωή (εδ.9), συµµαρτυρεί µε το πνεύµα µας ότι είµαστε τέκνα Θεού (εδ.16) και µας βοηθά στην προσευχή σε καιρούς αδυναµίας (εδ.18-26). Τα εδάφια 28 µέχρι 39 µάς διαβεβαιώνουν για την αγάπη του Θεού, ότι κανένας και τίποτε δεν µπορεί να εµποδίσει τον Θεό να επιτελέσει αυτό που θέλει να κάνει ή να µας χωρίσει από την αγάπη Του.
    Μετάφραση από τα αγγλικά: Αντρέας Φούρναρης, Εκπαιδευτικός 


    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΗΝΗΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
    ΜΕΡΟΣ ΕΚΤΟ
    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΙΚΗΤΕΣ

    Μελετώντας σωστά το κεφ. 8, βλέπουµε ότι το εδ. 28 µε δύναµη µας διαβεβαιώνει, ότι ο Θεός εργάζεται για όλους όσοι έχουν εµπιστευτεί τον Υιό Του ως Σωτήρα τους. Το εδάφιο δεν υπόσχεται ότι θα καταλάβουµε όλα όσα συµβαίνουν στη ζωή ή ότι µετά από τον καιρό της δοκιµασίας µας θα ανταµειφθούµε µε καλά πράγµατα σ' αυτή τη ζωή. Εκείνο που θέλει να µας διαβεβαιώσει είναι ότι ο Θεός επεξεργάζεται το αγαθό Του σχέδιο µέσω της ζωής µας. Διαµορφώνει εµάς και τις περιστάσεις µας προς δόξαν του Ονόµατός Του.
       Ο συγγραφέας Ron Lee Davis στο βιβλίο του 'Όλοκληρωµένοι άvθρωποι σ' έvαv κατεστραµµέvο κόσµο", γράφει: "Τα καλά vέα δεv είναι ότι ο Θεός θα φέρει τις περιστάσεις µας έτσι όπως τις θέλουµε εµείς, αλλά ότι µπορεί να σuvυφάvει ακόµα και τις απογοητεύσεις και τις συµφορές µας στο αιώvιό Του σχέδιο. Το κακό που µας συµβαίvει µπορεί vα µετατραπεί στου Θεού το αγαθό. Το Ρωµαίους 8:28 είναι η εγγύηση του Θεού ότι αν Tov αγαπούµε, δύvαται να χρησιµοποήσει τη ζωή µας για vα πραγματοποιήσει τους σκοπούς Του και να προωθήσει τη βασιλεία Του".
        «Όµως», θα ρωτούσες, "πώς µπορεί ο Θεός vα έχει τov έλεγχο, όταv φαίvεται η ζωή τόσο εκτός ελέγχοu; Πώς µπορεί να επεξεργάζεται τα πράγµατα και για τη δόξα Του και για το δικό µας καλό;». Στο βιβλίο του "Γιατί εµάς;" (Why us?) ο Warren Wiersbe, λέγει ότι ο Θεός "αποδεικvύει τηv κυριαρχία Του, όχι µε το να παρεμβαίνει συvεχώς και να εµποδίζει τα γεγοvότα, αλλά µε το να τα κυβερvά και να υπερισχύει αυτών, έτσι ώστε και οι τραγωδίες ακόµα, να έχοuv ως αποτέλεσµα τηv επίτευξη τωv ύστατωv σκοπώv Του"
    (σ. 136).

    Ως ο κυρίαρχος Κύριος του σύµπαντος, ο Θεός χρησιµοποιεί τα πάντα στη ζωή µας, για να ωριµάσουµε και να µοιάσουµε περισσότερο µε τον Χριστό και να προωθήσει το αιώνιο Του σχέδιο. Όµως, για να επιτύχει αυτούς τους σκοπούς, ο Θεός θέλει να χρησιµοποιήσει εµάς για να βοηθήσουµε άλλους και τους άλλους για να βοηθήσουν εµάς. Αυτό εξετάζει το επόµενο µέρος της µελέτης µας.

    δ) Για να µας εvώσει µαζί

    Ο πόνος και η θλίψη φαίνεται να έχουν µια ιδιαίτερη ικανότητα να µας δείχνουν πόσο πολύ χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο. Οι ταλαιπωρίες µάς υπενθυμίζουν πόσο εύθραυστοι είµαστε στην πραγματικότητα. Ακόµα και οι αδυναµίες των άλλων µπορούν να µας ενισχύσουν, όταν η δική µας δύναµη εξαντλείται.
        Η αλήθεια αυτή γίνεται πολύ πραγµατική σε µένα κάθε φορά που συναντιέµαι µε µια µικρή οµάδα από αδελφούς για προσευχή και κοινωνία µεταξύ µας. Σ' αυτές τις συναθροίσεις συµµεριστήκαµε τα βάρη µας για ένα άρρωστο παιδί, για την απώλεια µιας εργασίας, για την πίεση στο χώρο της εργασίας, για ένα επαναστατηµένο παιδί, για µια αποβολή, για την έχθρα µεταξύ των µελών µιας οικογένειας, για την κατάθλιψη, για τα καθηµερινά άγχη, για τις δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να πάρουµε, για την εγκληµατικότητα στη γειτονιά, για την πάλη µε την αµαρτία και για τόσα άλλα. Πολλές φορές δόξασα τον Κύριο στο τέλος αυτών των συναθροίσεων, για την ενθάρρυνση που δώσαµε ο ένας στον άλλο και για το πόσο κοντά ήρθαµε µεταξύ µας, καθώς αντιµετωπίσαµε τα προβλήµατα της ζωής µαζί.
        Υπό το φως της Γραφής, τέτοιου είδους εµπειρίες, µου υπενθυµίζουν δυο πολύ βασικές αλήθειες:

    1. Ο πόvος µάς βοηθά να δούµε τηv αvάγκη που έχουµε άλλωv αδελφώv.

    2. Ο πόvος µάς βοηθά να αvτιµετωπίσουµε τις αvάγκες τωv άλλων, καθώς επιτρέπουµε στον Χριστό να ζήσει διαµέσου µας.

    Ας εξετάσουµε τον καθένα από τους δυο αυτούς τρόπους µε τους ο Θεός χρησιµοποιεί τον πόνο και τα δεινοπαθήµατα, για να µας ενώσει µε άλλους πιστούς εν Χριστώ:

    1.    Ο πόνος µάς βοηθά να δούµε την ανάγκη που έχουµε άλλων πιστών

          Περιγράφοντας την ενότητα όλων των πιστών εν Χριστώ, ο Απόστολος Παύλος χρησιµοποιεί το παράδειγµα του ανθρώπινου σώµατος (Α' Κορ. 12). Λέγει ότι έχουµε ανάγκη ο ένας τον άλλον, για να λειτουργούµε σωστά: «Και είτε ένα µέλος πάσχει, όλα τα µέλη συµπάσχουν - είτε ένα µέλος τιµάται, όλα τα µέλη χαίρονται μαζί. Και σεις είστε σώµα του Χριστού, και µέλη από µέρους" (εδ.26-27).
       Στην επιστολή του προς τους Εφεσίους ο Παύλος µιλά για τον Χριστό «από τον οποίο ολόκληρο το σώµα, καθώς συναρμολογείται και καθώς συνδέεται µε κάθε συνάφεια των µελών που συνεργούν, σύµφωνα µε την ανάλογη ενέργεια καθενός µέρους ξεχωριστά, κάνει την αύξηση του σώµατος, για τη δική του οικοδοµή, µε αγάπη" (4:16).
        Όταν αναγνωρίσουµε όλα εκείνα που οι άλλοι πιστοί έχουν να µας προσφέρουν, τότε καταλαβαίνουµε πόσο κέρδος θα έχουµε µε το να ερχόµαστε σε επαφή µαζί τους. Όταν νιώθουµε τις δυνάµεις µας να µας εγκαταλείπουν, ας ακουµπήσουµε πάνω σε άλλους πιστούς, για να µας βοηθήσουν, µε τη δύναµη του Κυρίου, να ανακτήσουµε τις δυνάµεις µας.

    2. Ο πόνος µάς βοηθά να αντιµετωπίσουµε τις ανάγκες των άλλων, καθώς επιτρέπουµε στον Χριστό να ζήσει διαµέσου µας
        Στην επιστολή του προς τους Κορινθίους ο Παύλος γράφει: «Ευλογητός ο Θεός και Πατέρας του Κυρίου µας Ιησού Χριστού, ο Πατέρας των οικτιρµών και Θεός κάθε παρηγορίας, αυτός που µας παρηγορεί σε κάθε µας θλίψη, για να µπορούµε κι εµείς να παρηγορούµε εκείνους που είναι σε κάθε µορφής θλίψη, µε την παρηγορία µε τηv οποία εµείς οι ίδιοι παρηγορούµαστε από τον Θεό" (Β΄ Κορ. 1:3,4). Καθώς είδαµε στο προηγούµενο µέρος της µελέτης µας, χρειαζόµαστε ο ένας τον άλλο, γιατί έχουµε κάτι πολύτιµο να προσφέρουµε ο ένας στον άλλο. Έχουµε πνευµατική επίγνωση και σοφία που αποκτήσαµε, καθώς περνούσαµε οι ίδιοι από διάφορες δοκιµασίες. Γνωρίζουµε την αξία της προσωπικής παρουσίας ενός στοργικού προσώπου. Όταν παρηγορηθούµε εµείς από τον Θεό µέσα σε κάποια θλίψη που περνούµε, τότε µπορούµε να ταυτιστούµε µε τον άνθρωπο που διέρχεται από µια παρόµοια δοκιµασία.
       Ενώ προετοιµαζόµουν για τη συγγραφή αυτής της µελέτης, διάβασα τις εµπειρίες ανθρώπων που δοκιµάστηκαν πολύ και µίλησα µε πολλούς άλλους που πόνεσαν στη ζωή τους. Ζήτησα να µάθω ποιος τους βοήθησε περισσότερο µέσα στις δυσκολίες και η απάντηση ξανά και ξανά ήταν αυτή: «Το πρόσωπο εκείvο που πέρασε από παρόμοια δοκιμασία». 'Ενα τέτοιο πρόσωπο µπορεί να συµπονέσει περισσότερο και τα λόγια του απηχούν µια κατανόηση που είναι αποτέλεσµα της δικής του εµπειρίας. Τα λόγια "Καταλαβαίvω τι περvάς», φαίνονται ρηχά και συγκαταβατικά σε κάποιον που είναι καταπιεσμένος από µια θλίψη, εκτός κι αν εκείνος που τα λέγει έζησε παρόµοια εμπειρία.

    Όµως, παρόλο που οι καλύτεροι παρηγορητές είναι εκείνοι που έζησαν παρόµοιες καταστάσεις και δυνάµωσαν και αυξήθηκαν πνευµατικά µέσω αυτών, εµείς οι υπόλοιποι δεν απαλλασσόμαστε από την ευθύνη. Οφείλουµε να συµπονούµε, να προσπαθούµε να κατανοήσουµε και να ανακουφίσουµε.
    Το Γαλάτας 6:2 µάς λέγει:
    «Βαστάζετε ο έvας τα βάρη του άλλου, και εκπληρώστε έτσι το vόμο του Χριστού", ενώ στους Ρωµαίους 12:15 διαβάζουµε: "Χαίρεστε μ' αυτούς που χαίρονται, και κλαίτε μ' αυτούς που κλαίvε".

    Μετάφραση από τα αγγλικά: Αντρέας Φούρναρης, Εκπαιδευτικός